SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Mobiele apparatuur mee naar de sauna?
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Mobiele gadgets toestaan? (GSM's, laptops, MP3 spelers, Ereaders)
Ja, moet kunnen, twitteren, email, SMS-en is toch normaal?
2%
 2%  [ 1 ]
Ja, maar beperkt, geen mobiele apparatuur met camera functie, foto/video
14%
 14%  [ 5 ]
Nee, al dit soort apparatuur verbieden in de sauna vanwege de privacy en rust
71%
 71%  [ 25 ]
Anders, schrijf je toelichting in een bericht hieronder
11%
 11%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 35

Auteur Bericht
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2011 7:56 pm    Onderwerp: Mobiele apparatuur mee naar de sauna? Reageer met quote

Onderwerp voor discussie wellicht.

Wat vindt je ervan als het gebruik van GSM's, iPads (of andere Pad's), MP3 spelers, laptops, Ereaders e.d toegestaan wordt in een sauna complex?

Ik weet dat de Zwaluwhoeve geen mobiele apparatuur toestaat.
Dus geen GSM's, MP3 spelers, iPads e.d.

Bellen met je GSM mag wel maar dan alleen bij de receptie.
Voor de rest moet deze uitgeschakeld zijn en opgeborgen worden in de kleedkastjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Erik7
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2011 8:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De sauna waar ik wekelijks heen ga, daar zijn mobile telefoons verboden en dat vind ik een goede zaak Exclamation ( sauna Cantarel Oudkarspel )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2011 8:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vooropgesteld dat ik HELEMAAL kick op ipads laptops enzzzz zie ik niet in dat dit moet worden toegstaan in een sauna. Waar is trouwens de grens als men het toestaat ?
Zie nu ook wel eens in de kleedruimte dat men ( vooral vrouwen ) die het niet kunnen laten om hun gsm te raadplegen te sms en of te bellen terwijl je staat om te kleden. Heb er nooit moeilijk over gedaan hoor maar het gebeurt wel.

Optie uit de keuze waar men toestaat maar dan zonder camera functie
HOE BEWAAK JE DAT ??? dat is niet te doen !
Naar boven
RvS
Los entree

BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2011 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn antwoord, een volmondig NEE.

Hoewel ik nog in de sauna-kinderschoenen sta, staat de sauna voor mij gelijk aan rust, ontspanning, onthaasten en innerlijke zelfreflectie. Ik moet er werkelijk niet aan denken hierbij te worden gestoord door de gadgets die de "verpersonlijking" zijn van ons dagelijks gejaagd leven.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2011 10:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sauna_fan schreef:
Vooropgesteld dat ik HELEMAAL kick op ipads laptops enzzzz zie ik niet in dat dit moet worden toegestaan in een sauna. Waar is trouwens de grens als men het toestaat ?
Zie nu ook wel eens in de kleedruimte dat men ( vooral vrouwen ) die het niet kunnen laten om hun gsm te raadplegen te sms en of te bellen terwijl je staat om te kleden. Heb er nooit moeilijk over gedaan hoor maar het gebeurt wel.

Optie uit de keuze waar men toestaat maar dan zonder camera functie
HOE BEWAAK JE DAT ??? dat is niet te doen !

Het is mij ook opgevallen dat vooral vrouwen veelvuldig hun GSM aan het bekijken zijn in de kleedkamers, bellen doen ze ook terwijl dat niet is toegestaan.
SMS-en is ook niet toegestaan omdat je ipv te SMS-en net zo goed foto's kan maken. Nu zal het niet zo gebruikelijk zijn dat dames foto's maken, maar het kan wel.

Dus: ťťn lijn trekken zou ik zeggen, geen mobiele apparatuur. Je kunt ook niet makkelijk herkennen of in een "gadget" een camera zit of niet.
Naar boven
whulsbergen
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2011 10:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vanwaar toch altijd die neiging naar meer regels? De rust en ontspanning vergaat me bijna als je al die huisregels van sauna's doorleest en je afvraagt wat er eigenlijk WEL mag. En nu nog meer regels over apparaten? What's next?

Kunnen we het niet eens omdraaien en eens een regel afschaffen? Bijvoorbeeld die dat je een badjas aanmoet in de rustruimte. De hele dag zit je in je blootje tegenover elkaar, onder de douche, in het zwembad en buiten op de ligstoelen. Maar zodra er banken in een ruimte staan moet er ineens een badjas aan. En dat terwijl vaak 2 meter verderop achter het glas iedereen bloot voorbij wandelt.

Maar to the point:

Waarom zou je ebooks, iPads en Nintendo DS-en moeten verbieden? Je hebt er toch geen last van en niemand dwingt je er 1 te gebruiken? Vergeef me, maar het klinkt toch een beetje als een gereformeerde die, omdat hij zondag's naar de kerk wil, anderen verbiedt om boodschappen te gaan doen.

Ik had vorige week zelf ook een iPad bij me. Heerlijk een boekje in zitten lezen en een bordspel op gespeeld. Heeft me nog een leuk gesprek met de achterburen opgeleverd. Diezelfde achterburen kregen later wel mot met de bediening omdat ze met hun mobiel zaten te faceboeken Smile

En over camera's moet men denk ik niet te panisch doen. Bij veel sauna's zijn genoeg huizen in de buurt waar men rechtstreeks zicht heeft op de blote mensen. Het is een koud kunstje om daar een telelens neer te zetten, maar ik heb niet de indruk dat dat echt gebeurt. Ook een verborgen camera in een badjas is met en paar uurtjes huisvlijt wel geklust. Nou veel plezier ermee hoor.

Alleen echt te hard staande mp3-spelers zou overlast kunnen veroorzaken. En dat heb ik nog niet meegemaakt.

Ik stoor me veel meer aan mensen die eerst in de sauna er wat van zeggen als anderen hun slippers mee naar binnen nemen, en vervolgens in de rustruimte wel zelf hun blote zweetvoeten op de bank leggen, waar anderen dan later weer op zitten.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2011 11:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De regel dat mobiele apparatuur niet gebruikt mag worden is niet nieuw.
Het is dus niet het zoveelste extra regeltje.
Dit soort maatregelen maken gewoon deel uit van de huisregels.
Wel is de techniek vooruit gegaan, vandaar dat het gewone mobieltje niet alleen meer onder de regel valt maar ook overige mobiele apparatuur, en daar heb je zoveel modellen van dat het exact omschrijven lastig is. Iedereen weet echter wel wat daarmee bedoeld wordt.
Onder MP3 spelers vallen ook multimedia spelers om maar iets te noemen. Het gaat niet alleen om het af kunnen spelen van MP3 bestanden.

Ik weet niet wat badjassen met de regels te maken hebben.
Het dragen van een badjas in een rustruimte en restaurants is niet nieuw.
De reden is simpel.
Het is niet geaccepteerd om in je blootje te gaan eten in een restaurant, vanwege de hygiŽne is dat niet prettig. Bovendien is het denk ik ook niet lekker eten als je tegen een bloot iemand aan zit te kijken ook al loop je die persoon wellicht later weer bloot tegen het lijf.

Met je blote bezwete lijf op een leren bank zitten is ook niet echt fris. Bovendien is het slecht voor het leer.
Het dragen van een badjas heeft dus wel nut en dient ook als bescherming voor het meubilair. Blote voeten op de bank hoort ook niet. Dat is een normale regel die overal geldt. Bijvoorbeeld ook in het openbaar vervoer. Daar leg je je schoenen ook niet op de bank.

Verder mag je van mij de hele dag met de iPad of Nintendo spelen maar niet in de sauna graag. Je deelt de sauna met iedereen, niet iedereen hoeft mee te genieten van jouw Nintendo spelletjes of andere leuke gadgets.
Wat je er thuis mee doet of onderweg maakt mij niet uit.

Verder heb ik nog niet meegemaakt dat mensen gebruik maken van mobiele apparatuur behalve GSM's in de kleedruimtes. Tot nu toe is de overlast dus beperkt gebleven, wel zie je meer sauna's de regels aanpassen om overlast te voorkomen.
Naar boven
P-A-N-G
Gast

BerichtGeplaatst: Za Feb 26, 2011 6:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons zie je sowieso bijna nooit mobiels in de sauna's, maar het gebeurt wel eens dat iemand bereikbaar wil blijven, ivm familieomstandigheden of bereikbaarheidsdienst, die legt z'n mobiel dan gewoon bij ons in de bar en als er dan gebeld word kunnen we de persoon in kwestie waarschuwen en kan hij/zij terugbellen. Wat i-pads enzo betreft zolang de "buren" er geen last van hebben is het geen bezwaar, of je nou een boek leest of een E-book is daar voor ons geen verschil.Er worden bij ons in de lounge ook kruiswoordpuzzels ingevuld en dan word er ook wel eens een woord gevraagd, in mijn ogen man je dan ook wel een spelletje op een ipad ofzo doen mits het geluid uitstaat
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Feb 26, 2011 3:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de huisregels van de Zwaluwhoeve nog even opgezocht.
http://www.zwaluwhoeve.nl/pdf/huisregels.pdf

Het maken van fotoís/filmopnames is ten strengste verboden.

Het gebruik of het meenemen van mobiele telefoon, laptop of andere elektronische apparaten is binnen ons resort verboden.

Naar boven
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Feb 26, 2011 5:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En ik heb eens opgelet bij Elysium wat betreft de mobieltjes,
Mobiele telefoons mogen uitsluitend bij de RECEPTIE en in de KLEEDKAMERS worden gebruikt. Inderdaad dus OOK in de kleedkamers wat me dus vorige keer zo opgevallen was. Toen wist ik nog niet dat men ook daar de gsm mag gebruiken ik ging er eigenlijk vanuit dat het daar ook niet mocht.
Naar boven
grijzewolf
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Feb 26, 2011 5:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind geen enkele elektrische app niet in een sauna thuishoren.
Sauna is om alle stress te ontvluchten niet om te spelen met Ipads, gsm en meer van dit soort spul. Dit staat in de huisregels die vaak al opgesteld zijn bij opening van de sauna....als gast heb je je daar aan te houden of weg te blijven.
Maar goed er zullen altijd mensen zijn die aso genoeg zijn om toch deze dingen mee naar binnen nemen.
jort
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Za Feb 26, 2011 6:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

een mobiele telefoon gebruiken in de kleedkamer bij de kluisjes vind ik niet storend, sommige mensen, moeten of willen nu eenmaal altijd bereikbaar zijn.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Feb 26, 2011 8:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sauna_fan schreef:
En ik heb eens opgelet bij Elysium wat betreft de mobieltjes,
Mobiele telefoons mogen uitsluitend bij de RECEPTIE en in de KLEEDKAMERS worden gebruikt. Inderdaad dus OOK in de kleedkamers wat me dus vorige keer zo opgevallen was. Toen wist ik nog niet dat men ook daar de gsm mag gebruiken ik ging er eigenlijk vanuit dat het daar ook niet mocht.

Is dat zo?
Dat zou ik wel een merkwaardige oplossing van Elysium vinden dat je IN de kleedkamers mag bellen. Ik zou eerder verwachten dat je GSM in die ruimte juist uitgeschakeld moet zijn vanwege de privacy maar ook vanwege de overlast voor anderen.
Het is niet echt fijn om een heel leuter gesprek aan te moeten horen als je je net aan het omkleden bent.
Maar goed, als er bij Elysium geen goed alternatief is om rustig te bellen (bv buiten voor de ingang), moet je toch wat.
Bij de receptie bellen is wellicht ook storend als daar niet voldoende ruimte is waar je je kunt afzonderen.
Naar boven
rdj
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Feb 27, 2011 8:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Han"]
Sauna_fan schreef:

Dat zou ik wel een merkwaardige oplossing van Elysium vinden dat je IN de kleedkamers mag bellen. Ik zou eerder verwachten dat je GSM in die ruimte juist uitgeschakeld moet zijn vanwege de privacy maar ook vanwege de overlast voor anderen.
Het is niet echt fijn om een heel leuter gesprek aan te moeten horen als je je net aan het omkleden bent.

Ook zonder GSM wordt er flink gepraat in de kleedkamers dus in dat opzicht maakt het niet veel uit.
Naar boven
whulsbergen
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Zo Feb 27, 2011 10:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie post van Han. Volslagen irrationeel, de drang naar regels is blijkbaar zo groot, dat de vraag of het noodzakelijk blijkbaar niet meer belangrijk is.

Han schreef:
De regel dat mobiele apparatuur niet gebruikt mag worden is niet nieuw.
Het is dus niet het zoveelste extra regeltje.
Bij veel sauna's wel, een Nintendo/iPad is wezenlijk anders dan een mobiele telefoon, die hier bedoeld wordt.

Quote:

Dit soort maatregelen maken gewoon deel uit van de huisregels.
Gelukkig is de wereld groter dan de Zwaluwhoeve

Quote:

Ik weet niet wat badjassen met de regels te maken hebben.
Een beetje tegengas tegen al die regelzucht kan op z'n tijd geen kwaad

Quote:
Het is niet geaccepteerd om in je blootje te gaan eten in een restaurant, vanwege de hygiŽne is dat niet prettig. Bovendien is het denk ik ook niet lekker eten als je tegen een bloot iemand aan zit te kijken
Als je mijn post leest, en wel eens in sauna's komt, weet je dat een paar meter verderop iedereen gewoon bloot voorbij loopt. Waarom is het tijdens het eten ineens onsmakelijk om iemand bloot te zien? Qua hygiene is het natuurlijk ook onzin. Je kan gewoon op een handoekje zitten, ik denk dat mensen -zeker na een paar saunarondes- dusdanig schoon zijn dat daar geen badjas tegenop kan.

Quote:
Met je blote bezwete lijf op een leren bank zitten is ook niet echt fris. Bovendien is het slecht voor het leer.
handdoekje

Quote:
Het dragen van een badjas heeft dus wel nut en dient ook als bescherming voor het meubilair.
handdoekje
Quote:
Blote voeten op de bank hoort ook niet. Dat is een normale regel die overal geldt.
Nou is er EINDELIJK een punt waar daadwerkelijk overlast plaats vindt, en nog onhygienisch is ook, en dan is er ineens geen regel nodig?

Quote:
Verder mag je van mij de hele dag met de iPad of Nintendo spelen maar niet in de sauna graag. Je deelt de sauna met iedereen, niet iedereen hoeft mee te genieten van jouw Nintendo spelletjes of andere leuke gadgets.
Leg mij nou eens uit waarom jij er last van hebt als ik een ebook zit te lezen of Mario Bros aan het spelen ben. Ja als het geluid aan staat kan ik het me voorstellen, maar dat valt onder de normale fatsoensnormen. Twee kakelende kippen in de rustruimte kunnen ook commentaar verwachten, daar heb je geen huisregels voor nodig toch?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7

Ga naar: