SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Thermen Tilburg
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Za Okt 02, 2010 11:05 am    Onderwerp: Thermen Tilburg Reageer met quote

Afgelopen donderdag dus met Robbie naar Thermen Tilburg geweest. Ontvangst was net zoals vorige keren meer dan vriendelijk. Aangezien ik er al wat eerder was mocht ik ook eerder naar binnen en hoefde ik niet eerst op Robbie te wachten. Het was immers zijn waardebon. Dus ook hierbij dank aan Robbie. Kwa faciliteiten geen verandering met de vorige keer, behalve dan dat buiten mij de rookruimte opviel. De sauna's waren goed op temperatuur en de infraroodsauna's bevielen mij ook weer heel goed.
De opgieting van Luuk die we meemaakten was helemaal niks. En eigenlijk was het niet een opgieting maar waren het 2 kleine opgietingen met een te ruime pauze tussendoor. Ikzelf ben eigenlijk al niet zo snel een voorstander van opgietigen met een pauze tussendoor (Thermen Holiday is voor mij de enige positieve uitzondering), maar hier was die veel te groot. Je zag dan ook sommige mensen afhaken en niet terugkeren voor het 2e deel en wat ik ook heel storend vond was dat er weer enkelen waren die meteen in de pauze flink gingen roken tussen de andere mensen.
De wappers tijdens de opgieting hadden niet altijd het resultaat wat ze zouden moeten hebben, de Chinese mint vond ik persoonlijk ook iets te sterk toen het voor de 2e keer werd opgegooid en het wapperen, slaan met een kletsnatte handdoek om zogezegd wat regen te creëren sloeg ook bijna helemaal nergens op. Het doel was het effect, spel van open en gesloten porieën, maar in de praktijk leek het meer op grappig speeltje van de opgietmeester.
Tot slot de horeca, nog altijd wel een uitstekend overkomende keuken (broodjes smaakten lekker), moesten wel wat langer wachten maar de prijzen vind ik nog altijd deels aan de hoge kant en een glas "Eau de Tilburg" voor 0,80euro (volgens mij gewoon kraanwater) en soepjes beginnend boven de 5 euro vind ik toch teveel van het goede.
Al met al een leuke en gezellige avond gehad, alleen de opgietingen zal ik hier voorlopig links laten liggen en de uitgaven in het restaurant beperken. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
robbie
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Za Okt 02, 2010 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen donderdag naar Thermen Tilburg geweest. Aangezien dit de laatste dag dat mijn 2 persoons gratis entree geldig was had ik Kevin uitgenodigd. Ik sprak verschillende mensen die hier ook gratis waren met de bon van de bank-giro loterij, had je meteen wat om over te praten Laughing
Ik vind Thermen Tilburg voor een relatief kleine sauna in de stad goede voorzieningen hebben. Alles was netjes en goed verzorgd.
De fijnste sauna vond ik de 90' finse.

De opgieting was een drama! In twee gedeeltes, voordat ik het warm had waren we al nat gegooid en was het pauze. Naar buiten, koud.
Na de pauze was de mint opgieting. Eerst lekker, een aparte ervaring. Door de mint ervaar je soms een riling.
Daarna besloot de opgieter in eens een halve fles mintolie erop te gieten, waardoor het niet uit te houden was voor mij en anderen. Het sloeg op mij keel en ik ben er uit gevlucht. En dat terwijl ik het nog steeds niet echt warm had, want die paar zwaaitjes met een handdoek stelde niets voor. Er was ook niet echt ruimte voor.
Gelukkig kon ik na de opgieting weer opwarmen in een sauna binnen!

Wel vond ik de faciliteiten binnen goed. Een paar fijne saunacabines en een heerlijk geurbad.
Het publiek vond ik erg prettig. Veel jonge mensen en ik hou nu eenmaal van Brabanders, want die zijn altijd leuk (naja mijn ervaring dan).

Ik moet ook zeggen dat ik een heel erg lekker broodje met warme geitenkaas (in een apart schaaltje) heb gegeten.

Al met al was het een fijne avond en ik ben blij dat ik mijn gratis entrees heb kunnen gebruiken en weer een sauna op mijn lijstje kan bijschrijven. Het was ook wel grappig om een keer iemand van het forum te ontmoeten.

Tot slot: na de sauna had ik echt last van mijn keel van de dampo-opgieting met veel te veel mint. Nog steeds loop ik te hoesten. Ik overweeg een klacht te sturen.
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2011 7:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

ze adverteren op hun site met volgende tekst:

Onlangs is een aantal schitterende nieuwe en kostbare cabines in gebruik genomen, het personeel opnieuw opgeleid, de beautyafdeling grondig onder handen genomen en de keuken compleet vernieuwd. Waarbij natuurlijk een nieuwe gastronomische menukaart hoort. Aan alles is gedacht om u, onze gast, optimaal van dienst te kunnen zijn. Gastvrijheid met een glimlach, noemen we dat!

die betreffende cabines stonden er ruim een jaar geleden ook al....de gastronomische menukaart is haast gelijk aan die van 10 jaar geleden....

ik geef toe het was druk voor een donderdag, leuke sauna voor even maar niet voor een hele dag, opgieting blijft zeer matig invergelijking tot andere sauna's.

Zou prettig zijn als er af en toe iemand de vloer droog trekt...
Naar boven
robbie
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Za Feb 05, 2011 2:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

het is sowieso al fijn, wanneer er Brabanders bij zijn Laughing
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2012 7:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vandaag weer eens naar thermen tilburg geweest, om eerlijk te zijn mooie sauna waar best al wat vernieuwd is afgelopen jaren en nu ook weer, maar helaas dat de tuin een grote choas is, pallets stenen, afzetlint, troep, jammer ik zou verwachten dat als je aan het verbouwen bent je zorgt dat je gasten ,die voor hun rust en ontspanning komen, er zo min mogelijk van merken!!

een ander minpunt is de onatente bediening, het ontbreken van lekkere banken in het restaurant, die er voorheen wel waren. De menukaart dient echt gerestyled te worden, ik bied me bij deze aan om daar bij te assisteren Wink

Groot pluspunt is de vernieuwde kelosauna in de tuin en de vriendelijkheid van De loyly meester (maurice).
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2012 10:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

vandaag thermen tilburg weer eens bezocht, dachten dat de tuin nu wel klaar zou zijn, maar helaas een nog grotere bouwput dan vorige keer, er word een nieuwe serre aangezet, (waar volop gestucd werd wat zorge voor geluidsoverlast in het restaurant) Ze waren bezig met het bestraten van het terras, glurende stratenmakers Wink. En er komt een nieuw stuk tuin bij met 2 nieuwe cabines. Als compensatie voor de overlast werd een consumptie van het huis aangeboden.

Volgende keer eerst maar even bellen of de verbouwing afgerond is.

Oja, de menukaart en kwaliteit/presentaie van het eten moet echt beter hoor!

Was bijna van plan om mijn know how aan te bieden aldaar.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2012 11:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Glurende stratenmakers...., hoop maar dat ze er niet teveel door afgeleid worden, want anders kan die bouwput wel lang duren. Al zullen die stratenmakers dat vast niet erg vinden, voor hetzelfde geld moeten ze anders bij een begraafplaats of op een industrieterrein bestraten.
Wat die bouwput overigens betreft heb ik er de vorige keer dat ik er geweest ben, voor het avondtarief op 1 maart, weinig van gemerkt en was het me nauwlijks opgevallen. Dat de kaart in het restaurant nodig aan vernieuwing/verbetering toe is, ben ik volkomen mee eens. Maar dan soms ook op gebied van prijzen. Geld vragen (en wel meer dan een kwartje) voor glaasjes kraanwater, "L'Eau de Tilburg" vind ik namelijk absurd.
Wat me trouwens ook toen opviel is dat ze tegenwoordig in die Himalaya zoutkristal sauna klankschaalsessies hebben en de opgietingen in de kelosauna buiten.
Goed trouwens om te weten dat ze aan het verbouwen zijn, kan ik me die reis besparen de komende weken.
Wink
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2012 9:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

een beetje op het verkeerde been gezet door thermen tilburg, wederom. een mailing gaf aan dat ze een heropeningsweek hadden, alle verbouwingen zouden zijn afgerond. Nou goed, de tuin was netjes, serre klaar, maar het nieuwe buitengedeelte met 2 nieuwe cabines was nog niet af!!! Beetje jammer want de suggestie werd wel gewekt dat alles klaar zou zijn. Wel leuke attenties, koffie met petit four aangeboden bij entree en ze zijn een keer met een schaal bitteballen rondgegaan. opgietingen in de ochtend matig, Nelleke de saunameester heeft toch duidelijk niet genoeg power. de middagopgieting was een stuk beter. Kaart volgens mij klein beetje aangepast maar dat moet echt beter en spannender. Massage top!
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Zo Okt 14, 2012 6:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

afgelopen week weer eens hier geweest, na de brand. De nieuwe tuin is klaar maar de 2 cabines die in die tuin staan stonden niet aan!!! beetje jammer, menukaart blijft waardeloos , verzoek om kaas mee te bakken bij de bestelde uitsmijter had geen nut!!! Flikker die koks eens buiten zorg dat er wat verbetering komt zou ik zeggen.

Dame van de opgietingen verzoekt iedereen stil te zijn en keuvelt ondertussen zelf wel over van alles en niks met haar collega, ze voert dan ook nog eens een soort dansje op terwijl ze wappert, de wappers komen overigens echt niet aan. Maar goed is dichtbij en wel redelijke faciliteiten, gaan alleen als we minimaal 2e pers gratis hebben.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Zo Nov 04, 2012 3:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na een eerder bezoekje op 11 september afgelopen donderdag geweest. Ik had nog kortingsbonnen die in geldigheid verlengd waren tot en met vandaag.
Bij aankomst in de middag leek het behoorlijk druk, wat uiteindelijk best meeviel, vooral 's avonds. Er zullen wel ook veel mensen geweest zijn met de 2 voor 1 waardebon.
Ik vind het na die verbouwingen zeker veel mooier geworden en dan vooral ook de tuin. De 2 kleinere saunacabines achter in de tuin waren wel aan, maar eentje was nog niet helemaal op temperatuur volgens mij.
De horeca vond ik weer helemaal top, net als de vorige keer. En ook nu weer werd helemaal niet moeilijk gedaan toen ik een petflesje chaudfontaine water (2,50euro) aan tafel bestelde wat kwa prijs/kwaliteit/gemak heel wat beter is dan de vroegere glaasjes 'Eau de Tilburg'. Verder smaakten oa. de Chinese tomatensoep, de gratis cappuccino met warme appeltaart met slagroom en de broodjes met kruidenboter/tapenade meer dan uitstekend. De tapenades/pesto leken zelfgemaakt, zo vers smaakten ze. En de bediening was meer dan vriendelijk en content, werd ook zeer vlot geholpen!
De sfeer was verder ook helemaal prima. Toen ik na mijn eetpauze in de infraroodcabine zat met alleen slechts 2 jonge dames achter mij en zij aan het praten waren over andere sauna's haakte ik aan in het gesprek en toen ik, uiteraard, eenmaal saunagids en saunagidsforum ter sprake bracht, was ik meteen alweer meer dan een half uur verder gezellig aan het kletsen met eentje die al jaren zover liefhebster is (verschillende sauna's bezoeken) dat ze zelfs bij Marie-Cecile op facebook zit.
Tenslotte maakte zelfs het afrekenen mijn dagje compleet toen ik niet alleen de 'parels' kreeg voor mijn Thermen&Beauty groep spaarpas maar ook al een stempeltje kreeg op de spaarkaart van de IWR (International Wellness Resorts). Na 5 bezoeken aan tenminste 2 verschillende vestigingen heb je alweer een gratis entree verdiend. Meer dan voldaan keerde ik dus huiswaarts met als enig minpuntje een Veolia stadsbus die of ruim 9 minuten te vroeg moet zijn geweest of helemaal niet geweest is en ik ruim een half uur heb moeten wachten.
Wink Smile
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Nov 04, 2012 4:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Altijd leuk om te vernemen dat mensen blij en tevreden uit een sauna huiswaarts keren. Er word zo vaak gemopperd vooral op dit forum dat wij saunauitbaters vaak de indruk krijgen dat we het de gasten niet meer naar de zin kunnen maken, gelukkig krijgen wij van onze gasten vaak complimenten over onze faciliteiten. ook proberen wij het onze gasten naar de zin te maken en als wij afgaan op de complimenten die we krijgen lukt dat vrij aardig.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2012 8:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

PoppeSchuitema schreef:
Altijd leuk om te vernemen dat mensen blij en tevreden uit een sauna huiswaarts keren. Er word zo vaak gemopperd vooral op dit forum dat wij saunauitbaters vaak de indruk krijgen dat we het de gasten niet meer naar de zin kunnen maken, gelukkig krijgen wij van onze gasten vaak complimenten over onze faciliteiten. ook proberen wij het onze gasten naar de zin te maken en als wij afgaan op de complimenten die we krijgen lukt dat vrij aardig.

voel me enigzins aangesproken door de reactie, er word inderdaad wel eens kritiek over saunabedrijven geuit op deze site, onder andere door ondergetekende. Maar als er iets uiterst positiefs te melden is zal ik dat ook doen. Het zou goed zijn als andere wellness ondernemers de kritiek die op deze site geuit word ook eens zouden lezen, en er vervolgens werk van maken. een dagje wellness kost tegenwoordig aardig wat euro's en daarvoor mag je toch wel wat terug verwachten.

verder zal ieders verwachting anders zijn, kan me namelijk niet in de uitlating van Kevin vinden dat de keuken in thermen tilb urg top is.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2012 10:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat mijn ervaring met de keuken betreft, betreft dat voornamelijk de kleinere kaart/gerechten. Ik heb dus niet uitgebreid warm gegeten (wat ik toch al heel weinig doe bij een bezoekje aan een saunabedrijf), dus kan daar ook niet over oordelen en daarnaast is mijn oordeel ook vooral ten opzichte van vroeger, onder de vorige eigenaren.
Wink
Naar boven
Marianne79
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2012 10:36 am    Onderwerp: Thermen Tilburg Reageer met quote

Weet iemand of de verbouwing nu echt echt echt helemaal klaar is?

De vorige keer dat ik hier was konden de buren nog volop de tuin in gluren. En ik heb ook geen zin in stratemakers die daar aan het werk zijn.

Na bijna een jaar deze sauna vermeden te hebben wil ik het wel weer een keer proberen. Wellicht is na de verbouwing de boel ten goede gekeerd en is het personeel in de bediening ook vriendelijk en vlot geworden.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2012 11:11 am    Onderwerp: Re: Thermen Tilburg Reageer met quote

Marianne79 schreef:
Weet iemand of de verbouwing nu echt echt echt helemaal klaar is?

De vorige keer dat ik hier was konden de buren nog volop de tuin in gluren. En ik heb ook geen zin in stratemakers die daar aan het werk zijn.

Na bijna een jaar deze sauna vermeden te hebben wil ik het wel weer een keer proberen. Wellicht is na de verbouwing de boel ten goede gekeerd en is het personeel in de bediening ook vriendelijk en vlot geworden.

Volgens mij is de verbouwing nu helemaal afgerond, waarbij mogelijk alleen nog wat details, aanpassingen in de tuin moeten plaatsvinden. Maar dit kan wellicht ook te maken hebben met het feit dat bepaalde bomen, planten en struiken pas weer in het voorjaar geplant kunnen worden. De bestrating is in ieder geval wel helemaal klaar, dus je hoeft niet bang te zijn om (eventueel glurende) stratenmakers tegen te komen. En de laatste 2 keren dat ik er geweest ben werd ik meer dan vriendelijk en zeer vlot geholpen, wat vroeger ook wel anders is geweest.
Wat de buren van sportcentrum Multifit betreft (die zelf ook een enkele saunafaciliteit zou hebben), voor zover ik me kan herinneren, is er alleen enige inkijk op het achterste deel van de tuin als je de hoek omgaat naar waar je ook die 2 kleine saunacabines hebt. Dit wordt mede veroorzaakt doordat er in de herfst/winter nu eenmaal weinig blad aan de bomen en begroeïng zit. Ik neem aan dat dat nog verder verbetert. Van andere buren, zoals een scoutinggroep aan de achterzijde, die voornamelijk alleen in de weekenden activiteiten hebben, kan ik me geen inkijk herinneren.
Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: