SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Onze eerste keer - van privé naar publiek - De Veluwse Bron

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RvS
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2011 6:58 pm    Onderwerp: Onze eerste keer - van privé naar publiek - De Veluwse Bron Reageer met quote

Mijn eerste posting op dit forum. Mocht deze niet correct danwel te lang zijn, mijn excuses.

Gelukkig getrouwd, vader van twee dochters...en toch deed zich twee jaar geleden deed de vraag voor wie ik nu werkelijk ben. Deze interne ontdekkingsreis heeft de nodige stof doen opwaaien, maar mijn eigen zelfbewustzijn en zelfrespect zijn enorm toegenomen. Ik zit beter in mijn vel en hierdoor is ook de relatie met en waardering voor mijn vrouw en kinderen intenser geworden. Mijn zoektocht heeft er ook toe geleid dat ik ook mijn lichaam waardeer en nu beschouw als een soort van tempel; het is de belichaming van wie ik ben...en daar mag ik best trots op zijn. Het brengt mij meer innerlijke rust en evenwicht.

Mijn zelfbewustwording heeft ook een positieve nieuwsgierigheid naar sauna's aangewakkerd. Het bezoeken van deze en andere gerelateerde websites hebben zeker hun steentje bijgedragen. Mijn dank daarvoor! Het omzetten van mijn nieuwsgierigheid in daadwerkelijke realiteit was geen vanzelfsprekendheid. Ik ben astmatisch en was dan ook er benieuwd of moet ik zeggen benauwd naar mijn reactie in een sauna. Eind vorig jaar heb ik tezamen met het gezin een weekje in een landelijk vakantiepark doorgebracht en daar welbewust gekozen voor een bungalow inclusief privé infrarood-sauna. Dit is mij super bevallen, wat een rust en ontspanning. Wat mij betreft dus zeker voor herhaling vatbaar. Jammergenoeg vond mijn vrouw, die niet astmatisch is, deze sauna juist benauwend. Wel leek het mijn vrouw heerlijk om in een wellness-center te worden verzorgd. Ook wilde ze de sauna nog een kans geven, maar...publiekelijk bloot zat er gezien haar geringe zelfrespect niet in. De privé arrangementen van De Veluwse Bron boden uitkomst.

Voor afgelopen zaterdag hadden wij een privé arrangement met enkele behandelingen bij De Veluwse Bron geboekt. We zouden samen van de massages en van de privé sauna, stoombad, e.d. kunnen genieten. Het plan was uitstekend, maar toch liep het anders. 's-Ochtendsvroeg kwamen wij na een autorit van bijna 1,5 uur aan in Emst en beide stapten wij wat ongemakkelijk en nerveus naar binnen. Oh, wat voelden wij ons “groen”. Na ons te hebben omgekleed en de tijd te hebben genomen van het voeten-wisselbad, was het tijd voor onze eerste massage. Toch wel wennen om de badjas uit te doen in het bijzijn van een uiterste vriendelijke en professionele masseuse. De ayurvedische massage is ons beide heerlijk bevallen en met een goed geval besloten wij het park te verkennen. Van “groen” naar “groener”, een tweetal oranje badjassen die een plattegrondje staan te bestuderen. Uiteindelijk buiten geraakt en ons toch wel enigszins verbaasd over de vrijheid en het normale karakter van “naakt” zijn. Het zee-bad zag er heerlijk uit, wij keken elkaar aan...”zullen we het gewoon doen”...ja...en zonder er te lang bij stil te staan en na te denken hingen wij beide onze badjas aan het haakje, stapten de douchehal binnen, douchten ons en gleden rustig het water in. Wat voelden wij ons vrij en trots. Deze stap heeft met name mijn vrouw een enorme boost in zelfvertrouwen gegeven. 's-Ochtends in het park nog zeggen dat het niet gaat gebeuren en dan toch doen, respect. Leuk, zo'n privé-arrangement, maar uiteindelijk hebben wij de gehele dag in de publiekelijke ruimtes doorgebracht!

Ook hebben we samen een Finse sauna van 70 graden bezocht. Mijn vrouw heeft het geprobeerd, maar het vooralsnog lijkt het niet aan haar besteed. Zij begint direct zwaar te ademen en...misschien nog belangrijker....heeft moeite met stil zijn, hetgeen juist voor mij een belangrijke eigenschap van een sauna is. Uiteindelijk heb ik nog tweetal een rondje sauna gedaan en heeft mijn vrouw zich in een van de water-partijen vermaakt. Een werkelijk vreemde gewaarwording om 's-avonds dampend uit een sauna te stappen en vervolgens de stortemmer over je heen te trekken. Om 21:00 's-avonds hebben wij ons omgekleed en rustig onder het genot van een Nederlandstalige meezinger de autorit naar huis aangevangen.

Wij zijn er uit, deze eerste stap hadden wij eerder moeten zetten! Ik durf nu al te stellen dat wij deze ervaringen nog vele malen gaan meemaken...ik ben mij al weer aan het oriënteren op een sauna dichter bij huis Smile

Mijn zelfbewustwording en het contact leggen tussen lichaam en geest hebben bij mij ook geleid tot enkele piercings waaronder bescheiden genitaal piercings. Ik ben mij volledig bewust van het feit dat een tweetal hoewel bescheiden maar redelijk unieke piercings in mijn volledig geschoren schaamstreek duidelijk zichtbaar zijn. Voor de lezer die beter bekend is: twee dermal anchors in mijn schaamstreek. Mijn piercings zijn puur persoonlijk en ik heb niet de intentie hier mee te willen pronken, laat staan choqueren. Voordat ik de stap naar sauna-bezoek heb gezet, heb ik informatie gevraagd over de combinatie van sauna en piercings, specifiek de etiquettes hieromtrent. Gelukkig was het antwoord positief...en de praktijk ook. Ik heb mij geen enkel moment onprettig gevoeld. Sterker, een tweetal dames moest zichtbaar gniffelen om mijn piercings en vreemdgenoeg putte ik hier kracht uit.

De sexuele factor is mij als man ook enorm meegevallen. Ja, als man mag ik graag vrouwelijk schoon zien...en ik was dan ook behoorlijk “angstig” hoe ik en mijn lichaam zouden reageren. Nou, gelukkig heb ik geen opwindende gedachten moeten verdringen, maar heb ik werkelijk vrouwelijk schoon en esthetiek gezien. De verzorgingsgraad van de dames is zowel door mij als mijn vrouw als super bezien. Helaas blonken de heren in hegatieve zin uit. Hoewel wijzelf volledig geschoren zijn, respecteren wij haargroei, maar wildgroei is weer het andere uiterste.

Zo, een lang verhaal, hopelijk gewaardeerd en nogmaals bedankt voor de aanzet die jullie mede hebben gegeven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
P-A-N-G
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2011 7:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hartelijk welkom in de saunawereld, ik vind je verhaal prachtig en mooi verwoord, heel herkenbaar.Ik denk niet dat het stukje als te lang wordt bestempeld.
Naar boven
SaunaGids
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2011 11:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste RvS,

Ik sluit me aan bij P-A-N-G. Mooi omschreven en inderdaad zeker niet te lang!

Uit welke buurt komen jullie? Wellicht kan ik nog wat tips geven voor een eventueel volgend bezoek aan een sauna.

Veel groetjes,

Marie-Cecile Sol

SaunaGids
Naar boven
RvS
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Jan 26, 2011 7:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Wij komen uit het midden van het land, Culemborg. Centraal gelegen en bovendien mobiel...maar wel twee kleine meiden..dus niet vrij om te gaan en staan wanneer we willen.

Wij beseffen ten zeerste dat wij met De Veluwse Bron eigenlijk enorm verwend zijn. Dit center biedt namelijk een grote diversiteit aan sauna's, waterpartijen en behandelingen. Dit is duidelijk wat wij samen zoeken omdat zo onze beide voorkeuren worden bediend. Ik heb namelijk een voorkeur voor sauna en mijn vrouw voor behandelingen en dan delen we samen het plezier van een waterpartij.

Gisteravond heb ik aan mijn vrouw gevraagd wat zij er van vindt als ik alleen een sauna bezoek. Het gaat mij immers om de sauna en de rust. Zij heeft hier geen bezwaar tegen. Sterker, zij ziet mij dan als scout en verkenner om te kijken of het center ook voor haar geschikt zou kunnen zijn! Voordeel is ook dat ik i.v.m. de kinderen dan niet enkel tot een weekend-bezoek ben "veroordeeld", maar zo ook op een doordeweekse dag 's-avonds een sauna kan bezoeken wetende dat mijn vrouw thuis bij de kinderen is én weet dat ik een sauna bezoek. De sauna in Houten lijkt gezien de nabijheid hier uitstekend voor geschikt. Maar, hoe meer ik gebruik maak van de zoek-functie op deze website...hoe meer centers er in aanmerking komen...luxeprobleem... Los van de zoekfunctie houden wij ons zeker aanbevolen voor tips als ook afraders!

Alvast bedankt,
Ron
Naar boven
wl.t
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Jan 26, 2011 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hoi ron

welkom op dit informatieve forum , ik zou je zeker deverana aanraden in den bosch , die is erg mooi en de behandelingen zijn er hoewel duur wel goed . het ligt er een beetje aan wat je zoekt voor faciliteiten , als je wat minder luxe niet erg vind maar meer voor knus is rosmalen ook geschikt .
succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2011 8:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom op het forum Ron.
Er zijn veel sauna's in Nederland (en daarbuiten).
Het is maar net wat je zoekt. Er zijn grote, drukke sauna's maar ook kleine rustige en alles wat daar tussen zit.
De keus hangt dus sterk van je eigen voorkeur af.
Eigenlijk moet je gewoon hier en daar wat zelf proberen om uit eigen ervaring te kunnen spreken. Van horen zeggen (en zoals hier op het forum) kun je wel een indruk opdoen maar het is altijd de mening en ervaring van iemand anders.

Nog niet zolang geleden zijn we naar Thermen Bussloo geweest wat ons prima bevallen is. Ik denk dat daar voor jullie ook genoeg te beleven is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Meier
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2011 9:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Elysium in Bleiswijk zou je ook eens kunnen proberen.
Veel faciliteiten. Leuke sauna.

Uurtje rijden ongeveer vanuit Culemborg.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: