SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

sauna en verkoudheid

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wl.t
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Dec 27, 2009 11:18 am    Onderwerp: sauna en verkoudheid Reageer met quote

ik heb thuis een sauna die ik zeker 3 keer per week gebruik , na de sauna spoel ik me af met de buitendouche waar de tuinslang op aan gesloten is en daarna ga ik nog in het dompelbad en die is op dit moment 0 graden , ik blijf hierin zitten tot ik de kou in mijn hele lijf voel .
nu het buiten vriest heb ik vaak een loopneus en ben regelmatig verkouden dit is wel na een dag weer over maar ik merk weinig van mijn verhoogde weerstand die ik toch zou moeten hebben .
ik ga 3 keer per week 3 rondjes maar ook wel eens tussendoor 1 keertje , verder ga ik regelmatig in onze ir sauna na het sporten , ik ga dan 45 minuten op een crosstrainer en daarna 15 minuten in de ir , dit is er een met rode lampen .
mijn vraag is hoe kan ik toch verkouden worden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Zo Dec 27, 2009 1:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het niet meteen weten. En ik ga toch ook zeer regelmatig naar de sauna. Wat ik wel het idee heb is dat ik wellicht bijna net zoveel verkouden ben en desgewenst een loopneus heb als vroeger of in periodes dat ik weinig naar de sauna ging, maar dat ik wel vťťl minder (aansluitend) ziek wordt. Vroeger kon ik heel gemakkelijk snotverkouden zijn en dan ook nog koorts krijgen/ziek zijn, dat heb ik nu veel minder. Ik weet niet of dit ook een gevolg van het saunabezoek is, ik veronderstel namelijk van wel. Wellicht dat Erik (saunastudie.nl) hier een antwoord op heeft? Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Erik7
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Dec 27, 2009 2:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een verkoudheid krijg je door het oplopen van het virus, niet door tocht of wisselende temperaturen. Denk hierbij aan deurkrukken, pinnen en winklelwagentjes, aangehoest en geniest worden.
Net zo als een griepvirus besmetting, vind ook een verkoudhieds besmetting plaats. Crying or Very sad
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Zo Dec 27, 2009 2:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Erik7 schreef:
Een verkoudheid krijg je door het oplopen van het virus, niet door tocht of wisselende temperaturen. Denk hierbij aan deurkrukken, pinnen en winklelwagentjes, aangehoest en geniest worden.
Net zo als een griepvirus besmetting, vind ook een verkoudhieds besmetting plaats. Crying or Very sad

Dat zal zo zijn, maar heeft het saunabezoek geen positieve invloed op de mate waarin het virus zodanig zou kunnen doorzetten dat je ook koorts krijgt (en dus ziek wordt)? Question
Naar boven
femke
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Dec 27, 2009 3:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je wordt ziek door een ziekteverwekker als je lage weerstand hebt. Als je er dus vatbaar voor bent. Je hebt altijd ziekteverwekkers bij je en je lichaam ruimt die op mbv wittebloedcellen en antistoffen. Als er een nieuw virus komt wat je lichaam nog niet kent (een mutatie) kan je ziek worden. Het hoeft niet. De hoeveelheid van ziekte verwekkers maakt ook uit. Als je bijv. 10 bacterien salmonela binnen krijgt wordt je daar waarschijnlijk niet ziek van zijn het er 1 miljoen heb je veel meer kans. Verder maakt het uit of je een goede nachtrust hebt, gezond eet en stress heeft invloed. Ook leeftijd maakt uit kinderen en ouderen zijn het meest gevoelig. Zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen (roken, ziektes, alcohol ect.ect.)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: