SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Sauna bij lage rugpijn (spit) ???

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Repelsteeltje
Los entree

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 12:33 pm    Onderwerp: Sauna bij lage rugpijn (spit) ??? Reageer met quote

Voor vanavond heb ik een saunabezoek (gewoon traditionele sauna) gepland staan, maar sinds gisteren een waanzinnige rugpijn. Nu lijkt me de warmte wel erg lekker, maar het afkoelen wat minder. Is het wel verstandig om te gaan? Het lijkt me dat door de kou alle spieren nog meer aanspannen. Iemand ervaringen / tips??

Groetjes Repelsteeltje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ricardo
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 2:41 pm    Onderwerp: Re: Sauna bij lage rugpijn (spit) ??? Reageer met quote

Repelsteeltje schreef:
Voor vanavond heb ik een saunabezoek (gewoon traditionele sauna) gepland staan, maar sinds gisteren een waanzinnige rugpijn. Nu lijkt me de warmte wel erg lekker, maar het afkoelen wat minder. Is het wel verstandig om te gaan? Het lijkt me dat door de kou alle spieren nog meer aanspannen. Iemand ervaringen / tips??

Groetjes Repelsteeltje

Ook een keer gehad en gewoon gegaan - dan maar lekker onder een lauwe douche afspoelen.

Alleen bij thuiskomst moesten ze me met 3 man uit mijn auto halen Confused Shocked
Repelsteeltje
Los entree

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 4:48 pm    Onderwerp: Re: Sauna bij lage rugpijn (spit) ??? Reageer met quote

Laughing Hahaha, ik heb beeld.... Had ook al voor de grap gezegd dat ik opgehaald moet worden in een Multipla auto. Er werd me ook al aangeboden om getild te worden, dus dat zal dan wel goed komen. En inderdaad misschien niet te heftig afkoelen en direct het dompelbad in, alleen ben ik dan weer bang dat ik koppijn krijg. Zo wik en weeg ik wel wat, maar inmiddels dus wel besloten om gewoon te gaan. Rolling Eyes
Bedankt voor je reactie!!
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2009 10:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ook heel goed kan zijn is volgens mij de infrarood sauna. Die is altijd extra goed voor de spieren. Ik zou dus ook gewoon gaan en inderdaad gewoon een beetje goed opletten met afkoelen.
Wink
Naar boven
Repelsteeltje
Los entree

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2009 5:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Wat ook heel goed kan zijn is volgens mij de infrarood sauna. Die is altijd extra goed voor de spieren. Ik zou dus ook gewoon gaan en inderdaad gewoon een beetje goed opletten met afkoelen.
Wink

Gisteren de gewone sauna gehad en vandaag bij mijn sportschool de infraroodsauna genomen. Dacht dat die nooit zo heet werd en je minder zou zweten, nou, ik heb het geweten Shocked Voordeel was ook dat bij die sauna geloof ik word afgeraden om heftig af te koelen, dus dat ook niet gedaan. Tot op heden merk ik geen verbetering qua rugklachten, dus tot die tijd maar de hittepit steeds in de magnetron.

Naar boven
Ricardo
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2009 6:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Repelsteeltje schreef:
kevin8 schreef:
Wink

Gisteren de gewone sauna gehad en vandaag bij mijn sportschool de infraroodsauna genomen. Dacht dat die nooit zo heet werd en je minder zou zweten, nou, ik heb het geweten Shocked Voordeel was ook dat bij die sauna geloof ik word afgeraden om heftig af te koelen, dus dat ook niet gedaan. Tot op heden merk ik geen verbetering qua rugklachten, dus tot die tijd maar de hittepit steeds in de magnetron.

Toch even naar de huisarts voor een spierverslappertje - als het lang gaat duren ga je verkeerd lopen en dan krijg je nog meer klachten
Saunaverslaafd
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2009 6:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het ook wel eens in mijn rug en behoorlijk, kan dan geen kant uit, sauna help bij mij wel wat, maar het aan en uitkleden is dan een drama, kan dan echt niet bukken.
Heb al heel veel geprobeerd, maar tegenwoordig bezoek ik altijd een chineese arts, deze zet er naaldjes in ik ga daar heerlijk een half uurtje liggen slapen Very Happy
En de andere dag is het dan meestal toch een 70 procentjes minder.
En vaak ben ik binnen een dag of drie van alle klachten af, mijn vrouw heeft daar ook dezelfde ervaring.

Heeft ons trouwens bij nog wel meer klachten enorm goed geholpen

Deze man woont in Rotterdam
Naar boven
Repelsteeltje
Los entree

BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2009 9:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

@ Ricardo.... Ik heb al even gebeld met de fysio, daar binnenkort maar even heen. Naast mn rug sukkel ik ook al langere tijd met een schouderblessure Crying or Very sad

@ Saunaverslaafd ... Erg herkenbaar allemaal. Weet de chinees ook wat bij jou de oorzaak is? Het komt kennelijk steeds weer terug. Ben ook wel eens bij een chineeskundig arts geweest, maar dan voor andere dingen.

Ik merk ook dat ik erg geforceerd aan het lopen/bewegen ben. Continu span ik mijn spieren aan, dus de pijn lijkt zich wat uit te breiden nu. Hoop dat ik snel terecht kan Confused

Heb ooit twee jaar in Rotterdam gewoond, maar nu weer terug in het mooie Groningen Wink dezelfde arts kan ik dus niet gaan bezoeken. Tegen die tijd dat ik in Rdam ben kom ik mijn auto niet meer uit Razz
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2009 11:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Repelsteeltje schreef:
@ Ricardo.... Ik heb al even gebeld met de fysio, daar binnenkort maar even heen. Naast mn rug sukkel ik ook al langere tijd met een schouderblessure Crying or Very sad

@ Saunaverslaafd ... Erg herkenbaar allemaal. Weet de chinees ook wat bij jou de oorzaak is? Het komt kennelijk steeds weer terug. Ben ook wel eens bij een chineeskundig arts geweest, maar dan voor andere dingen.

Ik merk ook dat ik erg geforceerd aan het lopen/bewegen ben. Continu span ik mijn spieren aan, dus de pijn lijkt zich wat uit te breiden nu. Hoop dat ik snel terecht kan Confused

Heb ooit twee jaar in Rotterdam gewoond, maar nu weer terug in het mooie Groningen Wink dezelfde arts kan ik dus niet gaan bezoeken. Tegen die tijd dat ik in Rdam ben kom ik mijn auto niet meer uit Razz

Ik mag aannemen dat er in Groningen ook goede acupunctuur-artsen/klinieken zijn.
Ikzelf heb er gelukkig nog nooit gebruik van hoeven te maken, maar ken wel een goede acupunctuur arts in Nijmegen. Ondanks dat dit ook niet naast de deur is, is dit nog wel wat dichterbij. Razz Wink
Naar boven
Saunaverslaafd
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Nov 08, 2009 7:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heb al vrij vaak accupunctuur gehad, kies trouwens meestal voor alternatieve geneeswijze en heb inmiddels een aantal zeer goede adressen verzameld.

Wat accupunctuur betrefd, heb het een drietal keer van een niet chinees gehad, maar dat heeft nooit echt geholpen, maar bij de accupunctuur die ik van de chinees krijg waar ik nu naar toe ga daar heb ik erg goede resultaten mee

Volgens mij is er in iedere regio wel een chineese arts te vinden,
Ik heb een keer heel goed meegekeken en uitleg gehad toen mijn vrouw een behandeling aan haar rug onderging, en wat hij deed wat hij zoekt de vastzittende spier op, dit was bij haar niet zo moeilijk die lag als een keiharden kabel op haar rug.
In deze spier zet hij een aantal naalden, op deze naalden maakt hij stroomdraadjes vast, deze verbind hij met een apparaatje, en je gaat dan heel kleine tikjes in je spier voelen, dit laat hij zon half uurtje liggen, dan haalt hij de naaldjes eruit, de spier is dan vaak al een heel eind ontspannen.
Daarna wordt je meestal nog even gecupt, dit is een behandeling met bamboe potjes, daar doet hij een vlam in en verwarmt hij de lucht, deze plaatst hij dan op je rug, waarna deze potjes op je huid gaan zuigen, hij heeft mij uitgelegd dat hij zo de haarvaatjes van de bloedbaan opentrekt, en de doorboeding beter op gang komt, je kan daarna wel naar de sauna maar met een beetje pech loop je wel met een behoorlijk aantal blauw plekken op je rug rond Very Happy

Maar het resultaat is meestal zeer snel en zeer goed

De oorzaak die hij aangeeft is meestal een soort spit

Succes, en ik hoop dat je er snel van af bent
Naar boven
Repelsteeltje
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2009 8:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jeetje zeg, wat klinkt dat allemaal bijzonder!! Super interessant dat soort dingen....
Zelf ben ik niet bij een "echte" chinees geweest, maar iemand die dus aan chinese geneeskunde doet. Hij werkte met elektro acupunctuur. In mn ene hand had ik een soort koperen staaf en hij had een ander staafje in zijn hand die hij op bepaalde meridianen zette. De meter van het apparaat sloeg dan door bijv en hij wist dan dat er op dat vlak iets uit balans was en daar kreeg ik chinese kruiden voor.
Een andere acupuncturist waar ik ben geweest zette ook wat naaldjes om beter te kunnen ontspannen/slapen. Heb daar nooit iets van gemerkt helaas....
Mijn geloof in deze werkwijze is dus wel wat afgenomen.

Ik heb nu voor deze week eerst twee afspraken bij een fysiotherapeut staan. Ik mag erg graag sporten, redelijk verslaafd en dat lukt nu dus niet, heel frustrerend... Wil dus ook dat iemand mee kijkt wat ik mogelijk verkeerd doe en adviezen om zo snel mogelijk weer aan de slag te kunnen. Het gaat gelukkig al wel weer wat beter.... Hopelijk binnenkort weer helemaal op de been

Deze week nog maar even een keer de infrarood sauna pakken ... Doe ik toch nog iets nuttigs met mijn sportabonnement Laughing
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: