SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Slippers

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

saunagasten kunnen zelf beslissen slippers te dragen
mee eens
56%
 56%  [ 13 ]
niet mee eens, slippers moeten verplicht zijn
43%
 43%  [ 10 ]
niet mee eens, slippers moeten verboden zijn
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 23

Auteur Bericht
gelooff
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2009 4:45 pm    Onderwerp: Slippers Reageer met quote

Er zijn sauna's waar slippers verplicht zijn. Ik vind het prima dat mensen slippers dragen, maar zelf vind ik het juist heel plezierig om op blote voeten te lopen, terwijl ik plastic slippers een beetje vies vind aanvoelen. Waarom kunnen mensen niet gewoon zelf beslissen slippers te dragen of niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2009 6:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In principe vind ik dat daar waar je voeten niet vies kunnen worden, vies worden gebeurt met name buiten op bepaalde plaatsen, men vrij moet zijn om al dan niet slippers te dragen. Ik kan me voorstellen dat men slippers verplicht stelt bij het gebruik van de rustruimtes/restaurant en/of buitensauna's maar verplicht stellen van slippers in de saunahal zelf alwaar men toch vaak wisselt van baden en sauna's vind ik een beetje onzin.
Ikzelf gebruik slippers alleen in het restaurant/rustruimte en soms buiten, voor de rest hangen ze keurig netjes bij mijn badjas/handdoek en ben ik ze bijna nooit kwijt of zoek. Wink
Naar boven
prinses43
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2009 6:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind t eng zonder slippers, neem ze zelfs mee de saunacabine in. Was ze een keer vergeten bij TH, dus ik zonder slippers langs t zwembad. Ging ik bijna onderuit Shocked Toen toch maar even snel een paar slippers gekocht.
Naar boven
heethoofd
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2009 9:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben het met Kevin eens. Buiten zijn slippers prima, maar binnen hoeft het van mij niet zo. Dat zal ook komen omdat ik slippers niet echt lekker vind lopen.
Naar boven
femke
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 04, 2009 6:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik draag bijna nooit slippers in de sauna op bloten voeten gaat prima. Ik zou het daarom ook irritant vinden als anderen voor mij beslissen dat ik slippers moet dragen.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 04, 2009 8:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het verplicht dragen van slippers niet zo'n gek idee.
Waarom?

1. Je eigen gezondheid. Als je slippers draagt zul je je voeten beschermen zodat je minder snel wondjes e.d. krijgt.

2. Belang van het saunacomplex. Als je van buiten naar binnen loopt zonder slippers, zijn je voeten niet meer schoon, er kan bv zand aan je voeten zitten wat je dan weer het zwembad/dompelbad/kruidenbad in loopt. Je zou je voeten eerst af kunnen spoelen voordat je een bad in gaat maar de praktijk leert dan mensen dit "vergeten".
Met bevuilde voeten in de sauna gaan zitten is overigens ook niet zo lekker. Zelfs niet als je je voeten op je eigen handdoek neer zet.

Nadelen van slippers dragen zijn er ook. Niet iedereen loopt even handig op slippers. De kans op uitglijden is dus aanwezig. Ook nemen mensen vaak hun slippers mee IN de sauna cabine. Dat is ook niet lekker want de temperatuur is daar hoog en dat is niet zo fijn voor die slippers. Slippers zijn veelal van kunststof en als je dat flink verhit verdampen er allerlei vreemde stofjes. Dat ruikt bovendien ook niet fijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Erwin
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2009 12:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Han schreef:
Ook nemen mensen vaak hun slippers mee IN de sauna cabine. Dat is ook niet lekker want de temperatuur is daar hoog en dat is niet zo fijn voor die slippers. Slippers zijn veelal van kunststof en als je dat flink verhit verdampen er allerlei vreemde stofjes. Dat ruikt bovendien ook niet fijn.

Bij de meeste sauna's is het verboden om slippers en drinkflesjes mee de sauna in te nemen.
Door de opwarming komen er giftige stoffen vrij.
Aangezien de meeste slippers uit landen als China komen en ze het daar niet al te nauw nemen met de regels, kun je ze maar beter buiten laten staan.

Erwin

Sauna now, work later!
www.beautybylight.nl
www.iplopleiding.nl
www.bbl-ipl.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
SaunaBar
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2009 2:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik las laatst op saunachecken.nl (geloof ik) dat zwemmerseczeem kans heel veel kleiner is als je wel slippers draagt, alleen dat is voor mij al een reden om ze te dragen Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: