SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Verwijderen van je piercing

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Driekus
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Feb 16, 2009 1:56 pm    Onderwerp: Verwijderen van je piercing Reageer met quote

Wie verwijderd z'n piercing(s) voordat ie naar de sauna gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Feb 16, 2009 2:53 pm    Onderwerp: Re: Verwijderen van je piercing Reageer met quote

Driekus schreef:
Wie verwijderd z'n piercing(s) voordat ie naar de sauna gaat.

Ik denk niemand.
Reden? Waarom zou je dat doen?
Als je er niet mee gezien wilt worden misschien, maar dan had je sowieso niet aan piercings moeten beginnen.

Ongeacht of je piercings nu mooi vindt of niet maakt het voor de rest weinig uit of iemand piercings heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Driekus
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Feb 16, 2009 2:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb het niet eens over een intiem piercing, maar een navelpiercing kom je ook bijna niet tegen.
Naar boven
femke
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Feb 16, 2009 7:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je niet bij piercings dat dat enorm heet word ineen sauna? Als ik een ketting draag in de sauna gaat het branden als ware. Lijkt me dat dat ook voor piercings geld of heb ik dat mis?
Ik moet trouwens zeggen dat ik niet oplet of iemand een piercing ergens heeft. Ik vind erg irritant als iemand naar me loopt te staren dus ik ga maar van uit dat anderen dat ook hebben.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Feb 18, 2009 2:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geloof dat zolang je je piercing niet beweegt of extra aanraakt je niets merkt van de mogelijke hogere temparatuur van de piercing. Ik heb zelf geen piercings, dus daar ook geen ervaring mee. Wat ik wel ervaren heb is dat als ik mijn bril ophoud in de sauna, ik niets merk van het eventueel warmer worden van het montuur, maar als ik hem beweeg of op-/af-zet dan voel ik wel dat het montuur warmer is geworden. Maar dat is dan nog niet hinderlijk.
Om verder even terug te komen op Femke haar opmerking over staren: heel soms zijn er wel eens mensen die dusdanige peircings hebben (aantal en/of grootte), dat ook al als je niet (gericht) kijkt ze je toch enigzins (even) opvallen. Gewoonlijk schenk je (ik in ieder geval) er dan verder geen aandacht aan.
Wink
Naar boven
femke
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Feb 18, 2009 6:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Ik geloof dat zolang je je piercing niet beweegt of extra aanraakt je niets merkt van de mogelijke hogere temparatuur van de piercing. Ik heb zelf geen piercings, dus daar ook geen ervaring mee. Wat ik wel ervaren heb is dat als ik mijn bril ophoud in de sauna, ik niets merk van het eventueel warmer worden van het montuur, maar als ik hem beweeg of op-/af-zet dan voel ik wel dat het montuur warmer is geworden. Maar dat is dan nog niet hinderlijk.
Om verder even terug te komen op Femke haar opmerking over staren: heel soms zijn er wel eens mensen die dusdanige peircings hebben (aantal en/of grootte), dat ook al als je niet (gericht) kijkt ze je toch enigzins (even) opvallen. Gewoonlijk schenk je (ik in ieder geval) er dan verder geen aandacht aan.
Wink
Bril ophouden in de sauna wordt afgeraden door opticiens http://www.optiekvanderlinden.be/brilglazen.html zie helemaal onderaan de pagina. Ik ben door hele hete landen gereist en na afloop was mijn bril dus beschadigd door de hoge temperatuur ( van soms boven de 50). Ik moest nieuwe glazen hebben. De koting was zachter geworden en had ik met het schoonmaken van mijn bril eraf gevreven op sommige plaatsen.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Feb 18, 2009 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoge temperatuur voor een bril lijkt me inderdaad slecht.
De glazen (glas of kunststof) kunnen daar niet goed tegen.

Het dragen van piercings mag niet uitmaken voor de temperatuur.
Je draagt waarschijnlijk ook wel een trouwring o.i.d.
Die wordt toch ook niet heet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Driekus
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Feb 19, 2009 9:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

De vraag is eigenlijk, je ziet overal navel-, wenkbrouw- enz piercings.
Bij een sauna bezoek zie je deze bijna niet.
Verwijder je ze voor een sauna bezoek, of bezoeken dragers geen sauna.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Za Feb 21, 2009 3:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Driekus schreef:

Ik denk een beetje een combinatie van beide. Piercings die men makkelijk even kan wegnemen doet men wellicht ook nog wel af net als oorbellen. Mensen die echt veel piercings hebben voelen zich wellicht toch wat minder aangetrokken tot de sauna.
Wink
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Za Feb 21, 2009 4:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

femke schreef:
kevin8 schreef:
Wink
Bril ophouden in de sauna wordt afgeraden door opticiens http://www.optiekvanderlinden.be/brilglazen.html zie helemaal onderaan de pagina. Ik ben door hele hete landen gereist en na afloop was mijn bril dus beschadigd door de hoge temperatuur ( van soms boven de 50). Ik moest nieuwe glazen hebben. De koting was zachter geworden en had ik met het schoonmaken van mijn bril eraf gevreven op sommige plaatsen.

Allereerst bedankt voor de link, behalve dan al die specifieke varilux info verder veel al bekende info. De mate waarin een bril gevoelig is voor beschadigingen is afhankelijk van de bril die je hebt. Mijn ervaring is dat niet in de saunacabine zelf, maar juist daarbuiten als je dan ook je natte/vieze (waterdruppeltjes afdrukken) brilglazen gaat schoon/droog maken de glazen kunnen beschadigen, vooral als je tissues/zakdoekjes die vaak houtvezels bevatten ervoor gaat gebruiken.
Niet alleen in de sauna staat de bril bloot aan beschadigingen ook daarbuiten.
Zo had ik eens een bril waar ik extra zuinig op was, deed ik dus ook niet aan naar de sauna. Kocht ik, onwetend, bij de Aldi brilpoetsdoekjes, bleken die de coating te beschadigen. Sommige brillen bleken heel goed bestand tegen saunabezoek andere weer minder. Ik heb helaas nogal gevoelige ogen en krijg nogal eens last als ik mijn bril wat langere tijd niet opheb en dan vooral in combinatie met zwakkere verlichting. Voorts zijn kleine beschadigingen van de coating nog niet meteen storend voor mij, kan er dan nog goed doorheen kijken, vooral bij minder fel reflecterend licht en gaat zo'n bril nog makkelijk mee tot ik weer een nieuwe bril ga kopen nadat ik al een nieuwe heb gekocht. (zo'n 2-3 jaar)
Zodoende heb ik in of soms al onderweg naar de sauna niet mijn beste bril op.
Wink
Naar boven
SaunaBar
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Feb 22, 2009 4:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb piercings op diverse plekken en heb ze als ik naar de sauna ga gewoon nog in.
Gaat prima!
Erwin
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Feb 23, 2009 7:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Driekus schreef:

Sierraden welke strak om de huid (ringen) zitten of in de huid (piercings en oorbellen) behouden dezelfde warmte als de huid.
Los zittende sierraden zoals kettingen, armbanden en misschien ook brillen warmen op wanneer ze iets los komen van de huid en wanneer ze de huid weer raken kan dit zeer warm aanvoelen.

Ik zie regelmatig mensen met piercings in de sauna en die schijnen er geen last van te hebben.

Erwin

Sauna now, work later!
www.beautybylight.nl
www.iplopleiding.nl
www.bbl-ipl.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: