| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Wat is jouw muziek keuze tijdens de opgieting? |
| Meditatie, relax, lounge |
|
25% |
[ 5 ] |
| Pop, ballad |
|
10% |
[ 2 ] |
| Klassiek, modern klassiek |
|
10% |
[ 2 ] |
| Soundtracks, sfeer muziel |
|
20% |
[ 4 ] |
| Cultuur (chinees, indiaas, russisch, etc.) |
|
5% |
[ 1 ] |
| Anders, namelijk ... |
|
30% |
[ 6 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 20 |
|
| Auteur |
Bericht |
Löyly-gek Jaarkaart

|
Geplaatst: Di Okt 07, 2008 9:05 pm Onderwerp: Wat is jouw muziek keuze tijdens de opgieting? |
|
|
Steeds vaker wordt er tijdens de opgieting gebruik gemaakt van muziek. Op deze manier wordt getracht om niet alleen de zintuigen; gevoel, reuk, zien en smaak te bereiken, maar ook het gehoor op een positieve manier te prikkelen.
Welke muziek keuze heeft jouw voorkeur?  _________________ "Hoe heter, hoe beter (met een knip oog) !!! "
http://loyly.hyves.nl/ http://thermenholiday.hyves.nl/
. |
|
| Naar boven |
|
 |
DarkX 50 Badenkaart
|
Geplaatst: Wo Okt 08, 2008 8:23 am Onderwerp: |
|
|
Hmm.. ambient of soundtrack lijkt me het meest geschikt. Klassiek is snel te zwaar vind ik zelf, en pop/rock heeft vaak vocalen die teveel afleiden van het geheel.
Lounge kan ook nog wel.
Misschien dat rustige triphop ook wel geschikt is, als daar al zang bij is is dat vaak wel heel rustig/sfeervol, en weinig op de voorgrond. |
|
| Naar boven |
|
 |
volvorijder 10 Badenkaart
|
Geplaatst: Wo Okt 08, 2008 10:45 am Onderwerp: |
|
|
| Ik ga voor totale rust... saai he? |
|
| Naar boven |
|
 |
kevin8 Master of Sauna
|
Geplaatst: Wo Okt 08, 2008 11:32 am Onderwerp: |
|
|
Ik vind het in de eerste plaats afhangen van het soort opgieting/Löyly welke gegeven wordt. Bij een stilte opgieting heb je uiteraard geen muziek, bij een thematische opgieting zoals de in Nijmegen befaamde "Back to the Ice Age" van Bram de Bruyckere heb je een stukje muziek van de film, muziek die bij het thema hoort/past. Bij een 'gewone' löyly/opgieting hoeft niet persé muziek, al kan een stukje muziek juist ook het aanweizge publiek rustig houden/krijgen als men een kwebbelend publiek heeft. Muziek die dan mijn voorkeur kan hebben is oa. Ambient (maar zeer beslist geen al te zweverige New Age), niet te zware/lichte klassieke muziek duidelijk op de achtergrond en eventueel een stuk soundtrack, lichte lounge, lichte trip hop. Misschien is het wel een idee voor componisten om speciale muziekstukken te maken afgestemd op een löyly?
 |
|
| Naar boven |
|
 |
prinses43 Master of Sauna

|
Geplaatst: Wo Okt 08, 2008 1:17 pm Onderwerp: |
|
|
Trip hop?? ik ken wel hip hop, of hop hop
maar doe mij maar lekkere lounge muziek of U2. |
|
| Naar boven |
|
 |
palestrina 10 Badenkaart

|
Geplaatst: Wo Okt 08, 2008 10:57 pm Onderwerp: |
|
|
(Please excuse me using English)
I am a composer myself. If there is good music playing, I want to analyse it, which is not relaxing. If there is bad music playing, it annoys me. So personally I prefer silence
Otherwise I don't mind the 'endless' ambient tracks that are especially designed not to be too interesting. _________________ European saunas in .kmz format for Google Earth (in English) |
|
| Naar boven |
|
 |
DarkX 50 Badenkaart
|
Geplaatst: Do Okt 09, 2008 7:19 am Onderwerp: |
|
|
| prinses43 schreef: | Trip hop?? ik ken wel hip hop, of hop hop
Triphop, tja. Het is een genre wat in de jaren 90 kortstondig bekend werd en weer vrij snel uitstierf, terwijl het nogsteeds echt goede muziek is.
Denk aan bands als Massive Attack en Portishead, en in mindere mate Lamb en Air. |
|
| Naar boven |
|
 |
kevin8 Master of Sauna
|
Geplaatst: Do Okt 09, 2008 12:41 pm Onderwerp: |
|
|
| DarkX schreef: | | prinses43 schreef: | Trip hop?? ik ken wel hip hop, of hop hop
Triphop, tja. Het is een genre wat in de jaren 90 kortstondig bekend werd en weer vrij snel uitstierf, terwijl het nogsteeds echt goede muziek is.
Denk aan bands als Massive Attack en Portishead, en in mindere mate Lamb en Air. |
Ik denk dan zelf ook eerder aan een band als het Japanse Boom Boom Satellites die in 1998 het album Out Loud en in 1999 daarvan getrokken de klassieker/12"/maxi singel "On the Painted Desert" op het Belgische R&S records (dat label met dat Ferrari paardje) hadden.
Het genre zit ergens tussen Ambient, Hip Hop, Jungle/Drum & Bass en House in.
 |
|
| Naar boven |
|
 |
SaunaBar 50 Badenkaart

|
Geplaatst: Vr Okt 10, 2008 12:18 am Onderwerp: |
|
|
Van mij mag het lekker stil zijn....helemaal stil!
Maar als ik écht moet kiezen, kies is zeker voor Ambient, IDM en Trip Hop!!! _________________ http://ikhouvansauna.hyves.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
robbie Löylymeester

|
Geplaatst: Zo Okt 12, 2008 9:09 pm Onderwerp: |
|
|
anders nl, helemaal geen muziek ik vind muziek meer voor de relaxruimtes _________________ weer naar de sauna..... |
|
| Naar boven |
|
 |
Löyly-gek Jaarkaart

|
Geplaatst: Zo Okt 12, 2008 10:14 pm Onderwerp: |
|
|
De klank van stilte kan geweldig zijn. Evenals een opgieting waar in je van die totale stilte kan genieten. Maar dat was niet mijn vraag, althans zo bedoelde ik het in ieder geval niet
Hoe ik hem wel bedoelde: Als er bij een sauna bijvoorbeeld 4 opgietingen worden gegeven, waarvan 3 in stilte en 1 met muziek (dus een muziek opgieting) waar gaat dan de muziek voorkeur naar uit?
En mijn vraag is dus niet of er wel of geen muziek moet worden gedraaid tijdens een opgieting.
Sauna Groeten,
Iwan _________________ "Hoe heter, hoe beter (met een knip oog) !!! "
http://loyly.hyves.nl/ http://thermenholiday.hyves.nl/
.
Laatst aangepast door Löyly-gek op Ma Okt 13, 2008 6:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
Erwin Jaarkaart

|
Geplaatst: Ma Okt 13, 2008 6:14 pm Onderwerp: |
|
|
In dat geval,
Een opgieitng mag van mij best wel een beetje heftig zijn, dus lekkere heftige muziek erbij mag dan van mij wel, Stevige rock muziek dus.
Aangezien de meesten hierboven rustige muziek wensen, zal het lekker rustig zijn tijdens de opgieting.
Mogen ze van mij direct invoeren bij de zwaluwhoeve, daar zaten we laatst een keer opeengepakt als een school haringen in een blikje. _________________ groeten,
Erwin
Sauna now, work later!
www.beautybylight.nl
www.iplopleiding.nl
www.massageraalte.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
robbie Löylymeester

|
Geplaatst: Di Okt 14, 2008 8:26 pm Onderwerp: |
|
|
lijkt mij een leuk idee. ACDC bij een opgieting.............. _________________ weer naar de sauna..... |
|
| Naar boven |
|
 |
Jan W Jaarkaart

|
Geplaatst: Wo Okt 15, 2008 6:21 am Onderwerp: |
|
|
"The Wall" van Pink Floyd/Roger Waters en dan tijdens de laatste, met veel water, opgieting de val van de "Wall" lijkt mij erg bijzonder.  |
|
| Naar boven |
|
 |
kevin8 Master of Sauna
|
Geplaatst: Wo Okt 15, 2008 1:54 pm Onderwerp: |
|
|
En wat the denken van "Back to the Ice age" als er een hele emmer met ijs op de kachel wordt gegooid en en bak met ijs rond gaat?
 |
|
| Naar boven |
|
 |
|