SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Dag na sauna erg moe

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eef
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 3:51 pm    Onderwerp: Dag na sauna erg moe Reageer met quote

Ik heb last van mijn spieren, wat fibrose en problemen met spierspanning.

Mijn doctor raadt me warmte aan dmv bv een warm bad.

Gisteren in de sauna geweest, veel korte en lange golf infrarood genoten, 2 x een aufguss Wink en gestoomd.

Nu heb ik vandaag wel een heel erg log sloom gevoel, alsof mijn spieren te kort zijn.
Na een heet bad kun je je ook loom voelen.

Hoe komt dit? Juist door extra doorstroming? Zuren die loskomen? Weet iemand hier iets over?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2008 5:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Precies weet ik het ook niet.
Maar wat ik wel weet is, dat als je de dag erop vrij bent, je erg lekker lang kan (uit)slapen.
Very Happy Very Happy Very Happy
Naar boven
saunastudie.nl
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Apr 16, 2008 8:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je maakt ook wel een behoorlijk zware tour. Ik denk overigens (of ik bedoel hoop) dat je niet al teveel korte IR hebt gehad. Na elke opwarming goed afkoelen (op de juiste manier) met aansluitend warm voetenbad en tussen ELKE saunaronde voldoende rust (minimaal 20 minuten) voorkomt moeheid. Natuurlijk moet je stoppen op het moment dat het lichaam dit aangeeft. Extreme hitte (opgieting) resulteert bij sommigen in een zwaar gevoel in armen en benen.

Erik.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam
Eef
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 8:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is er mis met veel korte golf infrarood?

Ik heb deze inderdaad vrij veel gehad bij Sarť,daar is een kleine sauna buiten bijgekomen met korte golf IR.
Ook langere golf IR heb ik gehad, dat is de sauna binnen.

Het zware gevoel heeft te doen met de bloedsomloop?
Naar boven
saunastudie.nl
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Apr 20, 2008 8:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Echte korte golf dringt dieper het lichaam in.
Kijk maar eens op http://www.saunastudie.nl/indraroodlichtcabine_sauna.html

Erik.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam
Eef
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2008 10:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dan vind ik het wel een kwalijke zaak dat er een korte golf sauna aanwezig is in sauna's die ZONDER MEDISCH TOEZICHT gebruikt worden.
Sterker nog, zonder verdere informatie.
Naar boven
saunastudie.nl
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2008 5:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat hoeft niet. Korte golf zonder nadere omschrijving over de daadwerkelijke golflengte zegt niets. Meestal is het een verantwoorde mix met een deeltje kortegolf IR. Net als bij de zonnebenk waar hoofdzakelijk UV-A licht aanwezig is met een spoortje UV-B. Als het alleen om IR-A licht zou gaan was al menig bezoeker verbrand.
Maak je dus maar niet ongerust. Je bent bij een uiterst professioneel bedrijf geweest. (Nee, ik heb geen aandelen).

Erik.
Eef
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Aug 11, 2008 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb het de arts gevraagd. Zijn reactie: infrarood is prima, met name tussen 12-16 minuten het meeste effect. De meeste mensen doen dit te kort.
Te lang zorgt ervoor dat je extra afvalstoffen aan het circuleren krijgt die wegwillen, verzuring en dit is de verklaring voor stijfheid en moeheid erna.

Genieten dus en met mate. Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: