SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

sauna en zorgverzekering

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Als er een goede vergoeding of kortingsregeling komt overweeg ik over te stappen naar een andere zorgverzekeraar
Dat zal ik zeker overwegen (als de andere voorwaarden vergelijkbaar zijn)
52%
 52%  [ 10 ]
Ik vind dat geen reden om over te stappen, dat is voor mij niet een belangrijk aspect van mijn zorgverzekering
47%
 47%  [ 9 ]
Ik ga niet vaak naar een sauna, dus levert dit voor mij weinig voordeel op
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 19

Auteur Bericht
robbie
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Okt 26, 2007 12:15 pm    Onderwerp: sauna en zorgverzekering Reageer met quote

Saunabezoek is goed voor de gezondheid!
Ik vraag mij af wat de ontwikkelingen zijn op het gebied van korting/vergoeding in samenwerking met zorgverzekeraars. immers ook fitness wordt soms vergoed of met korting (bv Achmea) of Becel Pro actief wordt vergoed (VGZ).

Aangezien zorgverzekeraars nu bezig zijn met het aantrekkelijk maken van hun paketten, op een andere wijze dan met korting, wil ik hierbij pleiten voor samenwerking met saunacentra voor korting of vergoeding.
Dit is ook een oproep om hier te melden waar je al korting kunt krijgen met een verzekering.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
robbie
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Okt 26, 2007 12:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is een kortingsregeling van Groeneland-Achmea

Sauna kortingen
Geniet van de sauna met korting op de entreeprijs:

U ontvangt 10% korting bij:
Kuurcentrum Fontana Nieuweschans
Sauna en beauty Resort Zwaluwhoeve
U ontvangt 25% korting op het voltarief bij:
Thermen Holiday Sauna & Beautycenter

kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 3:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij VGZ hebben ze wel eens speciale acties gehad.
Wink
Naar boven
Erwin
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Okt 29, 2007 11:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij Zilvrenkruis Achmea geven ze ook korting, maar dit is geen verzekerings maatschappij die ik een ander zal aanraden. Crying or Very sad

Erwin

Sauna now, work later!
www.beautybylight.nl
www.iplopleiding.nl
www.bbl-ipl.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
SLH
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Okt 30, 2007 2:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Bij VGZ hebben ze wel eens speciale acties gehad.
Wink

En in 2008 weer..... Blijkbaar is het goed bevallen.
Naar boven
Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Okt 30, 2007 3:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is belachelijk dat men zoiets in het pakket zou opnemen. Sauna is wellicht wel gezond, maar niet voor een ieder...

Dokters moeten gewoon dokters zijn en je kan stimuleren dat mensen meer bewegen, maar niet via ziektekostenverzekeringen.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Nov 01, 2007 7:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sarjenka schreef:
Het is belachelijk dat men zoiets in het pakket zou opnemen. Sauna is wellicht wel gezond, maar niet voor een ieder...

Dokters moeten gewoon dokters zijn en je kan stimuleren dat mensen meer bewegen, maar niet via ziektekostenverzekeringen.

De kortingen die gegeven worden zijn marginaal. Daar hoef je het dus niet voor te doen. Het signaal wat afgegeven wordt is wel duidelijk. Sauna = gezond.
Bevordering van gezonde zaken zoals sauna is niet verkeerd. Meteen van verzekering overstappen lijkt me niet verstandig, dat kan je om andere redenen duur komen te staan doordat de voorwaarden (voor jou) niet gunstig zijn. Kijk dus wel verder dan je neus lang is.

Wat ik van ziektekostenverzekeringen belangrijker zou vinden is dat rokers meer premie gaan betalen omdat ze (willens en wetens) ongezond bezig zijn en direct of indirect de kosten voor de gezondheidszorg verhogen. De premies moeten wij allen echter wel opbrengen.
Er zijn wel verzekeringsmaatschappijen die korting geven aan rokers als ze stoppen maar dat is flauwekul. De niet-rokers krijgen immers niets. Die zou je dan juist moeten belonen. (of de rokers bestraffen met een hogere premie).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
prinses43
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Nov 01, 2007 8:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal mee eens Han, en ook mensen met overgewicht. Weet je wat dat allemaal gaat kosten in de toekomst?? Diabetes, gewrichtsklachten, hart- en vaatproblemen, etc.
Wil je niet afvallen? dan betaal je gewoon meer premie!
En als je meer dan 2 glazen alcohol per dag drinkt, ben je ook ongezond bezig, hup meer premie betalen Evil or Very Mad
Ben je boven de 50 krijg je ook allemaal kwaaltjes, dus voor die mensen mogen ze de premie ook wel verhogen.....

Enfin, alleen slanke mensen onder de 50 die niet roken en drinken betalen de gewone premie Laughing
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 8:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

prinses43 schreef:
Helemaal mee eens Han, en ook mensen met overgewicht. Weet je wat dat allemaal gaat kosten in de toekomst?? Diabetes, gewrichtsklachten, hart- en vaatproblemen, etc.
Wil je niet afvallen? dan betaal je gewoon meer premie!
En als je meer dan 2 glazen alcohol per dag drinkt, ben je ook ongezond bezig, hup meer premie betalen Evil or Very Mad
Ben je boven de 50 krijg je ook allemaal kwaaltjes, dus voor die mensen mogen ze de premie ook wel verhogen.....

Enfin, alleen slanke mensen onder de 50 die niet roken en drinken betalen de gewone premie Laughing

Had ik het over leeftijd??? Nee.
Er zijn jonge mensen die heel ongezond leven en veel (vet) eten en roken en oudere mensen die nog heel vitaal en gezond zijn.
Je kunt dus niet stellen dat leeftijd een rol speelt.
Van roken is (aantoonbaar!!!) bekend dat het slecht voor je gezondheid is. Bovendien is dat geen ziekte die je overkomt maar een bewuste keuze waar je mee kunt stoppen. Ik ben dus een voorstander om een premie te berekenen op basis van roken of niet-roken.

Wat mij betreft geldt dit ook voor frequente saunabezoekers maar dat zal wel moeilijker uitvoerbaar zijn! Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
KCdB
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2007 1:02 pm    Onderwerp: Andere kortingsacties Reageer met quote

Lastige discussie. Mensen uitsluiten of meer premie laten betalen omdat ze . . . . . Zelf heb ik nooit gerookt, maar nog nooit 1 cent korting gehad op zorgpremies. Ik heb inderdaad wat overgewicht, probeer er wat aan te doen om dit weer kwijt te raken, moet ik nu ineens meer gaan betalen? Terwijl ik eventueel een dietiste weer wel vergoed zou krijgen? Trouwens, ik betaal al extra aanvullende zorgverzekering omdat ik 55+ ben, maar krijg weer korting bij Landal om diezelfde reden. En wat te denken van alle sportblessures, die opgelopen worden omdat sporten zo gezond is? Tja, als u voetbalt moet u 10% meer betalen, als u honkbalt 5%. Krijg geen gewicht op uw hoofd bij het fitnessen want dan betaalt u . . . . . . Als u hardloopt krijgt u zelfs premie terug, maar verstuik niet uw voet want dan . . . . . . Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Glibberige discussie. Hoewel verzekeringsmaatschappijen natuurlijk winst willen maken, is een deel van dit systeem toch ook weer gebaseerd op een stukje solidariteit. En de discussie in Den Haag over No claim regelingen en/of eigen bijdrages is al meerdere malen gevoerd. Maar goed, we wijken af van het oorspronkelijke onderwerp.
Omdat we dan toch zo graag korting willen, omdat we sauna gewoon zo fijn vinden en het wellicht nog gezond is ook, dan moeten we dat ergens anders halen. Optimel is zo'n voorbeeld, echter alleengaanden hebben hier weer niets aan. Maar zo zou er nog wel het 1 en ander te bedenken zijn. Een x aantal airmiles voor saunabezoek aan . . . . . Een x aantal rentepunten voor een leuk arrangement bij . . . . . . . . Vul maar in. Bij dat soort acties (klantjes winnen) zijn ook leuke kortingen te bedenken.
Misschien zijn er nog meer ideeen?
Naar boven
Erwin
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2007 6:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Weer terug naar het oude systeem!!?? Laughing

Erwin

Sauna now, work later!
www.beautybylight.nl
www.iplopleiding.nl
www.bbl-ipl.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jan W
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2007 6:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als we dan toch terug gaan dan ook weer de GULDEN terug en de goedkope brandstofprijzen en enz. enz. Wink
Naar boven
robbie
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2007 9:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

op topic: verzekeraars proberen allerlei lokkertjes uit komend jaar.
De Ohra heeft 6 doelgroepen bedacht voor 2008, waarbij bij de doelgroep Duo's de volgende korting zit:

Zorgverzekering voor duo's:
Sport medisch onderzoek
Werelddekking
Vaccinaties
Gratis hardloopschema ProRun
Korting op wellness(-arrangementen)
Korting op tanden bleken

helaas val ik niet in deze doelgroep Crying or Very sad
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: