SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

hoofdpijn en infrarood

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eef
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Mei 14, 2007 7:49 am    Onderwerp: hoofdpijn en infrarood Reageer met quote

Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik nŠ een saunabezoek met een eerste lange infrarood sessie, hoofdpijn vanuit mijn nek kreeg.
Gisteren geen infrarood gedaan en toen geen hoofdpijn, wel stevige aufguss sessies zonder problemen.

Kan het zijn dat als ik begin met infrarood, en dan niet echt met steenkoud afkoel (mag niet erna) de warmte teveel in me blijft en ik zodoende hoofdpijn oploop?

Misschien beter aan het eind infrarood doen?

Tips? Want 2 ibuprofen na de sauna (ook dag erna) doet het gezondheidseffect ook volledig teniet.

Ik let nu wel op dat ik flink heet wordt en stevig afkoel (hoofd vooral) en warm voetenbad neem tussendoor.
Maar dat extreme koelen mag juist niet na infrarood dus probleempje Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Warmtebron
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Mei 14, 2007 11:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het kan zijn dat je spieren vastzitten en dan de warmte de spieren probeert te laten ontspannen. Laat je eens goed masseren, misschien zit daar de oorzaak wel.

Het kan ook zijn dat je te lang gebruik maakt van de infra, zodat het te warm wordt, als je een dompelbad pakt na het verwarmen van je spieren, verstijven je spieren en dat is niet goed. Let er wel op, dat je er niet te snel iets achteraan doet. Loop lekker buiten, pak een neveldouche(dit is niet zo koud) en ga iets drinken, neem daarna een lekker bubbelbadje en probeer daarna het sauna rondje weer.

Ik weet niet of dit de oorzaak is Confused , maar het is een tip en misschien heb je er wel wat aan. En anders middenin een rondje of gewoon niet meer. Sad

Succes Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
saunastudie.nl
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Mei 14, 2007 11:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eef,

Het is belangrijk om te weten wat voor infrarood er aanwezig is. Juist bij een sterke afkoeling kan spierverkramping en daardoor bijvoorbeeld nek/schouder problemen met hoofdpijn ontstaan. Koel met mate en rustig af. Even een paar teugen buitenlucht (behalve tijdens strenge winter) en een lauwe wat langdurige douche moet theoretisch voldoende zijn. Als je de temperatuur van het douchewater langzaam terugdraait mag je zelfs koud eindigen maar neem rustig de tijd. Jouw lichaamstemperatuur is namelijk niet hoog opgelopen maar de bloedvaten in de huid staan wel wijd open. Dit is ook het grote verschil met de traditionele Finse sauna waarbij de lichaamstemperatuur wel fors gaat oplopen.

Als er ook sprake is van IR-A straling (komt in saunabedrijven eigenlijk niet voor) dan kan het ook zijn dat je er gewoon te lang in zit. Deze straling wordt meer medisch toegepast.

Ik hoop dat het jou kan helpen.

Erik.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam
MissM
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Jul 13, 2007 7:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Eef,

Wat je misschien ook nog even kunt proberen is even nagaan voordat je de sauna instapt of je misschien al last hebt van stijve spieren.

Wanneer dat het geval is, kunnen afvalstoffen zich ophopen in je spieren. Doordat de infraroodsauna vrij diep werkt worden je spieren goed verwarmd en wordt de doorbloeding in je spieren beter. Afvalstoffen komen daardoor ineens vrij en worden niet altijd direct door het lichaam afgevoerd. Dit kan dus ook voor hoofdpijn zorgen.

Maar als je hier vaak last van hebt, is het sowieso verstandig het met je huisarts te bespreken! Misschien heeft deze een hele andere visie!

Groetjes,
MissM.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: