SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Saunaregels...mag je andere gasten daar op aanspreken ?
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Saunaregels...mag je andere gasten daar op aanspreken ?
Ja tuurlijk, die ik altijd
67%
 67%  [ 29 ]
Ben je gek, daar bemoei ik me niet mee
32%
 32%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 43

Auteur Bericht
BLONDY
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2006 10:23 pm    Onderwerp: Saunaregels...mag je andere gasten daar op aanspreken ? Reageer met quote

Aangezien ik nogal redelijk vaak tijdens het werken in de sauna gasten op allerlei hygiene regels moet wijzen vroeg ik me af of alles wel duidelijk is een ook waarom.

Moeten we gasten daar elke keer op wijzen of moeten wij van het gezonde verstand van gasten uitgaan?
Ik ga een aantal dingen op een rijtje zetten. Hoop dat ik niets vergeet.Anders hoor ik het graag.

Regels In de sauna cabine ;
Douchen voor je de saunacabine betreed.
NIET met je slippers op de bank gaan zitten of staan.

Geen lichaamsdelen bloot op de bank.Je gaat op een badlaken zitten maar ook je voeten horen daar dus op. Dus neem een groot badlaken mee of desnoods twee kleintjes.
Hou ook rekening met elkaar (zachtjes praten mag maar geen oorverdovend lawaai)
Als er in een sauna een emmertje water staat om op te gieten hoor je te vragen of de andere gasten bezwaar hebben tegen opgieten.

Regels omtrent het douchen en de zwembaden.
Men spoelt altijd af VOOR je voor de eerste keer de cabine ingaat.Daarna is het aan jezelf of je dat wil doen.
Men spoelt altijd af NA dat je de cabine verlaat.
Spring dus nooit in een zwembad of dompelbad zonder het zweet af te spoelen
Als je zomers in de tuin ligt te smeren met een zonnebrandcreme is het ook wenselijk dat je dit eerst ff af spoelt.

Bedden in de saunaruimte of tuin horen niet bezet gehouden te worden door het plaatsen van handoeken.

De saunacabines mogen niet gebruikt worden als droogtrommel..sommige gasten leggen hun zijknatte badlakens erin om te drogen of nog erger over de rand van de kachel ( denk aan wat er kan gebeuren als handoek in brand vliegt !!) Erg smerig daar het enorm gaat stinken in de cabine, Ben je zelf aan het wandelen en laat je anderen met de stank zitten..

In de rustruimte, massagestoelen, bedden en het restaurant dient men een badjas te dragen.En voor de grapjassen onder ons...NIET OVER JE ARM DRAGEN !!!

Lichamelijk contact niet toegestaan..behoeft geen verder uitleg ,denk ik.

Oh nog even een update;
Geen camera en/of mobiele telefoons mee de sauna in. Die dienen echt in de LOCKER te blijven.Het is voor sommige gasten echt heel moeilijk om een dagje zonder hun mobiel door te brengen...Als het echt niet anders kan...even je telefoon checken en/of bellen in de kleedruimte.

Nou brand maar los dames en heren ..
Mzzl, Blondy

Laatst aangepast door BLONDY op Di Nov 28, 2006 12:14 am, in totaal 6 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
prinses43
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2006 11:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Laat ik eerst zeggen: ik spreek persoonlijk andere gasten niet aan als zij iets doen wat niet hoort/mag. Ik vind dat t personeel van de sauna daar maar wat van moet zeggen. Toen ik vorige week tegen een man zei, die zo vanuit de loylly in t koude dompelbad sprong "heb je niet gehoord wat de saunamedewerkster zei??" zat hij me alleen maar heel kwaad aan te kijken Sad
(ze had even daarvoor verteld dat je niet gelijk t koude dompelbad in moest springen, omdat t a. slecht is en b. onhygienisch).

De meeste van de regels zijn mij wel bekend, alleen niet dat je als je de sauna ingaat weer moet douchen (als ik al een rondje heb gedaan en bijv. even in t restaurant heb gezeten).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BLONDY
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2006 11:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Yo Prinses...ik snap wat je bedoelt hoor..vandaag vroeg ik aan een dame of ze eerst even wilde gaan douchen voor ze het bad in wilde springen. Zo direct uit de honing loyly dus vol met bodylotion-honing..Ik kreeg het antwoord..nouja..water is water maar ze deed het overigens wel hoor.

En dat afspoelen voor het bezoek aan de cabine..je hebt gelijk..Ik zal het even veranderen..(wat duidelijker neerzetten) is voordat je de eerste keer aan een saunaronde gaat beginnen..daarna is het helemaal vrij natuurlijk. Ik zelf vind het prettig om te spoelen voor ik naar binnen ga maar dat heb ik ook na een toiletbezoek...ik spoel liever even af voordat ik zo weer het water in plons of op mn handoek ga zitten in de cabine..Maarja..das mijn idee.
Mzzl, Blondy

Laatst aangepast door BLONDY op Di Nov 28, 2006 12:13 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
prinses43
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 12:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Van een saunamedewerker pikken de gasten dat wel (die zijn de baas Laughing )

Na toiletbezoek spreekt vanzelf dat je dan weer gaat douchen.
Naar boven
BLONDY
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 12:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja spreekt vanmzelf zeg je...voor ons dus wel maar niet voor iedereen...
Het laatste smerige wat ik heb meegemaakt was dat een gast de teennagels van zijn vrouw zat te knippen in het voetenbad, ze deponeerde in het water. Ik vroeg hem hoe hij op dat idee kwam...en of hij dat zelf niet heel erg smerig vond..Nou hij vond van niet.Ik zei dat het wel een heel groot teiltje water was maar dat je dat beter in de huiselijke kring kunt doen.

Zolang er nog dames zijn die met een weg gooi scheermesje de benen of de schaamstreek staan te scheren onder de douche....sjah..Gezond verstand zei je? Schaamte?
Nou bij sommige mensen is dat ver te zoeken dus.

En ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook mensen erop aanspreek als ik in mn blote gerrit in de sauna loop als gast. Sommige dingen kunnen gewoon echt niet. Dan maar een boos gezicht...jammer dan..dat gaat met slapen wel weer over.
Mzzl, Blondy

Anna
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 10:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

BLONDY schreef:
Ja spreekt vanmzelf zeg je...voor ons dus wel maar niet voor iedereen...
Het laatste smerige wat ik heb meegemaakt was dat een gast de teennagels van zijn vrouw zat te knippen in het voetenbad, ze deponeerde in het water. Ik vroeg hem hoe hij op dat idee kwam...en of hij dat zelf niet heel erg smerig vond..Nou hij vond van niet.Ik zei dat het wel een heel groot teiltje water was maar dat je dat beter in de huiselijke kring kunt doen.

Zolang er nog dames zijn die met een weg gooi scheermesje de benen of de schaamstreek staan te scheren onder de douche....sjah..Gezond verstand zei je? Schaamte?
Nou bij sommige mensen is dat ver te zoeken dus.

Gatverdegatver, zijn er echt mensen die dat doen? Niet te geloven zeg. Jij ziet toch wel heel merkwaadige dingen als je in een sauna werkt.
Het smerigste wat ik ooit gezien heb, was een dikke man die op een rustbed lag met een badlaken over zich heen. Hij lag er dus niet óp. En op dat witte badlaken waren duidelijk flinke poepstrepen te zien.....
Al die regels die jij noemt zijn toch zo vanzelfsprekend zou je zeggen. Maar deze meneer had dus ook duidelijk niet gedoucht na het toilet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BLONDY
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 10:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja Anna...ook deze meneer had zijn gezonde verstand thuis gelaten dus..Jakkes !!
En wat ik overigens nog vergeet bij het stukje over het scheren van allerlei onderdelen. is dat de dames het weggooi mesje dan ook heel letterlijk nemen...
GOOI Maar op de grond !!
Zodoende kan een ander zich misschien weer bezeren aan een mesje..Ja niet normaal. Bootje zei in een ander draadje al dat sommige gasten denken dat ze genoeg betaald hebben voor het saunabezoek en dat wij er voor zijn om het op te rapen.
Afgezien van het mesje op de grond rapen wij dus ook alle haren bij de putjes op..maar als je pruikjes gaat staan scheren dan is daar niet tegen aan te werken..Als je het net opgeraapt hebt en je draait je om dan ligt er al weer een bosje..en andere gasten maar denken dat er dan niet opgeruimd word.Terwijl je elk kwartier een putje leeghaalt.
Sjah ???
Mzzl, Blondy

Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 11:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben in dezen gewoon een verrader... als ik iets opmerk tegen de regels is, dan zal ik het bij het personeel melden. Waarom? Omdat ik niet vind dat het aan mij is om er wat van te zeggen. Dat zou ook alleen maar m'n dag verpesten, want meestal zal iemand het niet pikken als een gast zich met die zaken bemoeit... Met het nodige gevit over en weer...

Overigens hebben sommige sauna's een vreemd beleid met bepaalde zeer onschuldige zaken. Zo mag je in sommige sauna's geen flesje water meenemen. En in andere sauna's geen tasje voor wat spulletjes, zoals een boekje o.i.d. Ik heb zelf ook geen moeite als iemand een pakje sultana's eet, maar ze moeten idd niet gaan zitten picknicken...
Naar boven
BLONDY
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 2:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nou verrader...? Zo zou ik dat niet willen noemen hoor. Je hebt gewoon gelijk.Hoe dan ook...als je iets ziet wat je stoort mag je het gewoon zeggen maar het kan idd leidentot een discussie. Soms is het wel d klank die de muziek maakt...maar voor sommige gaat dat ook weer niet op en worden hoe dan ook boos..Zelfs op het personeel hoor die volgens Prinses `de baas `zijn.
Maar je dag er door laten verprutsen is het niet waard.
Mzzl, Blondy

Oh enne..bij ons mag je een flesje-bidon water meenemen en je kunt ook water drinken aan een fontijntje..Etenswaren mag je helaas niet meemen maar een tasje wel als het maar geen koelboxen of grote weekendtassen zijn.Als iedereen dat gaat doen dan staat dat zo giga in de weg.. wordt rommelig ook.Er hangt al genoeg aan badlakens en jassen en er liggen overal slippersWe moeten ook nog met een boenapparaat de boel droog kunnen maken..Voor je grote tas hebben we de lockers , wil je een schoon badlaken halen..ga je ff naar de kleedruimte.

prinses43
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 2:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In Lunteren mag je idd geen flesje water meenemen, dat vind ik zo raar, dan zet ik hem gewoon in mn locker en ga er regelmatig heen om water te drinken. Misschien zijn ze bang dat ze dan geen drankomzet hebben?? Nou.... water is voor mij gewoon een aanvulling, mn bakjes koffie bestel ik heus wel hoor Laughing

In Houten krijg je een doorzichtig tasje om je spulletjes in te doen. Ik vind juist een tasje wel handig, anders blijf ik heen en weer de lockers hollen: boek, flesjes water, brillen, sigaretten, spiegeltje, dropjes.
Naar boven
Assepoes
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 2:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de Zwaluwhoeve kun je ook een doorzichtig tasje krijgen. En een flesje water mee mag ook (ben er tenminste niet op aangesproken).
Flesje water steek ik in de zak van mijn badjas net als lippenbalsem. En als ik zou willen lezen, dan haal ik mijn boekje wel uit de locker, want de kans is groot dat ik de hele dag met een boekie loop te slepen waar ik niet in kijk.

En mensen die zich uitgebreid gaan staan scheren of staan pedicuren vind ik gewoon ronduit onbeschoft en vies (neem me niet kwalijk Embarassed ). Doe dat lekker thuis zeg. Moet er niet aan denken dat ik in andersmans afgeschoren schaamhaar sta, gatver! Of nog erger, dat je in het voetenbad zit en dat er wat tegen je aanschiet
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 4:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, sommige mensen hebben van de opvoeding helaas alleen de voeding genoten.
Evil or Very Mad
En afhankelijk van de situatie spreek ik iemand erop aan, licht ik personeel in of zeg ik wijselijk maar niets.
Wat drinkwater betreft: een verbod op flesjes ben ik nog niet tegen gekomen, wel dat men dan bij het navullen dit moet laten doen aan de bar. Denk bijv. aan Elysium. Gelukkig hebben ze daar ook een paar drinkfonteintjes, alleen het navullen van je flesje is hier wat lastiger. Water is meestal dan ook geen probleem, andere dranken wel.
Verder kan het ook nog wel eens helpen door wat grote cartoons op te hangen, zo hing er jarenlang in de Thermen te Nijmegen een leuke affiche/cartoon die duidelijk maakte dat het gewenst is om EERST te douchen alvorens te dompelen!!! En het werkte wel, voor sommige mensen die op het eerste gezicht de noodzaak van het eerst douchen niet inzien, visualiseert dit wel.
Wink Smile
Naar boven
Löyly-gek
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 10:02 pm    Onderwerp: Saunaregels...mag je andere gasten daar op aanspreken ? JA Reageer met quote

Ik heb ja gestemd.

En dan vooral als iemand zonder te douchen bezweet en al in het dompelbad wil springen, zich aan het scheren is of in badkleding loopt terwijl het geen badpakkendag is.
Dus voornamelijk de regels betreffende de hygiëne. Wat betreft de spelregels voor sauna gebruik, spreek ik (bewust) haast nooit iemand aan of het moet in een gesprek zo naar voren komen.

Ik kan me wel goed voorstellen dat gasten zoiets hebben van ik ga niet hier ook nog is politie agentje spelen, ik spreek op mijn werk mensen op hun gedrag aan, mijn kinderen loop ik de hele tijd te corrigeren en die man van me moet ik ook achter zijn vodden aan zitten dus nu ff niet (Cup á Soup Very Happy )

Ook vind ik dat je de situatie vantevoren goed moet inschatten en dat wanneer je het vermoeden hebt dat als je een persoon aan spreekt het e.e.a. uit de hand kan lopen je beter het personeel kan inlichten.

BLONDY schreef:
Soms is het wel de klank die de muziek maakt.

Ik heb hem in mijn boekje "mooie uitspraken" gezet Exclamation

Adios Iwan
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Bootje69
Gast

BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 10:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Blondy,

Voo rmij als leek zijn die regels zo vanzelfsprekend als wat......
Dat zou voor iedereen moeten zijn, maar uit je ehhh kruidige verhalen merk ik op dat dat lang niet het geval is.
scheren doe je toch thuis????? ja en nagels knippen ook hoor kom zeg.
Zelf zou ik er tegen de gasten niets van zeggen, dat komt door mijn verlegenheid, ik zou het wel melden aan het personeel.

Bij onze sloepenverhuur MOEST ik het natuurlijk wel zeggen, maar was niet altijd makkelijk hoor, je leert het wel dat wel.
Maar petje af voor je.

je denkt er niet aan als gast, dat jullie zulke dingen meemaken en dan nog regelmatig ook.
Naar boven
prinses43
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 11:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nou volgens de poll spreken jullie allemaal iemand aan, behalve ik Confused
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc. Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: