SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Sauna en drank gaat dat wel samen?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Sauna en drank gaat dat wel samen?
ja
50%
 50%  [ 12 ]
nee
50%
 50%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 24

Auteur Bericht
Löyly-gek
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 9:12 pm    Onderwerp: Sauna en drank gaat dat wel samen? Reageer met quote

Beste sauna gasten,

De laatste tijd nuttig ik tijdens mijn sauna bezoek op de zaterdag een Pernodje. (In navolging van Mister pernod)

Nu merk ik de laatste tijd dat ik daar steeds meer commentaar op krijg en het scheelt nog niet veel of ik krijg het telefoon nr. van de AA in mijn handen gedrukt.

Ik zie ook af en toe discussies op het sauna gids forum dat drank niet thuis hoort in een sauna omdat het afbreuk zou doen aan het gezonde helende en reinigende image van de sauna.
Maar aan de andere kant ben ik nog geen sauna tegen gekomen waar geen bar aanwezig is en is het ook nog een keertje zo dat de uitvinders in Finland juist erg graag een biertje in de sauna drinken.

Het is me ook geheel duidelijk dat alcohol vocht afdrijft en dat het dus niet verstandig is om wel alcholol maar geen water te drinken. Dus dat is niet de discussie.

Ik zou dus zeggen laat de stemmen bepalen.

En als je wel is een drankje drinkt in de sauna .... welke?

Adios Iwan
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
guy.cras
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 6:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Een beperkte hoeveelheid (1-2) glaasjes werken ontspannend en inderdaad, flink aanlengen met water !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
daantje
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 7:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind van niet. Maar ik vind ook dat iedereen het voor zichzelf moet weten. Zolang je er maar niemand mee lastig valt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jvdn
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 1:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik ga altijd met de auto naar de sauna dus voor mij is de discussie niet van toepassing. Maar als ik niet meer zou hoeven rijden zou ik er zeker geen bezwaar hebben om een saunarondje af te ronden met een Jaegermeisstertje in de relaxruimte.
Naar boven
brains
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 1:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jvdn schreef:
ik ga altijd met de auto naar de sauna dus voor mij is de discussie niet van toepassing. Maar als ik niet meer zou hoeven rijden zou ik er zeker geen bezwaar hebben om een saunarondje af te ronden met een Jaegermeisstertje in de relaxruimte.

alleen als ie ijs en ijskoud is
Naar boven
guy.cras
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 1:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

brains schreef:
jvdn schreef:

alleen als ie ijs en ijskoud is

de relaxruimte ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jan W
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 5:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, die ook! Wink
Aangezien wij ook altijd met de auto gaan drinken wij geen alcohol in de sauna en dat houden wij ook zo, bevalt goed.
Thuis nemen we dan wel een drankje en dan slapen wij heerlijk na sauna en een drankje.

Laatst aangepast door Jan W op Wo Okt 25, 2006 6:04 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
mignon
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 6:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het ook niet samengaan, alcohol en de sauna. Net wat jij al beschreef; een sauna is oa reinigend en daar doet alcohol weer afbreuk aan.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.....
Naar boven
prinses43
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij geen alcohol in de sauna.
Ik kan ook nooit begrijpen dat mensen op een heet strand aan de alcohol zitten....
maar ja, ik vind t gewoon niet prettig.
Naar boven
hawk
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

geen probleem, met mate. Laughing
Naar boven
BLONDY
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 9:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij geen alcohol als ik nog de sauna inga. Nog nooit geprobeerd althans. Alhoewel een pernodje of een Westmalle(dubbel) erg aanlokkelijk is. Ik drink wel eens wat na het werk s`nachts maar ik moet dan wel vreselijk opletten. Door de warmte , vermoeidheid en te snel drinken omdat je dorst hebt sta je zo op de kop.Ga ik fluitend en flitsend naar huis op het brommertje of de fiets..hahaha.
Mzzl, Blondy

kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2006 3:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het hangt er vanaf of het voor, tijdens of na afloop is en de mate/hoeveelheid. Tijdens een dinerpauze een glaasje wijn bij het eten en na het eten nog minimaal een 20-30 minuten rust vooraleer men weer gaat badderen lijkt mij geen probleem, evenals een drankje na afloop, mits men niet hoeft te rijden. Maar nog voor aanvang al drankjes drinken of tijdens een (vaak dan ook te korte) rustpauze al aan de alcohol lijkt mij niet zo goed, wanneer men echter meerdere uren in de tuin of in een rustruimte verblijft en rustig geniet van een Pernodje lijkt mij ook niet zo verkeerd.
"Geniet, maar drink met mate" geldt dus al helemaal in het thermen/sauna bedrijf.
En nog even voor Löylygek, gewone Pernod op zijn tijd is zeker niet verkeerd, ik drink het het zelf ook regelmatig (met ijs en een karafje water), maar DE ECHTE LIEFHEBBER DRINKT GEEN GEWONE PERNOD, DIE DRINKT DE "51"!!!
Jammer alleen dat die hier zo slecht te verkrijgen is.
En is er trouwens ook al een Pernod-Löyly?
Very Happy
Naar boven
Löyly-gek
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2006 8:53 pm    Onderwerp: Pernod löyly Reageer met quote

kevin8 schreef:
En is er trouwens ook al een Pernod-Löyly?
Very Happy

Ik ben helemaal voor de Pernod-Löyly

Er moet trouwens wel erg worden uitgekeken dat er niets op de kachel wordt gemorst.

Adios Iwan
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Isabelle
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2006 9:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, ik kan ook niet tegen de combinatie alcohol + hitte.
Zelf drink ik het liefst yoghurt- en vruchtendrankjes bij een dagje sauna.
Naar boven
Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2006 9:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nou strookt naar mijn idee roken en sauna ook al niet, maar wat mij betreft alcohol en sauna dus ook niet... Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten....

In Finland (ja, daar heb je mij weer met m'n Finland) is het heel normaal om met z'n allen in de sauna bier (of sterker) te drinken... Nou zijn die gasten zowieso al zuipschuiten...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: