SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

is het beter om knieen op te trekken?
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
goudsbloem
Gast

BerichtGeplaatst: Za Nov 15, 2003 8:57 pm    Onderwerp: is het beter om knieen op te trekken? Reageer met quote

ik hoorde eens van een medesaunagast dat het beter is, om zittend op het bankje, je benen op te trekken (gebogen knieen dus) omdat de doorstroming dan beter zou zijn/het hart minder belast zou worden?
Is dit waar?
Ik doe het eigenlijk altijd, soms spierpijn nadien in mijn benen Embarassed door die houding maar nooit duizelig of problemen terwijl ik toch een bloeddruk heb van normaal 90-60.
Liggen doe ik nooit, dan ga ik wel draaien. Zakt de bloeddruk dan nog verder?
Naar boven
Roi
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Dec 26, 2003 4:52 pm    Onderwerp: Re: is het beter om knieen op te trekken? Reageer met quote

Hoe hoger je zit, hoe warmer het is. Als je knieen zich lager dan de rest van je lichaam bevinden warmt je lichaam ongelijkmatig op.
Het is m.i. beter om met opgetrokken knieen in de sauna te zitten.
Of gewoon te liggen, dan is alles helemaal op gelijke hoogte.
Naar boven
Pingu
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Okt 29, 2005 2:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als het mogelijk is languit liggen. Je lichaam is dan op 1 temperatuur. Voor je de sauna verlaat wel eerst even gaan zitten anders loop je de kans dat je onderuit gaat. Wink
prinses43
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Za Okt 29, 2005 3:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zeg altijd: het is ALTIJD beter met opgetrokken knieeen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
G.Luur
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 17, 2006 5:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Very Happy Very Happy
ik vint dat alle vrouwen met opgetrokken knieen in de sauna horen te zitten; lekker spannend!!

Ger
Naar boven
Anna
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 17, 2006 6:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

G.Luur schreef:
Very Happy Very Happy
ik vint dat alle vrouwen met opgetrokken knieen in de sauna horen te zitten; lekker spannend!!

Ger

Ja en precies daarom heb ik daar nou zo'n moeite mee. Het zal allemaal wel beter zijn, maar ik zit toch liever 'gewoon'. Ik vind dat je idd soms wel erg onthullende uitzichten hebt op die manier, zeker als je het liefst laag zit zoals ik. En dan kun je wel zeggen 'kijk dan niet' en 'iedereen is hetzelfde' en 'van kijken voel je niks' etc.
Maar je ziet aan de reactie van 'gast G.Luur' (ook weer zo een die te laf is om zich in te schrijven) met welke intenties sommigen in de sauna zitten. Mad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mignon
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Mrt 18, 2006 12:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, me too, ik zit ook nooit met opgetrokken knieŽn en ik vraag me af of het daadwerkelijk wat uitmaakt.
Naar boven
Frankie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Mrt 18, 2006 1:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wel een toepasselijke naam voor hem: G. Luur = gluur
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Pieter
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Mrt 18, 2006 10:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat maakt het uit gluren of gewoon kijken. Zolang je niet met de ogen uitkleed........ Cool Wink
Naar boven
Frankie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2006 8:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

en dat hoeft zelfs al niet meer in de sauna toch Wink Cool
Naar boven
Pieter
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2006 3:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

HAP............... Razz
Naar boven
saunagangertje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Sep 05, 2006 6:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

tja, het is wel zo dat een naakte vrouw sowieso mooi is om te zien en als ze dan met opgetrokken benen voor je zit...wel dan is mijn oplossing om niet te kijken. simpel toch? maar liggen gapen is respectloos. ik probeer zelfs te vermijden om pal tegenover een vrouw te gaan zitten. kwestie van mezelf het wat gemakkelijk te maken en rustig te kunnen genieten van de sauna en de man in mij wat te beheersen... maar kijken doen we uiteraard allemaal maar het is de manier waarop...snappie?
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Sep 05, 2006 8:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

G.Luur schreef:
Very Happy Very Happy

Ger

Deze man is volgens mij op een verkeerde website terechtgekomen, wellicht dat hij zijn heil maar beter kan zoeken op een of andere vage voyeursite. Pest is alleen dat sommige van dat soort websites de indruk wekken bij dit soort ziekelijke gasten, dat in een normaal fatsoenlijk thermen/saunabedrijf zij ongestoord hun gang kunnen gaan en dat er zelfs vrouwen (of mannen/stellen) van gediend zijn.
Nou, in al die jaren ben ik ze vrijwel nooit tegengekomen.
En wat het met opgetrokken knieŽn betreft zou Ger (G.Luur) daar eerst eens zelf mee kunnen beginnen, dan kan die namelijk meteen de sauna uitgezet worden als de andere gasten hem zien. Want meestal kunnen dit soort figuren ergens moeilijk vanaf blijven.
Gelukkig komt dit maar weinig voor, want het zou belachelijk zijn als mensen zich hierdoor zouden laten wegjagen.
Een beetje om je heen kijken is het probleem niet, dat doen we bijna allemaal wel, maar wel de manier waarop, met welke intentie, naar wie etc.
Maar nu weer even terug on-topic:
Het is volgens mij inderdaad het beste om je gehele lichaam op dezelfde hoogt te houden, dat hoeft dus niet meteen ook met opgetrokken kniŽen te zijn. Een kleermakerszit of lotushouding kan bijv. ook .
Smile
Naar boven
Assepoes
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Di Sep 05, 2006 6:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik met opgetrokken knieen zou gaan zitten, knellen mijn onderbenen dusdanig af dat ik toch wel van mijn stokkie zou gaan. Ongezond ook, krijg je spataderen van. Het lijkt mij dan beter om, als je toch rechtop wil zitten, je benen voor je op de bank te leggen.
Ik zat gewoon zoals ik nu op de bank ook zit. En ergens waar een wat diepere bank was, zat ik helemaal naar achteren en kon ik mijn benen recht naar voren strekken.

Trof trouwens idd een type a la G. Luur vorige week: tegenover mij waren 2 meiden gaan liggen en de man die er een eindje vandaan zat, zat zo naar binnen te turen Shocked
Daarom zit ik wel gewoon zoals altijd Wink
Naar boven
daantje
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Sep 05, 2006 8:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat vinden mannen eraan om zo naar binnen te turen? Rolling Eyes Ik kan daar niks opwindends ofzo aan bedenken Rolling Eyes
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: