SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Gebruik infrarood sauna

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
prinses43
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Sep 04, 2006 10:39 am    Onderwerp: Gebruik infrarood sauna Reageer met quote

Ik vind t fijn om na een lekker saunadagje te eindigen met een infrarood sauna. In sommige saunacentra zijn deze nauwelijks heet te noemen, maar gister was ik in TH en ik zweette behoorlijk. Ik had echt de neiging om ff koud af te douchen, maar dat schijnt niet te mogen na een infrarood.
Wat is wijsheid???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jvdn
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Sep 04, 2006 12:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

warm afdouchen
Naar boven
prinses43
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Sep 04, 2006 4:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Sep 04, 2006 5:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Warm afdouchen? Ik meende dat je dan eigenlijk het beste lauwwarm kunt afdouchen, dit naar gelang hoe heet de infraroodsauna is afgesteld. Bij sauna Oase in Nederasselt kun je de infraroodsauna zelf afstellen op sterkte, wat ook wel lekker is. Hoe heter die is, des te koeler moet je afkoelen zonder meteen ijskoudwater/dompelbad etc. te nemen is mij wel eens verteld, maar ik weet natuurlijk niet of dit juist is. Wel dat ik dit lekker vind. Wink Very Happy
Naar boven
BLONDY
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Ma Sep 04, 2006 9:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tja prinses....lauwwarm afdouchen dus. Anders kun je spierverkramping krijgen he?
Infrarood gaat erg diep..rustig aan met douchen en later (na de warme douche en het rusten) kun je weer gewoon koud douchen.
Het leven in een sauna valt ook niet mee he? hahahahaha.
Al die regels..hete sauna, koude douche, voeten op je handdoek even als de bips..douchen na saunagebruik. Hoofd onder water...enzv.enzv..pfff al die regeltjes...je moet haast gestudeerd hebben.
Hahahahaha.
Mzzl Blondy

Pieter
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Sep 04, 2006 10:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

en jij hebt dat, dus maak ons maar wegwijs... Wink Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
BLONDY
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Ma Sep 04, 2006 11:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hee daar lieve pjottrrrrrrrr,
Jij snapt ut !!!!
Sweet dreams..ik ga tukken
Mzzl, Blondy

saunastudie.nl
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 9:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij een infraroodlichtcabine warmt alleen de schil van het lichaam op mits de omgevingstemperatuur niet te hoog is. Dit komt omdat het lichaam zijn eigen warmte in de minder warme cabine makkelijker kwijt kan. Bij de infraroodlichtcabine is in principe geen hoge temperatuur nodig. De stralers doen immers het werk en die kunnen zelfs los in de omgeving staan. Is hier een cabine omheen gebouwd dan zal de temperatuur zo langzamerhand wat gaan oplopen tot zo'n 60oC. Bij deze temperatuur gaat het lichaam wel wat meer opwarmen waar ook een iets steverige afkoeling nodig is. In de traditionele Finse sauna blijf je zitten totdat jouw lichaam aangeeft dat het genoeg geweest is. Het lichaam is dan tot in de kern 38oC. Het eerste vraagt dus een wat mildere en kortere afkoeling dan het laatste.

Ook na de traditionele Finse sauna moet de afkoeling rusitg opgebouwd worden. Koel je te impulsief (kort en koud) af dan koel je alleen de schil. Bouw je de afkoeling rustig op (eerst even naar buiten, de Kneipse slang, de douche, de stortemmer en vervolgens het dompelbad) dan koel je het volledige lichaam.

Succes

Erik Bierenbroodspot
saunastudie.nl
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam
MissM
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 9:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klinkt mij als een overdosis koud.. maar ongetwijfeld wijs! Ik wacht gewoon wat langer Laughing
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: