SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Overgevoeligheid na scheren
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
saunagek
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 10:09 am    Onderwerp: Overgevoeligheid na scheren Reageer met quote

De meeste saunabezoekers scheren zich in meer of mindere mate. Nu heb ik daar twee vragen over:
- In het zoutbad prikt dit nogal. Is het onverstandig hier in te gaan indien je kort te voren hebt geschoren?
- In mijn schaamstreek krijg ik snel bulten (ingegroeide haren?). Dit ziet er onsmakelijk uit en voelt onprettig. Is hier wat aan te doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Anna
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 10:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het zoutbad prikt idd in kleine wondjes en net na scheren. Volgens mij is dat niet schadelijk, alleen vervelend.

Wat betreft ingegroeide haren: het is goed om het gebied dat je wilt scheren regelmatig te scrubben, dat geldt overigens ook voor een mannengezicht. Daardoor gaan de haren rechter staan waardoor ze makkelijk af te scheren zijn. Voor je schaamstreek kun je het best een scrub gebruiken die ook voor het gezicht geschikt is. Na het scheren pure aloe vera-gel gebruiken, te koop bij zaken als De Tuinen.
Wanneer de bulten echt puisten worden kun je ze voorzichtig aanstippen met Benzoylperoxide Hydrogel, te koop bij de apotheek.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
cabrio
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Aug 30, 2006 10:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij het scheren altijd in de groeirichting van de haren scheren, dan heb je minder last van haartjes die ingroeien.
Scheer onder de douche of in bad, warm water heeft een positief effect op zowel het scheren zelf alsook het eindresultaat (de haartjes en de huid worden zachter).

Na het scheren insmeren met een gezichtsverzorgende creme (ik gebruik Nivea for Men). Sedert dat ik dat doe heb ik eigenlijk nooit geen ingegroeide haartjes meer.
Naar boven
jvdn
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Aug 30, 2006 10:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

in groeirichting meescheren wordt het niet helemaal netjes glad.... Sad
Naar boven
Coco
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 9:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad: Een warm bad of douche is al goed. Eerst scheren met de haargroei mee met scheerschuim en daarna krijg je het echt glad door met veel badschuim tegen de haargroei in te scheren. Daarna dep ik altijd even met een beetje alcohol 70% op een watje. ( Dat prikt wel heel even maar is goed te doen ). Dan nog een beetje bodymilk en goed glad is het!
Ik heb zo nooit last van rode plekjes, bultjes of ingegroeide haren.

Groetjes Coco.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Assepoes
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 9:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik schoor ook altijd en had ook altijd bultjes en jeuk.
Heb een maand of 2 geleden het epileerapparaat weer onder het stof vandaan geplukt en epileer alles onder de gordel (o ja, mijn oksels ook).

Doet even zeer (oke, de eerste keer behoorlijk Wink ), maar het scheelt enorm veel werk. Niet meer om de dag met scheermesjes aan de slag EN geen bultjes en jeuk meer.

Misschien het proberen waard?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
cabrio
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 11:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Coco schreef:
Inderdaad: Een warm bad of douche is al goed. Eerst scheren met de haargroei mee met scheerschuim en daarna krijg je het echt glad door met veel badschuim tegen de haargroei in te scheren. Daarna dep ik altijd even met een beetje alcohol 70% op een watje. ( Dat prikt wel heel even maar is goed te doen ). Dan nog een beetje bodymilk en goed glad is het!
Ik heb zo nooit last van rode plekjes, bultjes of ingegroeide haren.
Groetjes Coco.

Opgepast met scheerschuim en zeker met badschuim, want veel mensen krijgen daardoor juist irritaties.
Het scheren in de groerichting van de haartjes geeft inderdaad een iets minder glad resultaat, maar is nog altijd mooier en gladder dan telkens al die irritaties. Eens je huid gewoon is aan het scheren kun je proberen of het tegen de groeirichting in ook goed gaat.

Ikzelf ben een klein jaartje geleden overgeschakeld op epileren met pincet (heel af en toe eens elektrisch, maar heb zelf geen toestel). Het duurt wat langer, maar het is veel veel gladder en de haartjes blijven ook langer weg.
Naar boven
Anna
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 11:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Assepoes schreef:
Ik schoor ook altijd en had ook altijd bultjes en jeuk.
Heb een maand of 2 geleden het epileerapparaat weer onder het stof vandaan geplukt en epileer alles onder de gordel (o ja, mijn oksels ook).

Doet even zeer (oke, de eerste keer behoorlijk Wink ), maar het scheelt enorm veel werk. Niet meer om de dag met scheermesjes aan de slag EN geen bultjes en jeuk meer.

Misschien het proberen waard?

Epileer jij zo ťcht all the way? Ik gebruik mijn epileerapparaat alleen voor de benen. De rest, oksels en schaamstraak, heb ik wel eens daarmee geprobeerd. Maar dat was zo tranen-in-de-ogen-springend pijnlijk dat ik het nooit meer heb gedaan.
Dat epileerapparaat wat ik heb is ook al een oudje, misschien ligt het daaraan?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Pieter
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 11:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik haal de tondeuse op het scheerapparaat erlangs met een kammetje ertussen. Beter als de jeuk/pijn en rode vlekken.
Naar boven
Assepoes
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2006 5:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anna schreef:
Epileer jij zo ťcht all the way? Ik gebruik mijn epileerapparaat alleen voor de benen. De rest, oksels en schaamstraak, heb ik wel eens daarmee geprobeerd. Maar dat was zo tranen-in-de-ogen-springend pijnlijk dat ik het nooit meer heb gedaan.
Dat epileerapparaat wat ik heb is ook al een oudje, misschien ligt het daaraan?

Bijna wel ja. Alleen echt tussen mijn benen (je weet wel) niet, ben namelijk in staat om meer weg te epileren dan alleen haar Wink . Dus dat doe ik dan wel met mesje, maar verder wel alles met het epileerapparaat hoor. Tissue d'r bij tegen die tranen in de ogen en even doorbijten Smile

Mijn epileerapparaat is ook niet een van de jongsten meer, maar nog altijd beter dan die mesjes. De nieuwere schijnen meer haartjes in een keer mee te trekken.
Naar boven
daantje
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 10:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zweer bij harsen! Wink Het is wel even pijnlijk, maar daarna ben je er wel weer een poosje vanaf.
Bikinilijn harsen durf ik alleen (nog) niet Rolling Eyes Lijkt me echt veel te pijnlijk!!!
Naar boven
cabrio
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 3:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik epileer heel af en toe eens met een elektrisch toestel van mijn zus en anders met pincet.
De eerste keer was het niet te houden en ben ik heel vlug gestopt en het heeft een heel eind geduurd voordat ik het nog eens probeerde. Ondertussen heb ik het al enkele keren terug gedaan en de pijn valt reuze mee, ik denk dat de huid het epileren gewoon moet worden.
Naar boven
ansjeliek
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 6:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gebruik bij het scheren vooral een scherp mesje, niet 1 die al vaak gebruikt is.
Ik pak meestal een nieuw mesje en die gebruik ik dan alleen voor de schaamstreek, een keer of 2,3. Daarna gebruik ik het voor de oksels en benen. Beetje recyclen zeg maar.

En...als ik naar de sauna ga dan scheer ik net voordat ik erheen ga. Als er dan al bultjes komen is het meestal pas de volgende dag. Maar meestal weet ik een klein weekje van te voren wanneer ik ga en dan scheer ik me een dag of 4 voor het saunabezoek me niet.
jvdn
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 8:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ansjeliek schreef:

En...als ik naar de sauna ga dan scheer ik net voordat ik erheen ga.

ik zeg maar ťťn woord: zoutbadje Wink
Naar boven
Assepoes
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 9:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik mijn benen epileer met epileerapparaat, krijg ik sinds een poosje allemaal ingegroeide haartjes (mijn benen zien er dus ook niet uit nu) Sad , dus daar gebruik ik tegenwoordig weer een mesje.
Maar...
ansjeliek schreef:
Gebruik bij het scheren vooral een scherp mesje, niet 1 die al vaak gebruikt is.

als ik dit (= nieuw mesje) doe, dan kom ik zwaar gehavend uit de 'strijd'. Vorige week zondag nog, mijn benen geschoren (ik ging sporten en daarna de sauna in), hak ik toch mijn halve enkel weg Shocked
Erg pijnlijk. Ben nog wel een kwartiertje in de sauna geweest. Maar het douchen erna... Shocked

Nee, benen af en toe met scheermes en de rest nog steeds met het epileerapparaat. En inderdaad, hoe vaker ik dat doe, hoe minder ik d'r van voel Smile
Ga het nog bijna leuk vinden Wink
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: