SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Zwaluwhoeve (ervaringen/meningen/opmerkingen e.d.)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 54, 55, 56  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Geef je mening over de Zwaluwhoeve
Prima sauna, ik ga er zeker nog een keer heen
22%
 22%  [ 22 ]
TE grote sauna, doe mij maar een kleinere sauna
9%
 9%  [ 9 ]
Veel te druk, het bezoekersaantal moet omlaag
40%
 40%  [ 40 ]
Ik trek me niets aan van de drukte en ga toch
8%
 8%  [ 8 ]
Ik erger me het meest aan het geklets in de sauna's
19%
 19%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 98

Auteur Bericht
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2012 8:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

PoppeSchuitema schreef:
Bigfoot schreef:
Wel balen als je dan aankomt en beide plekken zijn bezet. Dan kun je niet meer terug.
Dat is denk ik ook het grootste probleem voor de parkeerplaatsen met een laadpaal, deze plaatsen worden meestal ingenomen door auto's die niet oplaadbaar zijn en als er dan wel een oplaadbare komt kan er niet opgeladen worden. Wij hebben ook zo'n paal schuin voor onze zaak op een openbare P maar 9 van de 10 keer zijn deze 2 plekken bezet door "gewone"auto's. Ik denk dat de gemeente een verbod voor nietoplaadbareauto's bij de laadpalen moet instellen, net als op invalideparkeerplaatsen waar je zonder invalidenkaart niet mag staan

Ja, dat lijkt me ook logisch dat je met een normale auto niet op een elektrische auto oplaadplaats gaat staan. Voorlopig denk ik dat twee plaatsen ruim voldoende zijn zoveel elektrische auto's rijden er nog niet.
Ik heb tot nu toe nog geen gewone auto's op die plaatsen zien staan. Het is splinternieuw dus op dit moment zegt het nog niet zoveel.
Pragel
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2012 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

PoppeSchuitema schreef:
Dat is denk ik ook het grootste probleem voor de parkeerplaatsen met een laadpaal, deze plaatsen worden meestal ingenomen door auto's die niet oplaadbaar zijn en als er dan wel een oplaadbare komt kan er niet opgeladen worden. Wij hebben ook zo'n paal schuin voor onze zaak op een openbare P maar 9 van de 10 keer zijn deze 2 plekken bezet door "gewone"auto's. Ik denk dat de gemeente een verbod voor nietoplaadbareauto's bij de laadpalen moet instellen, net als op invalideparkeerplaatsen waar je zonder invalidenkaart niet mag staan

Parkeren op een invalidenparkeerplaats is wettelijk verboden en levert (terecht) een boete van € 340 op. Maar parkeren op een oplaadplek is (nog) niet wettelijk verboden.

Han schreef:
Ja, dat lijkt me ook logisch dat je met een normale auto niet op een elektrische auto oplaadplaats gaat staan.

ASO's denken niet logisch, maar alleen aan zichzelf. Als er voldoende plek is letten ze niet op de lijnen en pakken daarmee 2 parkeerplekken. Als er verder geen plek is parkeren ze gewoon op een invalidenplek of een oplaadplek.
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Jun 22, 2012 6:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag even heel kort naar de ZH geweest.
De parkeerplaats met laadpaal voor elektrische auto's was helemaal leeg.
Er stonden dus geen gewone auto's op maar ook geen elektrische.

De verbouwing in de tuin aan de rechterkant gaat gewoon door.
Sterker nog, ze hebben zelfs veel meer zwarte schermen neergezet.
Eerst een stuk of vijf, nu zeker vijftien!
Niet mooi maar wel nodig denk ik want achter de schermen is men druk aan de gang met de aanleg van twee ronde blauwe baden, waarschijnlijk wordt de buitenkant van deze baden wel voorzien van houten planken o.i.d.

Ik kan niet goed zien wat voor soort baden het moeten gaan worden maar ik vermoed nieuwe bubbelbaden omdat het oude bubbelbad nu ook achter de schermen ligt en buiten gebruik is.
Er zijn al drie gewone hottub baden, dus zonder bubbels, één grote en twee kleine.
Nog twee erbij zou een rare verhouding zijn omdat er dan maar één bubbelbad overblijft waar maar maximaal zo'n 8 personen in kunnen.

Gezien het bouwtempo wat ik van de ZH gewend ben vermoed ik dat de bouw wel snel gereed zal zijn. Moet ook wel want de vakantietijd begint.
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Jun 27, 2012 2:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even een korte update.
De bouw is nog steeds bezig aan de twee nieuwe baden.
Het moeten volgens de receptiemanager Sandra bubbelbaden gaan worden.
Gelukkig maar want anders blijven er geen bubbelbaden meer over.
Er is nu nog maar één bubbelbad beschikbaar en dat is wel erg weinig.

Het tweede bubbelbad achter de zwarte schermen is nu volledig verdwenen. Alle bouwwerken eromheen ook, dus geen muurtjes, struiken en planten meer. Alles is weg.

Er zijn nog meer werkzaamheden aan de gang, de infrarood sauna boven is buiten gebruik en zal wel vervangen gaan worden. Was ook wel de oudste die er was.
Het voetenbad is ook buiten gebruik.
Misschien lekkage? Dat hebben ze op die plek wel eens vaker gehad.

Er zijn nog meer voetenbaden en infrarood sauna's dus een ramp is het niet.
Verder is men op de parkeerplaats aan het graven. Het lijkt erop dat de parkeerplaats nog groter wordt dan het al was.
Dat zal te maken hebben met de plannen om de parkeerplaatsen voor het gebouw aan de straatkant te laten verdwijnen en daar een tuin van te maken.
Wel vreemd is dan het feit dat men net vorige week een nieuwe parkeerplaats voor elektrische auto's heeft aangelegd. Dat snap ik dan weer niet want deze ligt precies voor de ingang.
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Jun 28, 2012 6:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jawel ... nieuwe regels in de zwaluwhoeve.

M.i.v. vandaag is het niet (meer) toegestaan om met ligbedden te slepen en een plekje te vinden in het gras tenminste dat is wat mij werd verteld. Men lag dus allemaal op een kluitje op de aangewezen plekken. Hoorde van mensen dat een aantal vaste gasten behoorlijk kwaad waren want die lagen altijd op "hun stekkie" en dat mocht dus nu niet meer. Heb ook wel vaste gasten gezien die aan het praten waren met mensen van het management. Verder heb ik een vaste gast gezien die WEL op het gras lag en later in de middag nog een paar die ook voor het laatst bijgekomen gedeelte (achter Jenno's)
op het gras lagen. Zal me eens benieuwen hoe streng men is. Zelf vind ik het flauwekul maar ja ik bepaal de regels niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Jun 28, 2012 9:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag ben ik niet geweest dus ik kan de nieuwe regel niet bevestigen maar het verbaasd mij echter niet.

De aanleg van de nieuwe terrassen de afgelopen weken is natuurlijk niet zomaar gebeurd. De reden hiervan is wel duidelijk.
Teveel losse ligbedden her en der op het gras met als gevolg een chaotisch geheel.
Dit alles moest savonds weer door het personeel opgeruimd worden zodat het de volgende dag er weer een beetje netjes uitzag.
Ook maar tijdelijk want binnen no-time hadden de gasten de bedden al weer verplaatst en zo ging het iedere dag maar door.
Gasten zijn namelijk niet zo netjes met het terugzetten van de bedden, ik heb dat nog nooit iemand zien doen.

Het is mij de afgelopen dagen wel opgevallen dat er helemaal geen losse bedden meer op het gras stonden. Ik heb ook niemand met een bedje zien slepen.
Dat komt denk ik ook omdat het niet zo voor hand meer ligt om een bedje van een terras weg te halen.
Het gevolg is een veel nettere en strakkere tuin omdat het gras er uitstekend bij ligt. Ook gemakkelijker voor het onderhoud door de tuinmannen en geen werk meer voor het personeel om de bedden op te ruimen.
Nou ja, misschien nog een beetje werk want op de terrassen zal er ook wel eens een bedje niet recht staan maar dat zijn details.

Deze nieuwe regel vind ik dus een verbetering voor iedereen.
Bovendien zijn er ruim voldoende bedden voor iedereen en je kunt ook nog steeds kiezen waar je ergens in de tuin wilt zitten.
Rond de zwembaden staan nog wel ligbedden, daar zijn echter ook nieuwe grijze ligbanken bijgekomen.

Misschien zijn er wel een aantal vaste gasten kwaad geworden maar dat zijn waarschijnlijk ook de personen die hun ligbedje na afloop niet teruggezet hebben op de plaats waar deze vandaan kwam!
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Jun 30, 2012 6:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmiddag ben ik even naar de ZH geweest vanaf ca 16:00 tot 19:00.
Toen ik kwam was het behoorlijk druk, maar toch had ik een plek vooraan op de parkeerplaats.
Bij binnenkomst niet druk, kan ook haast niet anders.

In de tuin wel druk omdat het immers mooi weer was vandaag.
Veel zon en een hoge temperatuur zorgt ervoor dat de zwembaden aardig bezet zijn en de ligbedden in de tuin ook

Ondanks dat zag ik geen losse ligbedden op het gras staan.
Ik vermoed dat het personeel er wel op let dat de ligbedden op de terrassen blijven staan. Wel lagen er aardig wat mensen op een handdoek op het gras.
Ik denk zo'n 30 personen, misschien nog iets meer.
Dat maakt toch een slordige indruk moet ik zeggen.
Ik stoor me niet aan de mensen op zich maar als er bedden op de terrassen staan moet je ze ook gebruiken, er waren nog veel ligbedden leeg.

Zo rond de klok van 18:00 was het al een stuk rustiger, veel mensen gingen al naar huis, best vroeg omdat het zulk mooi weer was.
Toen ik om 19:00 op de parkeerplaats liep waren er al diverse lege plekken vooraan.

Helaas zat er weer een mevrouw in de tuin op haar handdoek zittend, te bellen met haar GSM. Dat duurde zeker wel een aantal minuten.
Niemand zei er wat van hoewel er mensen in de buurt zaten of liepen.
Ik voelde mij deze keer niet geroepen als sauna-politie op te gaan treden.
Ik zag op dat moment toevallig ook niemand van het sauna-ronde personeel (gele shirts) lopen anders had ik er nog wel eentje aangesproken.
Ik was deze keer TE ontspannen om er iets van te zeggen! (ja, dat kan ook ....)

En ook deze keer was de parkeerplaats voor elektrische auto's helemaal leeg.
Er staat wel keurig een bordje bij zodat je kunt zien dat deze parkeerplaats (2x) voor elektrische auto's bestemd zijn.
Geen idee eigenlijk of je daar ook gratis je auto kunt opladen of dat je hiervoor een soort pas nodig hebt.
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Jul 02, 2012 5:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmorgen even geweest naar de ZH.
Ik was wat later ongeveer kwart voor tien, dat is dus pech want dan staan er al rijen te wachten bij de receptie (stuk of drie mensen voor me).
Ondanks dat ging de binnenkomst wel snel.

Ik vond het druk voor een maandagochtend.
Het zwembad was gelukkig nog leeg dus heb ik toch zeker een half uur ongestoord kunnen zwemmen.
Voor de rest de gebruikelijke werklieden die her en der aan het werk waren.
De nieuwe baden zijn gedeeltelijk aan de buitenkant bekleed met hout, dat is nog niet gereed.

In de tuin was het lekker weer, niet teveel zon maar wel prima uit te houden.
Er stonden geen ligbedden op het gras, eventjes dan.
Op een gegeven moment zie ik plotseling twee mannen twee ligbedden bij het zwembad weghalen en een paar meter verderop op het gras neerzetten.
Ik dacht nu komt het, het personeel neemt actie en laat de bedden terugzetten.
Nee hoor!
Een uur later stonden ze er nog.
Voor de rest stonden er geen ligbedden op het gras dus het is bij deze twee gebleven tot mijn vertrek even na de middag.

Nog iets "leuks".
Op een gegeven moment zag ik een dame (zeker niet oud) in bikini op het saunaplein lopen. Ik dacht eerst dat ze misschien per ongeluk vanaf de kleedruimte een verkeerde gang had genomen maar dat was blijkbaar niet het geval.
De jonge dame liep met haar vriend/man later nog een keer rond in bikini met een handdoek ook nog om haar middel.
De man/vriend had ook een handdoek omgeslagen dus wellicht zat daar ook nog een zwembroek onder.
Vreemd gezicht!

Uiteraard zag ik ook nu net niemand van het ronde-personeel.
Dit hoort uiteraard niet, en komt ook maar zeer zelden voor moet ik zeggen.
Dat kan ook haast niet anders want zeg nou zelf, als je in badkleding loopt en je de enige bent moet je toch wel iets in de gaten hebben dat er iets niet klopt???
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jul 02, 2012 5:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik krijg toch een beetje het gevoel dat het uitmaakt WIE de ligbedden verplaatst naar het grasveld ... laatst zag ik ook een zeer regelmatige gast die toen ALLEEN met een ligbedje op het grasveld lag achter de kleine infrarood sauna in de tuin. Zal het woensdag eens in de gaten houden. Heb mensen gesproken die Harald erop aan hadden gesproken en dat hij had gezegd " als het je niet bevalt kom je toch niet meer " Hij had het iets anders ( minder netjes ) verwoord ...
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Jul 02, 2012 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geloof niet dat het uitmaakt wie de ligbedden verplaatst.
Het lijkt er meer op dat het personeel nog even aan de nieuwe situatie moet wennen, net als de gasten zelf natuurlijk want het is allemaal net pas veranderd.

Misschien moet de ZH ook duidelijk zijn en de bordjes waarop nu staat dat je de ligbedden niet onnodig bezet moet houden veranderen in een tekst waar staat dat je de bedden ook niet op het gras mag plaatsen.
Het worden zo wel erg veel bordjes (teveel) maar de huisregels alleen zijn blijkbaar niet voldoende.
Ik zie overigens wel regelmatig mensen de huisregels lezen, ze worden dus niet zomaar genegeerd of per ongeluk overgeslagen.

Heb je ook gezien dat het gras netjes gemaaid was met banen in het gras?
Zag er wel strak uit.

Weet je waarover mensen Harald hadden aangesproken?
Over het op het gras plaatsen van de ligbedden?
Ik denk dat je hier Harald ook niet voor moet hebben maar Frank Smits.
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2012 4:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het ging inderdaad over het verplaatsen van de ligbedden en toen had Harald gezegd dat ze maar met Frank Smits contact op moesten nemen. En als het je niet bevalt kom je maar niet meer. De prachtige mooie groene mat ziet er inderdaad super uit. Zal vanmiddag eens opletten wie weer met de bedden aan de haal gaat ... en of er wat van gezegd wordt.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2012 1:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sauna_fan schreef:
Het ging inderdaad over het verplaatsen van de ligbedden en toen had Harald gezegd dat ze maar met Frank Smits contact op moesten nemen. En als het je niet bevalt kom je maar niet meer. De prachtige mooie groene mat ziet er inderdaad super uit. Zal vanmiddag eens opletten wie weer met de bedden aan de haal gaat ... en of er wat van gezegd wordt.

Ja, Frank gaat daarover.
Nu is Frank ook wel direct en duidelijk dus zal er wel een zelfde soort antwoord te verwachten zijn. Je hoeft het er niet mee eens te zijn dat je niet meer op het gras mag liggen, dan kom je gewoon niet.
Dat staat een ieder vrij.

De grasmat heeft de laatste jaren aardig wat onderhoud nodig gehad, er zijn ook hele stukken vervangen met grasplaggen. Dat is vast niet goedkoop.
Het resultaat is er wel na, een prachtig groen grasveld.

Vandaag ben ik geweest, we hebben elkaar vast misgelopen!
(heb ook geen flauw idee hoe je eruit ziet ...)

Er is wel een nieuwtje te melden.
Toen ik aan kwam rijden zo rond 09:45 stond er een grote vrachtwagen/trailer met een witte elektrische BMW erop. Type/model weet ik niet.
Enige tijd later kwam ik met mijn auto op de parkeerplaats en liep ik naar de ingang.
Het was toen redelijk druk want ik stond ca 2 meter buiten de deur.
Daar had ik goed zicht op de elektrische auto parkeerplaats waar uiteraard de witte BMW was neergezet. Harald en nog een paar mensen stonden bij die auto om video's en foto's te maken.
Leuke reclame dus voor BMW en de Zwaluwhoeve, dit zal vast wel in de publiciteit komen. We geinig dat zo'n auto niet zelf aan komt rijden maar met een trailer wordt gebracht. (hoe zo zuinig rijden???)

Voor de rest waren de zwarte schermen in de tuin weggehaald.
Afgelopen maandag stonden ze er nog, nu niet meer.
Er waren shovels en graafmachines aan de gang om de grond te egaliseren en stukken grasveld weg te halen.
Er liggen ook werklieden rond om de grond gelijk te maken.
Waarschijnlijk komt daar nog een terras vermoed ik, waarom zou je anders de grond eerst afgraven en er zand op storten.
Dat alles dus aan de kant van Luiting en de plaats waar een bubbelbad stond.
De nieuwe baden zijn met hout bekleed maar nog niet af zo te zien.
Het grondwerk en metselwerk is nog niet gereed.
Ik denk dat men ook wel een pad aan gaat leggen naar die twee paden zodat het één geheel wordt met de rest van de tuin.

Ook wel opvallend.
Het publiek op een woensdag is duidelijk vriendelijker en prettiger dan het maandag publiek. Dat is me al vaker opgevallen.
Wel veel nieuwkomers die nog nooit naar de Zwaluwhoeve zijn geweest.
Volgens mij ook zelfs mensen die nog nooit naar een sauna zijn geweest.
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2012 8:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, ik was een dag of vier niet naar de Zwaluwhoeve geweest, vanmiddag wel weer eventjes een paar uur.
Het was vandaag regenachtig en vrijwel bewolkt weer, dus weinig tuin-weer.
Toch waren er behoorlijk wat bezoekers, ook veel mensen die wederom nog nooit geweest waren. Ik heb ze dit zelf horen vertellen.

In de tuin werd nog steeds druk gewerkt, de nieuwe baden zijn nog niet gereed maar de grond erom heen is al bijna gereed.
Er is een flink stuk nieuw gras aangelegd met graszoden.
Dit zit er prima uit en sluit naadloos aan bij de rest van het grasveld.
Prachtig om te zien hoe men dit iedere keer weer zo keurig doet.
Stratenmakers waren ook bezig met het verleggen van de looppaden.
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Jul 11, 2012 9:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmiddag even geweest.
Op de fiets dus geen parkeerproblemen, dat scheelt weer.

Het was redelijk druk en zo af en toe kwam de zon er even door.
Best lekker weer.
In de tuin werd wederom gewerkt, er moet nog een klein stukje grond voorzien worden van graszoden. De rest is al helemaal groen.
Leuk is wel dat je nu de boerderij Luiting heel goed kunt zien liggen.
Dit lag eerst een beetje in een uithoek maar met deze tuinverbouwing en verplaatsing van de schutting is de tuin veel breder geworden en het zicht dus ook veranderd.

De twee nieuwe bubbelbaden zijn bijna gereed zo te zien, ik schat voor 80% gereed.
Het water zat er al in (wel koud) en ik heb één bad ook even op een afstandje zien bubbelen. Men was vanmiddag bezig met het bouwen van een overkapping van zeker wel 3 meter hoog naast de twee baden.
Het is denk ik de bedoeling daar je daar droog je badjas en handdoek kunt ophangen.
De baden lijken wel aardig groot, ik denk 10 personen per bad.

Voor de rest viel het mij vandaag op dat er veel vakantievolk was maar ook veel mensen met postcodeloterij bonnen.
Dit valt juist op omdat ze ook een badlaken van de postcodeloterij bij binnenkomst krijgen uitgereikt.
De kleuren van de postcodeloterij zijn herkenbaar. Rood-wit-blauw-groen-oranje.

Ik las op de site van de Postcodeloterij dat er maar liefst 18642 loten zijn uitgereikt. (trekking maart en april)
Twee personen per lot, dus 37284 mensen die naar de Zwaluwhoeve gaan.
Ik kan me dat nauwelijks voorstellen want dan zou de komende tijd de Zwaluwhoeve alleen maar bevolkt worden met postcodeloterij winnaars.
Ik mag hopen dat dit NIET waar is !!!!
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2012 10:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zijn wel veel bonnen dan!

Als die allemaal de komende 100 dagen naar de ZH gaan zit je aan 300 man per dag extra. Dat bovenop de vakantieveilingen arrangementen die ook verkocht zijn in een tempo van zo'n 100 per dag (dus 200 personen).

Wat is de capaciteit van de ZH eigenlijk? 800 man per dag ongeveer? Ik geloof dat er ruim 400 kluisjes zijn.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc. Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 54, 55, 56  Volgende
Pagina 55 van 56

Ga naar: