SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Is de sauna goed voor de slanke lijjn?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2006 8:09 pm    Onderwerp: Is de sauna goed voor de slanke lijjn? Reageer met quote

Verbrand je nou uiteindelijk ook caloriŽn in de sauna of verlies je alleen vocht? Ik ga vaak na het sporten in de sauna van de sportschool, omdat ik van sporten niet zo zweet en in de sauna wel. Ik heb het gevoel dat ik daardoor toch iets meer verbrandt, maar misschien is dat onzin?
Naar boven
Stefan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2006 8:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je verliest vocht door het zweten. Dit vocht dien je wel weer aan te vullen door (veel) water te drinken. Afvallen in de sauna is een illusie. Wink

Met zweten verbrand je trouwens niet. In de sauna kan je alleen verbranden als je op de hete kolen gaat zitten. Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jan W
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2006 9:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste gast, was het maar zo dat je alviel in de sauna dan kwamen wij er bijna elke dag Wink
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Feb 15, 2006 7:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer..... maar zo'n saunabelt dan? zo'n gordel om je buik, dat zou toch een soort suana-effect moeten hebben. Ook onzin? Crying or Very sad Dus ik moet gewoon minder eten Embarassed
Naar boven
Jan W
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Feb 15, 2006 3:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De saunabelt zal ook niet helpen, zijn wij bang en het advies van minder eten is een prima advies Wink Sterkte Crying or Very sad
Naar boven
Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2006 12:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Jammer..... maar zo'n saunabelt dan? zo'n gordel om je buik, dat zou toch een soort suana-effect moeten hebben. Ook onzin? Crying or Very sad Dus ik moet gewoon minder eten Embarassed

jups, net zulke nonsens als afslankpillen, drankjes en van die wonderapparaten waarop je slapend afslankt... onzin en een goeie manier voor de bedenker om rijk mee te worden.

net als seksspeeltjes... die zijn ook zo'n beetje allemaal geldklopperij
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 03, 2006 12:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sarjenka schreef:
Anonymous schreef:

jups, net zulke nonsens als afslankpillen, drankjes en van die wonderapparaten waarop je slapend afslankt... onzin en een goeie manier voor de bedenker om rijk mee te worden.

net als seksspeeltjes... die zijn ook zo'n beetje allemaal geldklopperij

Ohhhhh over de speeltjes????
Nou daar denk ik ff anders over dan zeker..hahahhaha. Heb ik zeker andere dan jij.
Naar boven
bonkill
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 11:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het gewicht dat je in een sauna verliest is inderdaad natuurlijk nagenoeg alleen maar vocht. Dit heeft dus bijzonder weinig met vetverbranding te maken.

Echter 'schijnt het zo te zijn' (helaas kan ik geen harde onderzoeksgegevens hierover vinden) dat 'zweten' wel degelijk gepaard gaat met calorieverbruik.
Een saunagang kan op deze wijze goed zijn voor het verbranden van mogelijk 300 kcal.

Aangezien een kilo vet ongeveer goed is voor 9000kcal, kan je met 30 keer sauna dus een kilo vet verliezen. Echter geldt natuurlijk voor een hoop mensen dat zij niet een kilo vet verliezen, maar een kilo minder aankomen Wink.

Groet
Vincent
Naar boven
Assepoes
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 11:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij ben ik, als ik 30 keer naar de sauna ga, vooral in mijn portemonee afgevallen... Wink
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 12:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een sportschool abonnement waarbij de sauna gratis is. Met een week of 10 haal ik de 30 keer waarschijnlijk wel Laughing .... alle kleine beetjes helpen tegen de chocoladeletters, roomboterstaven, kerstdiners en oliebollen .

Groet
Vincent
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 8:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nou als ik de reacties van de vaste TH (Thermen Holiday) gasten lees vrees ik dat de sauna eerder juist goed is voor mensen die tť slank zijn en nog wat kilootjes willen.

Naar boven
Bootje69
Gast

BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 10:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

bonkill schreef:
Ik heb een sportschool abonnement waarbij de sauna gratis is. Met een week of 10 haal ik de 30 keer waarschijnlijk wel Laughing .... alle kleine beetjes helpen tegen de chocoladeletters, roomboterstaven, kerstdiners en oliebollen .

Groet
Vincent

Wat veel beter helpt: Laat die zooi gewoon lekker staan. Scheelt veel meer, echt waar
Naar boven
MissM
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 9:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Finse sauna helpt inderdaad niet bij afvallen. Je verliest vocht, maar je lichaam vult dit automatisch aan, door het water wat je drinkt weer toe te voegen aan je bloed, waardoor dit weer door de rest van je lichaam wordt opgenomen. Sad

Als je zweet is daarvan 99% echt vocht (water wat je ooit gedronken hebt), die andere procent zijn afvalstoffen. Daarvan is een heel miniscuul deel vet.

Als je daarintegen een infraroodsauna gebruikt is de samenstelling van je zweet wel anders. Over het algemeen zweet je daar ook minder. Je zweet bestaat daar voor ongeveer 85% uit vocht, de rest is afvalstoffen waaronder een groter bestanddeel aan vet... maar dus in veel mindere mate dan de Finse sauna. Daarmee blijft het aandeel vet wat je zweet dus heeeeeeeel minimaal en is gewoon sporten en op je eten letten veel zinvoller.
Naar boven
saunastudie.nl
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 12:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste MissM

Dan mag jij mij eens uitleggen hoe het komt dat het zweet tijdens een infraroodlichtsaunabad minder vocht bevat. Ik ben benieuwd.

Erik Bierenbroodspot
saunastudie.nl
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam
MissM
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 9:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Eric,

Een tijdje terug was ik opzoek naar behandelmethodes voor fibromyalgie. Daarbij kwam ik terecht op een site met allerlei algemene informatie, maar er stond ook het volgende:

De samenstelling van het vocht dat wordt afgescheiden in de infraroodsauna verschilt ten opzichte van het vocht bij gebruik van traditionele Finse sauna. Bij sauna bestaat het vocht uit 99% water, en een procent aan afvalstoffen, bij de infraroodsauna voor 85% uit water en het restant is afvalstoffen waarvan een groter bestanddeel aan vet. (Ik ga ervanuit / vermoed dat vet hierin een vloeibaar bestanddeel is)

Verder dat het pijn verzacht bij reumatische aandoeningen, goed bij acnť, psoriasis en eczeem werkt. Betere algemene doorbloeding van spieren omdat de infraroodsauna dieper werkt en dat hierdoor bouwstoffen beter worden opgenomen, afvalstoffen beter worden afgevoerd.

Ik meen me te herinneren dat er ook geschreven werd dat mensen minder zweten bij gebruik van infrarood in tegenstelling tot traditionele sauna, en dat het percentage aan afvalstoffen dat wordt uitgescheiden hierdoor gelijk is. De tekst heb ik wel uitgeprint, maar niet alles bewaard en kan het www adres niet achterhalen. Zal van t weekend nog wel even zoeken of ik nog wat meer kan vinden.

Ter info, ik ben masseuse en heb daarom interesse in fibromyalgie en andere spieraandoeningen. Medische basiskennis is een belangrijk onderdeel geweest van mijn opleiding, daarvandaan eventuele kennis, maar ben dus geen arts en heb afgezien van de basiskennis geen medische achtergrond.

Mag ik je vragen naar jouw achtergrond? Ik zag dat je voor medische vragen ook regelmatig wordt geraadpleegd.

Greetz,
MissM
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: