SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Handdoekencultuur...
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

wat vindt jij: handdoeken en badjassen uit in het "natte" gedeelte?
ja
89%
 89%  [ 17 ]
nee
10%
 10%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 19

Auteur Bericht
Frankie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Aug 25, 2005 8:31 pm    Onderwerp: Handdoekencultuur... Reageer met quote

Het valt me op dat de laatste tijd steeds meer saunabezoek(st)ers zoveel mogelijk met een handdoek omgeslagen aanwezig zijn. Alleen net voor de douche en vaak pas IN de cabines gaat dat ding af. Ik vind dat maar een irritante gewoonte, veelal kijken diezelfde gasten (meesten vrouw overigens) jou in je adams ook nog na. Of erger ze zitten met zo'n houding van: bij mij zul je niks te zien krijgen; doe zelf ook wat aan. Tegen dat nakijken kan ikzelf overigens goed tegen hoor. Kijk maar zoveel je wilt denk ik dan. Maar vrouwlief vindt het maar niks. In een ander topic wordt al gesuggereerd dat het vaak arrangementgasten zijn. Toch vind ik het de laatste tijd erger worden. Vooral in het voetenbad is het raak. Heb ik het nu bij het verkeerde eind door zoveel mogelijk gewoon bloot te blijven?? In je nakie geniet je toch het meest van alle faciliteiten. Al dat gedoe met die natte handdoeken.

Overigens vind ik wel dat in het restaurant wel een badjas of grote handdoek hoort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
ruud27
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Aug 26, 2005 8:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Frankie,

Ik kan me daar helemaal bij aansluiten ! Laughing

Maar realiseer je ook dat sommige mensen nog niet gewend zijn om zo "vrij" te zijn en zich nog een beetje generen.... misschien voor het eerst in een sauna of zo.
Naar boven
Frankie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2005 7:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jazeker besef ik dat. maar ze zijn toch niet allemaal nieuw denk ik?
dit merk je ook wel aan hun gedrag: soms tot aan arrogant toe.
het generen is overigens meestal maar van korte duur denk ik. was bij mezelf ook en als ik zo de reacties op het hele forum lees, bij de meesten onder ons.
Naar boven
Frankie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Sep 10, 2005 7:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nou, de score valt mij nog mee gelukkig. dat geeft ons (m'n vrouw en mijzelf) en ik hoop ook anderen weer stimulans om vooral bloot te blijven ook al draagt de meerderheid bij tijd en wijle een handdoek of badjas.
Naar boven
Freddy-L
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 9:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Niet dat ik het heel erg vaak zie, maar ik erger me wel als mensen overdreven hun handdoek/badjas gebruiken. Laatst zaten er 2 mannen in de sauna nog met hun handdoek om. Zelfs mijn vrouw die helemaal niet zo'n erge naaktloper is, vond het wel heel erg raar.

Fred L.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DJ
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 9:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag in Thermen Holiday geweest en weer bergen mensen die (bij wijze van) van top tot teen in een handdoek waren gewikkeld. En dan kijken ze je ook nog aan van: "wat kijk je nou!" Tja ze zullen wel speciaal zijn want ze verbergen blijkbaar iets Smile Dat soort gedrag trekt juist de aandacht.

En nee, het waren geen burka's.
Naar boven
prinses43
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 9:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DJ schreef:
Vandaag in Thermen Holiday geweest en weer bergen mensen die (bij wijze van) van top tot teen in een handdoek waren gewikkeld. En dan kijken ze je ook nog aan van: "wat kijk je nou!" Tja ze zullen wel speciaal zijn want ze verbergen blijkbaar iets Smile Dat soort gedrag trekt juist de aandacht.

En nee, het waren geen burka's.

hee, Stefan was daar ook vandaag!
Naar boven
DJ
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 9:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Joh, wat toevallig Smile

Er waren trouwens nog een hele hoop mensen. Het was een drukke dag. Smile
Naar boven
Stefan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 10:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het verbaasde me dat het toch nog wat druk was daar vandaag. Shocked
En al die mensen maar moeilijk doen met die handdoeken. Rolling Eyes En dan gek kijken wanneer ik zonder handdoek om me middel naar buitenloop om af te koelen na een hete sauna. Smile
Naar boven
DJ
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2005 11:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, verbaasde mij ook dat het druk was. Leek wel weekend Cool

En zonder handdoek naar buiten; gelijk heb je, juist lekker
Naar boven
karel
Gast

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2005 3:29 pm    Onderwerp: handdoekencultuur Reageer met quote

Nou ik ga volgende week voor eerst naar sauna, dit met me werk. Maar ik ben niet van plan om me handoek af te doen. Dit wegens mijn geloof. Maar dat maakt verder niet uit! Maar hoe zou ik dan t best kunnen doen? Met handoek om of badjas? Of gewoon een onderbroek/boxershort/ zwembroek aan? Ben niet van plan mij bloot te geven en toch wil ik gaan.
Naar boven
ton1957
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2005 5:15 pm    Onderwerp: Re: handdoekencultuur Reageer met quote

karel schreef:
Nou ik ga volgende week voor eerst naar sauna, dit met me werk. Maar ik ben niet van plan om me handoek af te doen. Dit wegens mijn geloof. Maar dat maakt verder niet uit! Maar hoe zou ik dan t best kunnen doen? Met handoek om of badjas? Of gewoon een onderbroek/boxershort/ zwembroek aan? Ben niet van plan mij bloot te geven en toch wil ik gaan.

Beste Karel,

a) in de meeste sauna's is het niet toegestaan om met een zwembroek te blijven lopen.
b) een handdoek omhouden heeft als nadeel dat je niet goed zweet in de sauna en niet goed afkoelt buiten de sauna. Hoe had je trouwens willen douchen met een handdoek om?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
Frankie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2005 6:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

laat zulke mensen asjeblief wegblijven uit de sauna. klinkt hard, maar als je een hobby / sport wilt beoefenen, doe je dat toch gewoon zoals het hoort??

je gaat toch ook niet naar de tennis of voetbal met je spijkerbroek aan!
Naar boven
DJ
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2005 7:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, suna is bloot en als je dan toch iets wilt aanhouden, ga dan lekker naar een textielsauna ofsow
Naar boven
Rene1010
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2005 12:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je wat ik zo irritant vind, mensen die wanneer ze bepaalde dingen niet willen doen de oorzaak bij hun geloof leggen. Zo daar ben je dan vanaf en wie doet je wat. Handoek en geloof hebben niet zoveel met elkaar te maken. Mocht je gelovig zijn en naar de sauna gaan niets houdt je tegen maar roepen ik mag niet bloot van mijn geloof betekent ook dat je niet naar naakte vrouwen mag kijken anders dan de jouwe. Je zou eens lustgevooelens kunnen krijgen wat weer duivels is. Dus dat heet van twee walletjes eten en als je dan toch zo gelovig bent weet je ook dat je uiteindelijk zelf verantwoording zal moeten afleggen voor je daden, als je erin gelooft tenminste. Maar als jou God waarvan het bestaan nooit bewezen is, zegt dat je iets niet mag en je doet het voor de helft wel ben je net zo fout als helemaal en geeft alleen maar aan dat je het geloof liever misbruikt wanneer het zo uit komt. Misschien dan toch maar een goed gristelijke sauna met 1 voor de mannen en 1 voor de vrouwen en allemaal in ons driedelig kostuum dat we maar vooral niets zien wat zondige gedachtes bij ons op roept
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: