SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

thermen Bussloo incl. overnachting hotel thermen Bussloo

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sandeman
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Mei 28, 2016 5:31 pm    Onderwerp: thermen Bussloo incl. overnachting hotel thermen Bussloo Reageer met quote

“Schat, we moeten maar weer eens een paar daagjes weg met elkaar”
Ik: Goed idee, zoek je wat fijns uit?
Wat dacht je van een arrangement bij Thermen Bussloo met overnachting in hun hotel?
Ik weer: Zo? Hebben we de Staatsloterij gewonnen?
Nee maar je hebt nog wat tegoed van je werkgever omdat je daar 25 jaar in dienst bent.

Zo ging het zo’n beetje voorafgaande aan dit bezoek aan Thermen Bussloo, Hoe het ons verging? Lees verder en je weet alles.

De weergoden zijn ons gunstig gezind voor de aankomende twee dagen, althans, het blijft droog en dat is in Nederland al heel wat. We komen zo rond 11:00 aan en checken in, we mogen vanaf 14:00 op de hotelkamer maar dat doen we later wel, eerst maar eens het wellness-gedeelte in. We kleden ons om en wandelen buiten maar eens op ons gemak rond en besluiten de panorama sauna maar eens als eerste te bezoeken, lekker warm met 85° en een mooi en weids uitzicht op het meer. Zou een “goed gesprek” sauna moeten zijn maar we hebben het al pittig genoeg en besluiten maar even geen gesprek aan te knopen. Relaxen en niet puffend de sauna weer uitrennen is wel even genoeg, helpt natuurlijk ook niet dat de dame naast mij (niet mijn partner) al wiegend op en neer zit te wiegen in een voor mij (on)gemakkelijke joga-houding.
Genoeg is genoeg en na zo’n 15 minuten we gaan maar eens even koelen, zoals het hoort denken we (handen, voeten, hoofd en daarna compleet dompelen) dompelen doen we door een (frisse) duik te nemen in het meer.

Zo het begin is gemaakt, zowaar breek het zonnetje door. Dat hebben meer gasten ontdekt en al snel word het best druk buiten, we zoeken twee ligbedjes op en gaan lekker in de zon liggen, we komen tenslotte om te relaxen. Na wat omzwervingen via whirlpool en zwembad gaan we maar eens even wat drinken met wat lekkers. Kopje thee met een appelkruimel gebak klinkt goed dus dat is zo besteld, slagroom erbij meneer? Nee hoor, zonder is prima. Mijn vrouw geeft aan met slagroom te willen nadat haar vraag (slagroom is uit een spuitbus?) is beantwoord “nee hoor maken we lekker vers”

Ah kijk, daar komt de thee en appelkruimelgebak aan. Ow, toch allebei met slagroom gedaan en dit is toch ook geen appelkruimel maar gewoon appeltaart? We laten het maar voor wat het is, jammer dat de kaart niet klopt maar er zijn ergere dingen, de vliegen bijvoorbeeld in het restaurant die hinderlijk om en op je heen zoemen, heb ik het niet over ééntje maar echt over een stuk of 4/5 en dat vind ik dan wel weer vies en heul irritant.

Zullen we de nieuwe geyser-sauna eens gaan bekijken? Klinkt goed, doen we. Zo, staan wel veel slippers buiten zeg, euh binnen is het wel erg druk. Zo druk dat er geen zitplekje vrij is, jammer maar geen zin om tegen anderen aan te moeten zitten en we zijn er nog wel even, dus besluiten maar wat anders te gaan doen. Stoomcabine érg lekker, duurt wel even voordat er stoom maar is desondanks toch fijn. Zonnetje is ondertussen goed zijn best aan het doen en schijnt volop, smeren met zonnebrand is dan ook wel een pré op zo’n dag, anders geeft mijn gezicht ook licht in het donker en da’s dan ook weer raar.

Drankje om te blussen dan maar, graag twee frisdrankjes. Geen probleem komt eraan voor u. Tafeltje naast ons vraagt om een asbak, en de serveerster geeft aan “u mag hier niet roken, het rokersgedeelte is om de hoek, maar ik ga wel even voor u een asbak halen”

Wat zegt ze nou? Ik snap het niet, even later zitten we in een behoorlijke sigaretten-walm en “vluchten” we met onze drankjes naar een paar ligbedjes. Jammer, kan toch niet de bedoeling zijn?

Na wat heerlijk saunarondjes in bijvoorbeeld de Kelo (aarde) sauna en Saltarium (zout) sauna merken we zo rond 19:00 dat we toch wel honger beginnen te krijgen. We besluiten geen gebruik te maken van het dinerbuffet maar a la carte te bestellen. We bestellen allebei de saté-schotel die al vrij snel op tafel word gezet. Mensen als je naar Bussloo gaat, bestel die saté-schotel! Zonder overdrijven de lekkerste saté die ik sinds lange tijd op heb.. Heerlijk met zoetzure komkommersalade, dikke frites, atjar en kroepoek. We hebben niet eens plek voor een toetje.

oja, grappig. Waar eerder is verteld dat ze de slagroom zelf vers maken. Zien we nu dat ze met een spuitbus slagroom aan de gang zijn, als jet het niet weet zeg dan niks Smile

Na heerlijk een uurtje in de whirlpool te hebben doorgebracht en wat dobberen in het zwembad gaan we maar eens richting hotelkamer. Via de belevingstunnel lopen we onder wellness-complex zó naar het hotel, hoe relaxed is dat?

We checken in het hotel in en wandelen naar onze kamer, gangen zijn aangekleed met reusachtige amethisten en boeddha’s. We openen de deur van de hotelkamer en zijn aangenaam verrast door de stijlvolle hotelkamer, heerlijk groot bed (denk zo’n 180cm breed) met veel kussens én de grote badkamer met regendouche. Na zo’n dagje relaxen trek je die mood hier heerlijk door, we zetten de grote tv aan maar merken dat het lastig is om de oogjes open te houden, welterusten dan maar.

Zó, nieuwe dag in thermen Bussloo. We lopen (in onze badjas want dat mag) zo restaurant Intens in, heerlijk ontbijten dus. Aan alles is gedacht, verse honing (zo uit honingraat) verse jus de orange, vers fruit, omeletjes, american pancakes eigenlijk teveel om op te noemen. Dat doen we dan ook maar niet.

Na het ontbijt weer via de belevingstunnel naar het wellness complex. Het is nog heerlijk rustig en het zonnetje is er (gelukkig) ook weer, wat dat betreft hebben we het ook getroffen. Over de 2de dag kan ik veel vertellen maar vat het wel samen omdat het zo’n beetje een kopie is van dag 1. Nog wel het vermelden waard is de Kailash klankschalensessie, ga daar zeker eens aan deelnemen.
Het voelt alsof we een week weggeweest zijn als we weer richting huis rijden, naar huis weer het “gewone” leven in maar dat houdt dit soort uitstapjes ook wel weer speciaal.

Oja, had ik al verteld dat de saté-schotel hier wel héél lekker is? Wink

Geniet van welke saunabezoek dan ook en badder ze..

Groet,

San
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RonL
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Jan 01, 2018 12:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Onze eerste ervaring met deze sauna was met de Valentijns Voucher.Twee dagen sauna, hotelovernachting, ontbijt en diner.

Ik sluit me bij bovenstaande aan, de 2 dagen leken wel een week vakantie. heerlijk!! Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: