SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

voorhoofdholte ontsteking

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
angela
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2006 8:33 pm    Onderwerp: voorhoofdholte ontsteking Reageer met quote

voorhoofdholte ontsteking naar de sauna of niet doen??????wij wilden volgende week maar is dit verstandig? Embarassed
Naar boven
Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2006 9:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb even gegoogeled en kwam op deze site terecht...

Onderaan staat het zinnetje:

Wie met een griep of verkoudheid naar de sauna gaat, riskeert er nog zieker uit te komen dan voorheen.

Zowieso moet je met ontstekingen en sauna oppassen... Het temperatuursverschil is op zo'n moment niet heel ideaal voor je genezing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DJ
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2006 11:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben een maandje terug met een klein griepje toch gegaan omdat het al zo gepland stond. De volgende dag voelde ik me al een stuk beter en de dag daarop was het helemaal verdwenen....

Dus wat er ook op een site staat.... ik geloof dr wel in Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Pingu
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2006 8:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DJ schreef:
Ik ben een maandje terug met een klein griepje toch gegaan omdat het al zo gepland stond. De volgende dag voelde ik me al een stuk beter en de dag daarop was het helemaal verdwenen....

Dus wat er ook op een site staat.... ik geloof dr wel in Wink

Je hebt waarschijnlijk een verkoudheid gehad. Bij een goede griep zelfs een kleintje ga je niet meer naar de sauna. Je voelt je dan behoorlijk geradbraakt. Bovendien ben je bij griep wel een week of twee onder de pannen. Bij verkoudheid is vooral het stoombad goed vanwege de vochtige lucht. Een voorhoofdsholte ontsteking verergert alleen maar met een saunabezoek.

PS. Meld U allen aan bij www.degrotegriepmeting.nl

Wink
Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 3:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

als je griep en/of koorts hebt, moet je gewoon oppassen; als het echt influenza is, dan heb je ook nog eens kans op een flinke longontsteking met alle gevolgen van dien.

Er gaan nog steeds mensen dood aan een ordinaire griep...

Verkoudheid kan inderdaad beter worden na saunabezoek. Ik ben wel eens tijdens een fikse verkoudheid naar de sauna geweest en had tijdens mijn bezoek eigenlijk nergens last van; pas 's avonds thuis ging het weer minder goed...
Naar boven
ChrisV
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2006 5:05 pm    Onderwerp: Voorhoofdsholteontsteking Reageer met quote

Hierbij even een praktijkervaring (n=1) Gisteren met een voorhoofdsholteontsteking, die het restant was van een verkoudheid, in de sauna geweest. En ziedaar: door de hogere temperatuur (vooral tijdens de AufguŖ) wordt het snot zoals te verwachten minder viskeus en stromen de voorhoofdsholtes leeg. Dus: heb je de virusinfectie overwonnen (zeg maar na 9 dagen) , maar blijft er een bacteriŽle infectie over, ga dan gerust naar de sauna. Groeten, Chris
Naar boven
ansjeliek
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 3:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik verkouden ben moet ik juist niet gaan, geheid dat ik de volgende dag de boel nog dichter heb zitten, heb er zelfs een keer een voorhoofdholte ontsteking van gekregen. Dit kan natuurlijk per persoon anders zijn, gewoon proberen en dan weet je het wel voor de volgende keer.
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 6:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mocht je gaan, beperk je dan vooral tot de minder hete cabines en het stoombad en wat minder lange rondjes, zou ik zeggen. Wink
Naar boven
ansjeliek
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 6:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee kev, tis bij mij alles of niks Twisted Evil
ChrisV
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 8:37 pm    Onderwerp: Verschil tussen virusinfectie en bacteriŽle infectie Reageer met quote

Ik schreef dus ook nadrukkelijk: Pas na minstens 9 dagen na het begin van de infectie naar de sauna gaan!
Naar boven
ansjeliek
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 8:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

als je regelmatig naar de sauna gaat is de kans gelukkig een stuk minder dat je verkouden/grieperig wordt, want anders is het voor mij lang wachten hoor 9 dagen...maar goed, wat moet dat moet en dan kan je beter maar ff het meeste uitzieken...
hmm zondag maar lekker lang naar de sauna gaan
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 1:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is het ook zo, dat als je al wel net een virus binnen hebt gekregen, wellicht wat verkouden bent maar nog niet ziek, een saunabezoek het daadwerkelijk ziek worden mede kan voorkomen. Althans, die indruk heb ik wel eens gehad als ik naar de sauna ging terwijl ik al licht verkouden was en iedereen in mijn omgeving flink ziek werd en ik niet, terwijl ik anders ook altijd de eerste ben om meteen ziek te worden als het heerst. Maar ja, misschien was het gewoon toeval? Wink
Naar boven
ansjeliek
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 1:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nou Kevin, dat komt vast door de sauna hoor Very Happy
Als ik een pietsje snuffig ben ga ik dus wel naar de sauna en daarna is het over!!
Ik ga ongeveer om de week, liefst iedere week maar ja....
saunastudie.nl
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2007 8:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij "ziekte" is belangrijk dat je koortsvrij bent. In principe is elke ontsteking een contra-indicatie voor saunagebruik. Lastig is een voorhoofdsholteontsteking omdat deze vaak veel beter voelt na een saunabad, gewoon omdat je weer lucht hebt. De ontsteking echter is niet van de baan en kan zelfs verergeren.

Gewoon buiten je ziekte om zeer regelmatig van de sauna gebruik maken, dit zal de weerstand wel aanzienlijk verhogen. Maar dan wel minimaal eens per 3 weken gaan!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam
anmol77
Los entree

BerichtGeplaatst: Za Mei 28, 2016 9:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Althans, die indruk heb ik wel eens gehad als ik naar de sauna ging terwijl ik al licht verkouden was en iedereen in mijn omgeving flink ziek werd en ik niet, terwijl ik anders ook altijd de eerste ben om meteen ziek te worden als het heerst. Maar ja, misschien was het gewoon toeval???????
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: