SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Stilte sauna is pleonasme
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Stilte sauna is een pleonasme en de term zou niet meer gebruikt moeten worden.
Ja, stilte is de norm in iedere sauna
46%
 46%  [ 13 ]
Nee
53%
 53%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 28

Auteur Bericht
robbie
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Za Nov 19, 2011 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zeker geen pleonasme, aangezien je ook muziek saunas en praat saunas hebt.
bij een complex met weinig faciliteiten vijd ik stilte logisch.
heb je veel cabines dan vind ik een of enkele wtilte saunas een goede oplossing.
soms vind ik stilte fijn. al helemaal bij opgietingen.
soms ook is het reuze leukcom gezelligcte kletsen in de cabine.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Saunamutsen
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2011 8:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het prima dat er stilte sauna zijn.
Ook dat het dus daar stil is.

Maar ik ben het niet eens met de stelling dat het in de sauna stil moet zijn.
In verschillende sauna complexen zie je enorm veel mensen die totaal geen contact met elkaar hebben en willen hebben.
Persoonlijk vind ik dat onbegrijpelijk.

Dus in stilte sauna = stil.
Contact met elkaar op andere plaatsen is Very Happy

Als je echt niet van gezelligheid en contact met anderen houd dan denk ik dat een eigen sauna je beter zal bevallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Louise
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Apr 16, 2014 11:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de meeste huisregels van de onderneming, wordt gevraagd om gepaste rust en stilte, is prettig zodat je heerlijk kan genieten en ontspannen.
Dat mensen elkaar groeten en op een "fluisterende" toon (volume) wat vertellen vind ik nog niet hinderlijk.
Dit wordt het wel wanneer mensen "luidruchtig kwetteren & kakkelen" of SSTTT roepen i.p.v. het correct en beleefd te vragen, dit komt toch vriendelijker en beleefder over bij mij.
Naar boven
JaapK
Los entree

BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2015 3:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Absoluut niet mee eens. In een stiltesauna natuurlijk wel, maar dat spreekt voor zich. in elke andere cabine zou het gewoon leven en laten leven moeten zijn. Ik erger me juist aan mensen die menen het recht te hebben op absolute stilte. Als een sauna geen onderverdeling in stilte en gewone sauna's heeft, dan vindt ik dat ik het recht heb op een gedempt gesprek. Regelmatig komt het voor dat er dan mensen SSST gaan roepen. Niet bepaald bevorderlijk voor de goede sfeer. Sauna's zouden hier best wat bewuster mee om mogen gaan
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2015 5:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

JaapK schreef:
Absoluut niet mee eens. In een stiltesauna natuurlijk wel, maar dat spreekt voor zich. in elke andere cabine zou het gewoon leven en laten leven moeten zijn. Ik erger me juist aan mensen die menen het recht te hebben op absolute stilte. Als een sauna geen onderverdeling in stilte en gewone sauna's heeft, dan vindt ik dat ik het recht heb op een gedempt gesprek. Regelmatig komt het voor dat er dan mensen SSST gaan roepen. Niet bepaald bevorderlijk voor de goede sfeer. Sauna's zouden hier best wat bewuster mee om mogen gaan

eens, er is geen enkele reden om in een saunacabine, anders dan een stiltecabine, het stilzwijgen te moeten bewaren. In bijna elke, zichzelfrespecterende, wellnesscomplex treft men een stiltecabine aan en daar is men stil
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc. Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: