SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Het miljonairsgevoel

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Kindvriendelijk- Prive - Met badkleding etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Zou jij naar een privť sauna gaan?
Nee want te duur
0%
 0%  [ 0 ]
Nee want te stil
100%
 100%  [ 5 ]
Ja want lekker rustig
0%
 0%  [ 0 ]
Misschien, wellicht eens proberen
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 5

Auteur Bericht
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Jan 09, 2014 6:30 am    Onderwerp: Het miljonairsgevoel Reageer met quote

Dit schreef Coenraad op "sauna gespot"

Heb je wel eens bedacht wat je zou doen als je de loterij won? Of als een suikertante je een fortuin naliet? Het eerste wat ik dan zou kopen, is een huis met een zwembad. En het eerste wat ik erbij zou laten bouwen, is een sauna met alles erop en eraan. Zou dat niet fantastisch zijn? Je eigen kleine thermen of spa! Helemaal voor jezelf en je huisgenoten - zonder andere mensen die je favoriete plekje op het bovenste bankje bezet houden, hun handdoek op de laatste ruststoel laten liggen, of kletsen in de stiltesauna. Je eigen kleine spa hebben, geeft pas echt het miljonairsgevoel. Maar ik begrijp van statistici dat de kans om de loterij te winnen kleiner is dan de kans om een meteoriet op je kop te krijgen.

Je kunt natuurlijk wťl een privťsauna huren. Er zijn hier en daar bedrijfjes die je privť een saunacabine met toebehoren verhuren - doorgaans per uur, of per twee uur. Met een beetje geluk vind je er een met niet alleen een saunacabine, maar ook een jacuzzi en een zwembadje. Of een stoombad. Maar een complete spa met alles erop en eraan, dat is toch een ander verhaal. En toch kan dat ůůk.

En dat bracht me op een idee. Een potentieel saunamaatje was heel geÔnteresseerd in mijn saunaliefhebberij, maar bleek niet alleen te verlegen om au naturel onder andere mensen gebruik te maken van de sauna, maar zelfs in badkleding. Dus dat sloot ook badkledingdagen uit. En liet maar ťťn mogelijkheid open: privťhuur.

Een sauna die ik ooit gereviewd had, biedt sinds enige tijd privťhuur aan. Als je erover nadenkt, is het eigenlijk best redelijk geprijsd. Met zijn tweetjes drie uur lang de keus hebben uit vier sauna's, een stoombad, een bubbelbad, een voetenbad, een zwembad en twee koelzones vind ik voor honderd euro helemaal geen slechte deal.

En dus ging er eerst een telefoontje en vervolgens een auto naar Winterswijk. En het bleek een uitstekend idee. Het saunaplein helemaal voor jezelf hebben, helpt zelfs de meest verlegen persoon over alle schroom heen. De Himalayasauna was een heerlijk begin, de kleurentherapiesauna heter en in dat opzicht beter, en toen kwam de klap op de vuurpijl: we mochten een doe-het-zelf opgieting doen in de Finse sauna! Dat was pas ťcht leuk! Ik had me altijd afgevraagd hoe het zou zijn om saunameester te spelen. En beurten nemen met zwaaien en wapperen, betekende dat we zowel konden genieten als deelnemer en als amateur-saunameester. En vervolgens stonden de mini-milkshakes voor na de opgieting al klaar.

Het was heel erg leuk om te doen, het was heerlijk rustig, en heerlijk ontspannend. En nou maar sparen voor de volgende miljonairservaring...
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Jan 09, 2014 9:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind dat helemaal niks, vind wel gezellig wat mensen om me heen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Erik7
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Jan 11, 2014 4:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Begeren is meer dan het hebben, ik heb diverse mensen gesproken die zelf een sauna en of zwembad thuis hebben maar toch voor de gezelligheid naar de openbare sauna gaan! Wink
Naar boven
Jan Kroes
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jan 12, 2014 8:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klopt, doen wij ook.
Er zijn trouwens ook veel mensen met een chique dure keuken die toch nog geregeld uit eten gaan. Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Kindvriendelijk- Prive - Met badkleding etc. Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: