SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Zo ontzettend koud

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bakvis
Los entree

BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2012 6:33 pm    Onderwerp: Zo ontzettend koud Reageer met quote

Ik ga al jaren naar de sauna, geniet er altijd onwijs van.
Echter als ik naar huis ga en de uren erna heb ik echt het probleem dat ik zelf niet meer opwarm.
Ik heb het zo onwijs koud, mijn voeten en handen zijn ijsklompen, en zit gewoon echt een tijd te rillen,
Ik neem altijd wel een koude douche, die sla ik gewoon niet over.
1 saunarondje is geen probleem, maar na meerdere keren kan ik zelf gewoon niet meer warm worden.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik lijk altijd de enige. En misschien dat mensen tips&trucks hebben om dit te voorkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2012 7:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is dat alleen na de sauna? Heb je dat ook als het 's zomers warm is dat je 's avonds koud bent? Laat eens een dokter naar jouw bloedvaten kijken,of misschien je bloed eens laten controleren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Dec 09, 2012 3:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien in jouw geval kun je afsluiten met een stoombad, warm bad of een infraroodsauna, zonder na afloop echt te koelen.

Normaal zou ik dat niet adviseren omdat je dan de kans loopt veel te zweten en koppijn te krijgen, maar als je daar toch geen last van hebt zou je dit kunnen proberen.
Naar boven
Bakvis
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2012 8:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er eigenlijk nooit last van. Behalve na een dagje sauna, of in de sportschool na 2 of meer rondjes sauna. Na 1x is het geen probleem. Een dagje sauna is een ander verhaal, dan word ik dus niet meer zelf warm...
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2012 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jouw probleem laat me niet los.
Wat is jouw eetpatroon tijdens zo'n dagje sauna? Nee niet denken dat ik de horeca van jouw stamsauna wil spekken maar een dag sauna is een aanslag op jouw lichaam die veel energie kost vul je die energie wel aan? Als een lichaam energie tekort heeft gaat het het eerst op de warmte bezuiningen.
Als dat allemaal goed is kun je het eens proberen om als afsluiting van de saunadag na het douchen, (evt.koud afspoelen) nog even een minuut of 10 met de voeten in het warme voetenbad te gaan en dan aankleden en naar huis. In onze voeten hebben we temperatuurvoelers zitten die de temperatuurhuishouding regelen misschien dat je die door in het voetenbad te gaan kunt "misleiden"

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Bakvis
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2012 10:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tjah, eten doe ik wel. Ik eet altijd de middag normaal, en niet echt extra.
Warm voetenbad helpt inderdaad wel redelijk, moet ik echter daarna niet in mijn koude auto gaan zitten, want koel dan gewoon af, en opwarmen gaat lastig.
Zat ook al te denken, misschien moet ik minder heftig koelen. Gewoon 10 seconden koud, en warm afdouchen. De restwarmte verlies ik dan opzich wel.
Blijft alleen lastig nu het weer winter word.
Merk het al na het sporten in de sportschool als ik 2x in de sauna ben geweest. Ik loop even buiten, koel verder af en word maar lastig weer warm. Misschien 2 dikke truien aan.....
Naar boven
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2012 10:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als je toch 'vanzelf' al koelt zou een warme douche plus warm zwembad wellicht ook al genoeg koelen.

En een reep chocola in de auto naar huis!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: