SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Friedrichsbad in Baden-Baden

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in Duitsland
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mulaj2000
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2012 7:30 pm    Onderwerp: Friedrichsbad in Baden-Baden Reageer met quote

Een paar maanden geleden was ik in Baden-Baden en bezocht ik het historische kuurbad Friedrichsbad. Echt een juweeltje. Klassiek badhuis, natuurlijke thermen, schrub-behandeling met 6 mensen op een rij, en baden onder mooie koepels. Een verslag kun je lezen op mijn site. Voor hedendaagse verwennerij heeft Baden-Baden een splinter nieuw kuur- en wellness centrum: Cararacalla thermen.
Mijn verslag vind je onder: http://wellnesstraveling.nl/duitsland-4/

ps. 'Bigfoot': dit is inhoudelijke informatie; geen spam! Ik heb in 3 jaar meer dan 100 spa's bezocht wereldwijd en ik denk dat ik op dit forum af en toe iets inhoudelijks te melden heb. Mijn site is niet-commercieel en gericht op inhoud.
whulsbergen
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2012 7:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

Even op de site gekeken. Wellnesstraveling ziet er bijzonder professioneel en verzorgd uit. Complimenten daarvoor.

Maar dat het allemaal pure liefhebberij is, onafhankelijk en niet commercieel, daar geloof ik werkelijk geen barst van. En dan heb ik het nog niet eens over de advertentiemogelijkheden die aangeprezen worden.

Ik heb de reviews en bezoeken doorgescrollt. Het zijn stuk voorstuk juich-verhalen van een dusdanig caliber dat je het gevoel krijgt dat deze -zelfbenoemde ervaren- wellnessbezoeker elke 5 minuten in katzwijm valt van welke fantastische ervaring hem nu toch weer overkomt.

Zo kwam ik een bezoek aan thermen Spa tegen. Een beetje kenner weet dat dit nou niet echt een geweldig sauna is. Vergane glorie en je moet nog je badkleding aan ook. En dat in het Mekka van de bronwatercultuur, dat is toch een beetje als in bikini een moskee bezoeken.

In het verslag echter geen woord hierover, maar wel en ik citeer:

"Ze zorgt ervoor dat we op het terras met panoramisch uitzicht een lekkere Spa Blauw (weinig mineralen: goed voor babyís, zwangere vrouwen en voor mensen met nierziekten) en een Spa Rood (veel mineralen: goed voor mensen met bloedarmoede) krijgen."

Dikke pret, snel vergeten.

edit: nog meer pret: Ik moet me iets corrigeren, de Thermen Spa heeft immers zowaar "Omdat sommigen alleen naakt van een sauna en hammam kunnen genieten.
HEBBEN DE THERMEN VAN SPA SPECIAAL VOOR HEN EEN APARTE RUIMTE INGERICHT."

Hoe zwaar kun je een saunaliefhebber beledigen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mulaj2000
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2012 8:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

whulsbergen schreef:
Even op de site gekeken. Wellnesstraveling ziet er bijzonder professioneel en verzorgd uit. Complimenten daarvoor.

Maar dat het allemaal pure liefhebberij is, onafhankelijk en niet commercieel, daar geloof ik werkelijk geen barst van.....

Ik schrijf als reis-journalist af en toe voor vakbladen over het thema wellness en spa. Met mijn site verdien ik niets, ik kan hooguit de hosting bekostigen. Maar ik wil wel graag de artikelen delen met anderen.

Het bezoek aan Spa was nog geen jaar geleden. Misschien is er iets veranderd? Over de naakt-cultuur: na meer dan 100 spa's wereldwijd heb ik er een heel artikel aan gewijd. Dat is werkelijk per land anders, en juist de menging van culturen maakt het voor spa's lastig hier op een voor iedereen goede manier mee om te gaan. In Portugal kregen de medewerksters zelfs speciale training omdat de spa bezoekers uit de hele wereld trok, die gemengd aanwezig waren. Daar wilde men geen aparte ruimtes. Ooit dacht ik dat die naakt-cultuur vooral noord-zuid bepaald was, maar het is een stuk ingewikkelder. In het Friedrichbad werd ik naakt gescrubt met 6 anderen op een rij door een stel potige dames. Geen probleem. Maar in Denemarken kwam ik zeer preutse omstandigheden tegen.

Juigend? Ik bezoek over het algemeen het hogere segment. Of plekken met een historische bijzonderheid of een bijzondere behandeling (zoals radioactief kuren voor Bechterev patienten 3km in een berg in Oostenrijk).

Maar: gelukkig mag iedereen van de artikelen vinden wat ie wil.
whulsbergen
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2012 9:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

mulaj2000 schreef:

Ik schrijf als reis-journalist af en toe voor vakbladen over het thema wellness en spa. Met mijn site verdien ik niets, ik kan hooguit de hosting bekostigen. Maar ik wil wel graag de artikelen delen met anderen.

Ah, dus als ik het goed begrijp gebruik je de site om je -voor vakbladen geschreven artikelen over het thema wellness en spa- te delen. Klopt dat?

Quote:
Juigend? Ik bezoek over het algemeen het hogere segment. Of plekken met een historische bijzonderheid of een bijzondere behandeling
En dus? Tegenover het hogere segment staat ook een hoger prijskaartje, en dus zouden ze beter hun best moeten doen om een goed cijfer te halen. In welk van je artikelen vraag je je wel eens af of die luxe de prijs wel waard is?

En zoals we van bijvoorbeeld de recensies van Spa Zuiver weten, staat deze ondanks het hogere segment, nou niet echt geweldig bekend in Nederland.

ps nog even ter informatie: Spa rood en Spa blauw hebben allebei evenveel mineralen. Spa rood is Spa blauw met koolzuur. Een beetje journalist had dit promopraatje van de vertegenwoordiger toch wel even gecheckt? En dat los van de loze gezondheidsclaims, maar ja daar zijn ze in het hele wellnesswereldje niet vies van dus dan blijf je aan de gang.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in Duitsland Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: