SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

oorontsteking

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RvS
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Aug 09, 2011 10:25 pm    Onderwerp: oorontsteking Reageer met quote

Hallo,

Het afgelopen jaar heb ik tezamen met mijn vrouw kennis gemaakt van sauna's, wellness en ontspanning. Mijn voorkeur gaat uit naar een sauna en neem na afloop van een rondje ook een gedegen afkoeling waarbij ik eerst onder een koude douche rustig mijn benen koel, gevolgd door mijn armen, hoofd en gehele lichaam. Na de douche stap ik rustig in een dompelbad en ga meestal drie keer geheel onder water.

Nu wil het toeval dat ik het laatste jaar ook met enige regelmaat een oorontsteking aan beide oren heb gehad. Helaas denk ik dat er geen sprake is van toeval, want het is veelal na een dag van de sauna te hebben genoten.

Heeft iemand dezelfde ervaring of nog beter, een oplossing?

Alvast enorm bedankt,
Ron
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2011 3:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe is het mogelijk.... ik heb zojuist weer zitten druppelen met PANOTILE oordruppels. Ga al jaren naar de sauna maar inderdaad ik weet ZEKER dat het door de sauna komt, daarvoor had ik nooit last. Met enige regelmaat laat ik mijn oren ook uitspuiten door de dokter of assistente. eerste tijd daarna hou je er weer rekening mee maar later spring je zo weer in diverse baden , dompelbaden enzzz.

Erg vervelelend maar met deze oordruppels is het binnen 2 dagen opgelost. Neem het altijd serieus je last krijgt, ik heb het een keertje verwaarloosd en heb daarna liggen kreperen van de pijn, want een fikse oorontsteking is ERG pijnlijk !!!
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2011 7:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga al vele jaren naar de sauna en heb nog nooit last gehad van oorontsteking.
Als kind heb ik wel eens oorontsteking gehad maar later (gelukkig) niet meer.

Het kan goed zijn dat door warmte, water en bacteriŽn die altijd aanwezig zijn, een omgeving ontstaat waarbij ontstekingen makkelijker kunnen optreden. De ťťn zal daar gevoeliger voor zijn dan de ander.
Ik ben geen arts maar kan me daar wel iets bij voorstellen.
Zou het niet helpen als je oordopjes in doet?

Ik heb wel eens meer mensen met oordopjes zien zwemmen.
Petr@
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2011 10:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik niet, maar m'n man wel.
Hij heeft het meerdere keren gehad na zwemmen. (was een keer op vakantie met de motor, erg fijn als je met knallende koppijn mťt helm op nog 3 uren moet rijden... die was blij dat hij thuis was)

Nu past hij altijd op dat hij niet te veel en lang onder water gaat met zijn oren. En dat helpt wel.
Naar boven
RvS
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2011 3:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reacties. In mijn meer jeugdige jaren heb ik behoorlijk van water genoten. Gelukkig altijd zonder oorontsteking achteraf. Wellicht is het inderdaad de combinatie van een warme sauna gevolgd door (koud) water. Mogelijk laat de sauna het oorsmeer indrogen waardoor het oor vatbaarder is voor infecties.

Bij de vorige oorontsteking zijn beide oren bekeken; uitspuiten was niet nodig. Ik hoor mijn vrouw wel, maar ik luister niet Wink De huisarts gaf ook aan weinig waarde aan oordruppels te hechten. Hij adviseerde neusdruppels. In de praktijk gebruik ik dus beide. Mijn huidige oorontsteking is reeds minder. Mocht ik voor een volgende oorontsteking naar de huisarts moeten, dan zal ik zeker vragen naar Panotile. Ook heb ik mij voorgenomen als deze oorontsteking over is oordopjes aan te laten meten. Kan ik in sommige stiltesauna's ook wel gebruiken.

Nogmaals bedankt,
Ron
Naar boven
Arthur69
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2011 9:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

RvS schreef:
Ik hoor mijn vrouw wel, maar ik luister niet Wink

Is zo'n oorontsteking toch nog ergens goed voor; goed excuus. Sorry, wat zei je ook al weer? Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Petr@
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2011 9:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoeven mannen over het algemeen geen oorontsteking voor te hebben om niet naar hun vrouw te luisteren, hahahaha.

"Dat heb je nog niet verteld hoor!"
"Ja schat, al 3 keer."

Maar verder zijn we wel gelukkig hoor Laughing Cool
Naar boven
grijzewolf
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Okt 02, 2011 1:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Petr@ schreef:
Hoeven mannen over het algemeen geen oorontsteking voor te hebben om niet naar hun vrouw te luisteren, hahahaha.

"Ja schat, al 3 keer."

he, wat zeg je nou?
Linda 72
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Okt 02, 2011 2:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook heb ik mij voorgenomen als deze oorontsteking over is oordopjes aan te laten meten. Kan ik in sommige stiltesauna's ook wel gebruiken.

Achtergebleven vocht is vaak de oorzaak van een ontsteking van de gehoorgang
Dus het is inderdaad verstandig oordopjes aan te laten meten. Doe dit dan wel bij een audicien.

Groetjes Linda
Petr@
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Okt 02, 2011 3:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

grijzewolf schreef:
Petr@ schreef:

"Ja schat, al 3 keer."

he, wat zeg je nou?

Laughing Laughing Laughing
Naar boven
Pragel
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Okt 02, 2011 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sprak laatst een oudere man die klaagde dat hij zo slecht hoorde in de sauna.
Maar dat was ook geen wonder, want toen ik in zijn oor keek bleek daar een zetpil in te zitten.
Hij reageerde met: "O, nou snap ik waar mijn gehoorapparaat is gebleven." Shocked
Petr@
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Okt 03, 2011 6:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hahaha, hij is leuk!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: