SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Voorstellen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arthur69
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2011 8:30 am    Onderwerp: Voorstellen Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik heb mij vandaag aangemeld bij dit forum om relevante informatie te vinden over diverse sauna's. Wat zijn de ervaringen van mensen bij de diverse sauna's, wat bieden de sauna's, hoe druk/rustig is het er, hoe is de horeca, etc.
Nu ik ben ingelogd mis ik eigenlijk de rubriek "voorstellen". Iets wat ik eigenlijk wel had verwacht! Meestal meld je je aan, dan heb je een bepaalde periode om je voor te stellen en daarna krijg je pas toegang tot het forum. Wil je alleen lezen, dan hoef je je niet aan te melden. Zo kun je, indien nodig en/of wenselijk, ook nog delen van het forum af schermen tegen de "alleen lezers". (Er zijn zelfs fora waar je verwijderd wordt indien je een bepaalde periode niet meer hebt gepost.)

Om het voortouw te nemen:
Mijn naam is: Arthur
Nicknaam komt voort uit het feit dat "Arthur" kennelijk al bestond en ik mijn geboortejaar er maar achtergeplakt heb. Vandaar "Arthur69". (Na het lezen van een aantal topics, vind ik dat ik even moet vermelden dat het dus ECHT mijn geboortejaar is en NIETS te doen heeft met andere suggestieve gedachten. Confused)
Burgelijke staat: Gehuwd
Kinderen: 4 ('94,'96,'96,'09)
Huisdieren: 2 honden, 2 konijnen
Sinds een aantal maanden ben ik dus ook sauna-ganger.
Voorheen in zo'n subtropisch zwemparadijs wel gebruik gemaakt van de daar geboden faciliteiten, maar het eigenlijk altijd al gezien als "net-niet".
Eerste "echte" saunabezoek dus in april 2011 gedaan. 's Avonds op een lekkere zwoele avond naar Soesterberg. Heerlijk ontspannen avond gehad.
In mei hadden we een huisje in het hof van Saksen. Daar hebben ze ook een sauna/spa die niet is geintergreerd in het zwembad. Gebruik van gemaakt dus.
Gisteren gebruik gemaakt van een bon van de Zwaluwhoeve.
Ik moet zeggen, het bevalt mij uitstekend en hoop hier dus berichten te lezen van andere enthousiaste sauna-gangers.

Ik hoop dat het voorstel opgepikt wordt, want als nieuwkomer kun je wel zien hoe lang iemand al lid is maar heb je geen flauw idee over de persoon zelf. Lijkt mij prettig om iets van achtergrond over de anderen te weten.

Wie is voor? en wie is tegen? en dan natuurlijk: waarom?
veel discussie-plezier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2011 10:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

@Arthur69: meestal stellen nieuwe leden zich voor via de volgende draad/onderwerp over de leeftijd van de forumleden:
http://forum.saunagids.nl/viewtopic.php?t=463
Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2011 7:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Arthur69 en bedankt voor het voorstellen.
Voorstellen is natuurlijk niet verplicht maar het wordt wel op prijs gesteld door een aantal mensen.
Voor de rest gelden er weinig regels.
Veel mag en kan, maar de inhoud van de berichten moet wel voldoen aan de algemene fatsoensnormen en waarden.
Schelden en beledigingen horen hier niet thuis. Net als spam berichten.

Voor de rest mag je je ervaringen rustig melden. Graag zelfs.
Er zijn nog steeds veel nieuwkomers in saunaland. Ervaringen van anderen kunnen mensen over de streep trekken of doen besluiten om naar een bepaalde sauna te gaan (of juist niet te gaan ....)

Wat was je ervaring bij de Zwaluwhoeve?
Arthur69
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2011 7:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@kevin8
De pagina waar ik dan kom vind ik het inderdaad, ik kan hem alleen op de hoofdpagina nergens terugvinden. Ik kan er echt alleen bij via jouw link. Bedankt in ieder geval.
@han
Ik had vooraf veel slechte ervaringen gelezen over de zwaluwhoeve en was dus op het ergste voorbereid.
Uiteindelijk heb ik niets van alle negatieve recenties gemerkt.
Ik had om 11:00 afgesproken met een gratis entree bon. (promotiebon rechtstreeks van de zwaluwhoeve; ik heb er nog 6 Mr. Green )
Ik was voorbereid op een druk parkeerterrein en een lange wandeling in de regen. Ik kon de auto echt recht voor de deur kwijt (mazzeltje?) en heb vervolgens hooguit 5 minuten in de rij voor de balie gestaan. Personeel aan de balie was op zich vriendelijk, alleen ik merkte wel dat ze zich erg aan regeltjes hielden. (Ik kan mij voorstellen dat het moeilijk is om iets gedaan te krijgen wat afwijkt van geboekt)
De kleedruimte viel mij mee, maar ik ben niet zo groot(1.71m)/breed of dik. Ik had een kluisje aan de bovenkant, maar kon er best bij. (Haakje van de jas is dan wel aan de hoge kant, maar daar heb je handigheidjes voor)
Sauna was compleet niet overvol. Pas omstreeks 15:00 maakte ik mee dat iemand bij het kruidenbad op het trapje ging zitten, maar dat was echt de enige keer.
Bij het uitchecken ook vriendelijk te woord gestaan.
Horeca heb ik, met uitzondering van een kop koffie en een groothandel-appelgebakje niet meegemaakt omdat ik Ä 9,75 als bodemprijs voor de lunch toch wel wat hoog vind. Lekker eigen brood vooraf en achteraf in de auto genomen.
Voor mij geldt hier dus voorlopig dat de volgende bon daar ook wel opgemaakt gaat worden.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Jun 25, 2011 9:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

@Arthur, bedankt voor je reactie over de Zwaluwhoeve.
Mijn mening en ervaring over de Zwaluwhoeve is nogal gekleurd, ik kom er al vele jaren vanaf dat het geopend is.

Ik lees vaak ervaringen van mensen waarvan ik denk (en weet) dat het niet juist kan zijn. Jouw ervaringen bevestigen het tegendeel.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen en kan het soms erg druk zijn, maar soms ook helemaal niet. Je moet het maar net treffen en daarbij hangt het ook nog van het weer en de tijd van het jaar af.

Dat je even in de rij moet staan in de aankomstperiode 10:00-11:00 is niet zo vreemd. Iedereen wil namelijk tegelijk naar binnen en dan kan nu eenmaal niet.
Rond die tijd zijn alle balies echter open en kunnen er dus aardig wat mensen tegelijkertijd geholpen worden.
Dat het personeel zich strak aan de regels houdt vwb de reserveringen is niet zo vreemd. Als iedereen nog een moet gaan nadenken en boeken bij de balie kost dit veel te veel tijd. Vandaar ook de vraag je reserveringsnummer bij de hand te houden met dat nummer kunnen ze je zo inboeken.

Als je dan ook nog eens je eigen badjas, handdoek en slippers mee neemt scheelt dat ook weer tijd.
Arthur69
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Jun 25, 2011 1:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal mee eens. Zorg dat je in ieder geval zelf je spullen op orde hebt en dan gaat het allemaal best snel. Natuurlijk kun je nergens zo maar doorlopen, de filmpjes die ze op de pagina laten zien zijn wat dat betreft wel misleidend. Aankomen hollen en je pakketje staat al klaar...hahahah.. Maar zo werkt reclame nu eenmaal! Sukkel als je dat niet snapt. Embarassed
Maar volgens mij staat mijn ervaring nu in een verkeerde topic. Zou bij ervaringen over Zwaluwhoeve moeten.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: