SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Thermen 5 Mei Leiden

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Apr 06, 2011 6:06 pm    Onderwerp: Thermen 5 Mei Leiden Reageer met quote

Een kleine 5-6 weken terug ben ik op een dagje treinen met een Hema treinkaartje en bezoekjes aan Den Haag en Leiden weer eens na +/- anderhalf jaar terecht gekomen bij Thermen 5 mei te Leiden. Die moeite had ik me eigenlijk wel kunnen besparen en beter kunnen doortreinen naar een ander saunabedrijf of gewoon naar huis kunnen gaan. Was ik de vorige keer nog een beetje blij verrast dat er ondanks het feit dat het een en ander nogal gedateerd is, er in ieder geval overal van die fijne HaLu saunakussens in de cabine's liggen, nu viel het tegen. Om te beginnen met die saunakussens, daar is misschien nog maar de helft van overgebleven. Volgens een vaste gast zouden gewoon door mensen, andere gasten zijn meegenomen. Wat voor publiek krijg je dan binnen als ze zelfs saunakussens meenemen? Als je handdoeken huurt zit er ook zo'n crŤmewit rond dingetje aan tegen diefstal wat je ook in kledingwinkels en warenhuizen tegenkomt.
Dan is het heel duidelijk zichtbaar dat er al in geen jaren fatsoenlijk onderhoud is gepleegd en alles begint een gedateerde uitstraling te krijgen. Naast het ogenschijnlijke gebrek aan onderhoud lijkt het er ook op dat er al in geen jaren een fatsoenlijke controle is geweest, o.a. op het gebied van brandveiligheid. Zo vind je beneden, bij de sauna's naast het dompelbad nog steeds een noodverlichting met de tekst "Nooduitgang", terwijl dit al jaren volgens de wet een pictogram moet zijn. En hier wordt wel degelijk ook streng op gecontroleerd.
Verder waren er verschillende douches die niet of slecht functioneerden, zag je op sommige plekjes afbladderende verf, was de vloer in de (warme) doucheruimte boven (begane grond) levensgevaarlijk glad. (Ging een keer bijna vol onderuit bij het wisselen van douche omdat degene waar ik onder stond defect was) De (warme) douches hebben allemaal verouderde Presto tiptoets bediening terwijl ik tegenwoordig voor nieuwere betere Rada bediening zou kiezen.
Het restaurant, rustruimte ziet er ook nog steeds jaren '80 uit en mag ook wel een opfrisser gebruiken.
Van een trouwe vaste gast gehoord dat de sauna al een aantal jaren ook te koop zou zijn, aangezien ze geen opvolging in de familie hebben, maar dat ze het niet/nooit verkocht krijgen omdat ze gewoon teveel zouden vragen. En vanwege die verkoop zou het (grote) onderhoud achterwege blijven.
Zo stelde hij voorts dat je dan ook beter geen abonnementen of badenkaarten moet kopen omdat het risico van verkoop of faillissement aanwezig is en ik wil gezien mijn ervaring daar wel in meegaan.
Tot slot nog even de opgietingen, die zijn niet helemaal slecht, maar hebben wel halverwege een pauze/onderbreking, iets waar ik en een officiŽle opleidingsinstituut als de saunaacademie minder van gechameerd zijn.
Kortom, behalve als je om de hoek gaat en bijv. na het sporten een paar rondjes sauna wil doen, zou ik hier niet naartoe gaan. Zonde van het geld en voor nauwlijks een euro meer krijg je ook veel meer in bijv. Elysium of Thermen Holdiay.
Op deze weg nomineert deze sauna zichzelf om in de nabije toekomst te sluiten of zelfs failliet te gaan.
Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
whulsbergen
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2011 8:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Treurig verhaal om te lezen. Ik hoop dat ze snel opvolging vinden, want wij zijn er ooit geweest en hebben ons toen prima vermaakt. Nou letten wij niet zo op nooduitgangbordjes en drukknopjes, maar een gedateerde indruk is nooit goed in een sauna. Er is zeker wat moois van te maken.

Laatst wilden we er ook heen met de optimel-punten, maar toen bleek dat er allerlei mitsen en maren aan zaten en zijn we ergens anders heen gegaan. Blij toe zo te lezen.
Naar boven
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2011 1:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jaaaaaren geleden ben ik er ook wel eens geweest en was eigenlijk van plan om het nog een keertje te proberen, had destijds geen negatieve ervaringen maar gelukkig ben ik niet gegaan gezien het bovenstaande !
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Za Apr 09, 2011 3:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik trouwens nog vergeten was, maar dat is persoonlijke smaak, dat ik in de saunacabine op de begane grond dat lichtarmatuur met die groene lichtjes en de bijbehorende natuur/bos/water geluiden soms best irritant vind en ik bleek niet de enige.
Ik zou verder eigenlijk de raad aan de eigenaar/eigenaren willen geven om gewoon van de zomer 1 of 2 weken te sluiten en noodzakelijk groot onderhoud te plegen.
Mijn eigen stamsauna, hoewel zeker niet zo gedateerd, gaat zelfs ieder jaar tijdens de vierdaagse een weekje dicht voor onderhoud.
Wink
Naar boven
robbie
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Wo Jun 08, 2011 3:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wat ik zo links en rechts gehoord heb inderdaad kansloos en sluiten Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: