SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Trage Schildklier en Sauna

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Anne
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 21, 2004 7:08 pm    Onderwerp: Trage Schildklier en Sauna Reageer met quote

Ik heb een te traag werkende schildklier.
Kan ik gewoon naar de sauna?
Ik heb de laatste tijd n.l dat ik niet goed afkoel aan mijn hoofd?
Naar boven
Tineke
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jul 09, 2004 12:24 pm    Onderwerp: Trage schildklier Reageer met quote

Hoi Anne,

Ik heb zelf een trage schilklier en heb er eigenlijk nog nooit bij nagedacht of dat beperkingen met zich meebrengt, ook niet voor saunabezoek. Ik ga zelf zeer regelmatig naar de sauna en geniet enorm zonder nadelige gevolgen. Als je hoofd niet snel afkoelt dan kun je iets langer onder de koude douche blijven staan of langere rustpauzes tussendoor invoegen. Laat je niet beperken door je schildklier want echt, je kan alles! Succes en veel saunaplezier. Groetjes Tineke
Naar boven
schildje
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2004 1:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Trage schildklier en warm hoofd? hangt dat ook al samen dan?

Ik heb ook een traagwerkende schildklier en niet beste bloedsomloop.
belangrijk is goed afkoelen
ik koel mijn hoofd altijd extra af, krijg anders een enorm rood hoofd en koude voeten
Een warm voetenbad helpt ook goed
en uiteraard voldoende lang afkoelen!

Kan best hoor! is volgens mij zelfs goed maar ik ben geen medicus
Naar boven
JvE
Gast

BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2006 2:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er helemaal geen een (zonder schildklier geboren). Ik ben nog nooit in een sauna geweest, maar kreeg laatst het advies om er een keer heen te gaan.

Ik vraag mij alleen af of 80 of 90C wel te verdragen is de eerste keer. Lijkt mij erg heet.
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2006 10:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf een traag werkende schildklier, maar met de juiste hoeveelheid Thyrax sta ik goed ingesteld. Geen probleem met sauna (of wat dan ook).
Naar boven
Marian
Los entree

BerichtGeplaatst: Za Mei 08, 2010 12:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik voel me soms na een saunabezoek de volgende dag niet helemaal fit. Ben dan wat koud en rillerig. Ik neem altijd ruim de tijd om rustig en goed te koelen. Dus daar kan het vlgs mij niet aan liggen.
Ben de laatste keer geŽindigd met een Aufguss. Is dat misschien te heftig?
Ben er dus niet ziek van, maar gewoon niet helemaal fit.

Bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: