SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Infraroodcabine - help!!!!!!!!

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wimke1971
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2006 2:55 pm    Onderwerp: Infraroodcabine - help!!!!!!!! Reageer met quote

Hi, ik ben al een tijdje van plan om er een te kopen...

Ik weet dat ik moet letten op het soort hout (ceder dus), en op de stralen...

3 soorten zijn er: best is de middenste en de korte stralen...

Hoe weet ik welk soort stralers (merk) hiervoor in aanmerking komt?

thanx
Naar boven
Theo
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2006 7:50 pm    Onderwerp: Re: Infraroodcabine - help!!!!!!!! Reageer met quote

wimke1971 schreef:
....n op de stralen... 3 soorten zijn er: best is de middenste en de korte stralen...
Nou dat weet ik niet hoor, de verschillende websites die 'uitleg' geven over IR cabines, spreken elkaar toch behoorlijk tegen.
Wij zijn de laatste tijd ook heel wat aan het zoeken geweest en hebben inmiddels gekozen voor een kleine cabine met lange golf stralers.
Hij staat nu 14 dagen in huis, en het is fantastisch.
Ik zet hem 15 minuten voordat ik erin ga, aan en dan is hij zo'n 40 graden. 20 minuten later is hij 60 graden, dat is het maximum waarop ik hem instel.
Het zweten begin bij mij na een kwartiertje en is veel heftiger dan in een echte sauna waarin het 80 graden is.
Na een half uur stop ik.
Wat ik wel gemerkt heb is dat je niet zo'n behoefte hebt om keihard af te koelen (schijnt ook niet goed te zijn vanuit een IR-cabine). Ik ben weleens naar buiten gelopen na een ir-sessie, maar dat was al snel, te koud, terwijl vanuit een echte sauna ik regelmatig een kwartierjte buiten zit, ook in de winter. Dus afkoelen doen we wel, maar dan toch in de beschutting van een (onverwarmde) serre.
Met andere woorden, ik heb een lange golf IR-cabine en we zijn er erg blij mee.
Maar wanneer voor thuisgebruik een korte golf nou beter is dat kan ik helaas ook niet zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jeroen_massage
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2010 2:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey wimke1971,

Ook ik heb er overlaatst aan gedacht om een infraroodsauna aan te kopen en ik zat met exact dezelfde vragen. Ik heb het antwoord op vragen over stralingen gevonden op een belgische website. Cederhout is inderdaad ideaal voor een
infraroodsauna en het gaat jaren mee. Wat betreft de 3 soorten stralen kan ik je het volgende vertellen:

De kortgolvige IRA stralen dringen door tot in het vetweefsel de spieren en de gewrichten.

De middengolvige IRB stralen dringen door tot in de lederhuid en de bloedvaten.

De langgolvige IRC straling dringt zelfs door tot in het zenuwstelsel van het lichaam.

Ik heb nergens teruggevonden dat er een voorkeur is naar IRA en IRB straling ten opzichte van IRC straling. Misschien dat je even contact kan opnemen met de mensen ter plaatse voor meer informatie? Mij heeft het alvast geholpen!

Ik hoop dat je hierdoor iets wijzer wordt?
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2010 4:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jeroen_massage schreef:
Hey wimke1971,

Ook ik heb er overlaatst aan gedacht om een infraroodsauna aan te kopen en ik zat met exact dezelfde vragen. Ik heb het antwoord op vragen over stralingen gevonden op een belgische website. Cederhout is inderdaad ideaal voor een
infraroodsauna en het gaat jaren mee. Wat betreft de 3 soorten stralen kan ik je het volgende vertellen:

De kortgolvige IRA stralen dringen door tot in het vetweefsel de spieren en de gewrichten.

De middengolvige IRB stralen dringen door tot in de lederhuid en de bloedvaten.

De langgolvige IRC straling dringt zelfs door tot in het zenuwstelsel van het lichaam.

Ik heb nergens teruggevonden dat er een voorkeur is naar IRA en IRB straling ten opzichte van IRC straling. Misschien dat je even contact kan opnemen met de mensen ter plaatse voor meer informatie? Mij heeft het alvast geholpen!

Ik hoop dat je hierdoor iets wijzer wordt?

Ik mag toch hopen, aannemen dat Wimke in die 4 jaar inmiddels al wel een infraroodsauna heeft aangeschaft. Ik zou het anders wel merkwaardig vinden als hij de aanschaf zou laten afhangen van verdere reactie's, info in dit onderwerp/topic.
Wink Very Happy
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: