SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

publike sauna - jacuzzi & soa

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Saunafanneke
Los entree

BerichtGeplaatst: Zo Mei 24, 2009 3:25 pm    Onderwerp: publike sauna - jacuzzi & soa Reageer met quote

Beste,

ik ben een grote liefhebber van sauna's, bijhorende zwembaden en jacuzzi's. Heerlijk om er een dagje of avond te ontspannen in een relaxte sfeer.

Ik ben al meermaals geweest en ik ben telkens heel tevreden, voel me heel ontspannen achteraf.

Momenteel maak ik bij een bezoek gebruik van diverse sauna's en het naaktzwembad. Als single ga ik naar een publieke sauna omdat het financieel voordeliger is en een privť-complex afhuren voor jezelf zou maar zielig zijn hť!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de jacuzzi's niet DURF gebruiken, ik zou het heel graag doen hoor. In de jacuzzi's zit men ook naakt, maar ik durf er niet ingaan uit vrees voor schimmelinfecties of soa's zoals genitale wratten.

Nu mijn vraag:

Moet ik als man hiermee inzitten? Of is er 0% kans dat genitale wratten overgedragen worden door te zitten waar iemand die er last van heeft net voor je zat? En hoe zit het met schimmelinfectie als man of andere soa's?

Ik hoop dat ik hier nodeloos mee inzit, zodat ik de volgende keer ook van de prachtige jacuzzi's kan genieten!

Dank bij voorbaat voor enige inspanning om me te helpen bij het vinden van een antwoord.

Met vriendelijke groet,
een sauna liefhebber ( zoals jullie hť Smile )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Saunaverslaafd
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Mei 24, 2009 5:51 pm    Onderwerp: Re: publike sauna - jacuzzi & soa Reageer met quote

Saunafanneke schreef:

Nu mijn vraag:

Moet ik als man hiermee inzitten? Of is er 0% kans dat genitale wratten overgedragen worden door te zitten waar iemand die er last van heeft net voor je zat? En hoe zit het met schimmelinfectie als man of andere soa's?

Ik hoop dat ik hier nodeloos mee inzit, zodat ik de volgende keer ook van de prachtige jacuzzi's kan genieten!

Dank bij voorbaat voor enige inspanning om me te helpen bij het vinden van een antwoord.

Ga al ruim 25 jaar naar de sauna, ga altijd in jacuzzi's heb nog nooit iets overgehouden van deze baden, zit ook ontsmettingsmiddel in, water wordt als het goed is regelmatig gecontroleerd.

Volgens mij is je vrees dan ook totaal ongegrond.

Zou voortaan maar lekker alle vrees laten varen, en lekker genieten van alles wat een sauna te bieden heeft.

Als je morgen in de suppermarkt komt, er staat iemand naast je die besmet is met de mexicaanse griep, en die niest een keer flink, zou je ook besmet kunnen zijn, maar als je hier allemaal over na moet gaan denken, en rekening mee moet houden, waar is dan het eind en wat voor leven heb je dan nog.

Het enige wat ik wel over heb gehouden van de sauna is zwemmerseczeem, en dat was elke keer als ik dezelfde sauna had bezocht, bij 95 procent van de sauna die ik heb bezocht heb ik nooit iets van opgelopen zover ik weet.
Naar boven
DarkX
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Mei 25, 2009 7:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sja, raar idee, als je het zou kunnen krijgen in de jacuzzi van de sauna, dan kan je het ook krijgen bij het bubbelbad van het lokale zwembad. Zo'n zwembroek houdt dat echt niet tegen Wink

Maarja, het water wordt niet voor niets gechloreerd Razz
Naar boven
whulsbergen
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Ma Mei 25, 2009 10:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als er 1 bron van vervuiling is in een zwembad, dan is dat wel zwemkleding.

Het is ook niet voor niets dat je bijvoorbeeld in Frankrijk geen boxershorts aan mag in het zwembad. In Nederland schijnt het in de mode te zijn om je dure Bjorn Borg onderbroek onder je zwembroek te dragen. Over hygiene gesproken..

En wat te denken van sportkantines, waar iedereen in z'n zweterige kleding op de barkruk zit?

Persoonlijk zou ik me daar drukker over maken dan blote billen in de jacuzzi.

Wat ik wel altijd doe is voor het gebruik van het stoombad of voetenbad, m'n zitplekje even afnemen met een wisser of een flinke plens water.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: