SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Ijzige kou

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cor
Los entree

BerichtGeplaatst: Zo Mei 10, 2009 8:21 am    Onderwerp: Ijzige kou Reageer met quote

Hoi,

Gisteren 9-mei 2009 heerlijk naar Busloo geweest maar nu even mijn vraag.
Na een opgiet sessie na even lekker gewandeld te hebben en daarna met waterslang te hebben afgekoeld (op de juiste manier) ben ik richting het dompel bad gegaan, ben er ingegaan maar wist niet hoe vlug ik er uit moest komen mijn lichaam reageerde met een ijzige rilling de voelde of al mijn spieren verkrampte ben als de weerlicht naar binnen gegaan en heb me in het zwembad gestort waar ik genoot van de behaaglijke warmte.
Nu een dag later heb ik een lichte spierpijn in schouders en nek.
Wat is er nu aan de hand geweest heb dit nog nooit meegemaakt??

Gr. Cor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frankie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Mei 10, 2009 3:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

te hard afgekoeld denk ik t.o.v. de opwarming. ik heb ook weleens dat ik maar heel kort in het dompelbad hoef omdat de sauna zelf niet zo erg heet ervaren werd. andere keren moet ik meerdere keren dompelen omdat er nog teveel warmte in m'n lijf zit.
spierpijn in nek en schouders ken ik. dat wijt ik ook aan afkoeling: als ik naar een buitensauna loop of terugkom en kou in m'n nek voel, gooi ik de opgerolde handdoek om m'n nek. nooit problemen meer gehad.
overigens ben ik vrij snel warm, maar ook weer snel koud. ik moet echt niet 5 minuten buiten gaan staan in de frisse lucht en dan nogeens gaan dompelen. vrij snel na de sauna de douche in, vervolgens dompelen en nog even nadouchen is meestal de beste methode voor me. laatst zo'n 10 min. buiten gestaan, niet gedompeld, geen last van restwarmte gehad dus op zo'n moment ga ik er van uit dat ik goed afgekoeld ben

voor jou zou ik dus zeggen: gooi die handdoek om je nek als je kou voelt, ook als je uit het dompelbad komt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: