SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

rolstoel toegankelijk

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Kindvriendelijk- Prive - Met badkleding etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ninus
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2007 7:21 pm    Onderwerp: rolstoel toegankelijk Reageer met quote

Heeft iemand ervaringen met een (gemengde) sauna gelegenheid die goed toeganklijk is voor iemand die in de rolstoel zit?
Ik heb al in veel verhalen van vrienden gehoord dat er regelmatig kleine trappen aanwezig zijn om van de ene sauna naar de andere te gaan bijv.
graag jullie ervaringen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2007 9:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

daar kom ik weer met m'n sauna in Dronten Very Happy

De sauna in Dronten dus... Er staat daar namelijk altijd een rolstoel klaar voor gebruik (zo eentje die in vochtige ruimtes mag).
Naar boven
prinses43
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2007 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet iig niet naar de Zwaluwhoeve, die sauna bestaat alleen maar uit trappen.....
Papendrecht ook niet. Barendrecht is wel alles gelijkvloers zonder trapjes.
Je kan wellicht beter de sauna zelf opbellen en vragen.
Naar boven
Erwin
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2007 11:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thermen Bussloo is een vrij nieuwe sauna, maar ook hier is niet echt rekening gehouden met rolstoel gebruikers.

Alles is wel gelijkvloers, maar voor de entree moet je al eerst een stuk of 5 treden op.
Mij is het daar nog nooit opgevallen dat er een aparte rolstoel entree is.

Op het sauna plein kan een rolstoel gebruiker volgens mij redelijk van sauna naar sauna verplaatsen, maar wanneer je naar buiten wilt, moet je weer een drempel nemen.

Jammer dat men bij de bouw hier nog steeds geen rekening mee houdt.

Erwin

Sauna now, work later!
www.beautybylight.nl
www.iplopleiding.nl
www.bbl-ipl.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
nicky
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 6:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

In Thermen Holiday in Schiedam is goed rekening gehouden met rolstoel gebruikers.
Er zijn aparte toiletten voor en binnen kun je in de meeste sauna's komen. Dat zijn er best wel veel. Buiten wordt het een stukje moeilijker omdat je daar wel met trappen e.d. zit.
Er is ook een tillift aanwezig.

Groetjes Nicky
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 1:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Thermen in Nijmegen is ook toegangkelijk voor rolstoelers, er is zelfs een ruimere rolstoelvriendelijke toilet en voor zover ik mij kan herinneren geen trapjes of opstapjes die de rolstoelgebruiker zouden hinderen. Alleen het dakterras is niet toegangkelijk voor rolstoelers, maar als ik nu naar buiten kijk verwacht ik niet dat daar nu mensen liggen of dat het er Łberhaupt goed toeven is. Wink
Naar boven
saunafreak
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 1:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind de Zwaluwhoeve best wel rolstoel-toegankelijk. Zeker het nieuwe saunaplein met elec.schuifdeuren. Ook het restaurant en de verpozingsruimte beneden zijn goed te bereiken. Ik vraag mij wel af of een rolstoel-gebruiker uit de rolstoel gaat en gebruik maakt van de houten zit-ligbanken of juist in de rolstoel wil blijven zitten.
dat laatste lijkt mij erg warm...en of de luchtbanden het bij 100 graden uithouden??
Naar boven
DJ
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 2:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Toevallig was ik zaterdag in Thermen Holiday getuige van een discussie tussen een vrouw in een rolstoel en een medewerker van TH.

De vrouw was het met de medewerker eens dat er enkele aanpassingen zijn in het complex maar dat er zeker nog verbeterpunten zijn zoals de deuren naar buiten. Die zijn vrij moeilijk, zo niet, onmogelijk te openen vanuit een rolstoel. Om vervolgens weer naar binnen te kunnen moet je over een flinke drempel heen.

Verder heb ik het gesprek niet gehoord maar ik kon de frustraties van de vrouw wel een beetje begrijpen. In een groot complex als TH zijn er zeker aanpassingen maar vaak komen de kleine problemen pas aan het licht als men zelf in een rolstoel gaat zitten en alles probeert te doen. Een andere mogelijkheid is om eens samen met een gehandicapte het gehele complex te doorlopen en zo de puntjes op de i te zetten.

Het is te hopen dat Thermen Holiday iets met de feedback gaat doen.

dj.saunagids@hotmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
ninus
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2007 1:42 pm    Onderwerp: bedankt Reageer met quote

Bedankt voor jullie reactie's hier kan ik zeker wat mee!
En om antwoord te geven op bovenstaande vragen:
Ik kan inderdaad niet in mijn eigen rolstoel blijven zitten want alu en titanium worden behoorlijk heet, maar als ik naar binnen kan om vervolgens op een bank te gaan ziten ( en iemand anders mijn stoel weer buiten kan zetten) is het geen probleem... als er speciale rolstoelen zijn om te gebruiken is dat helemaal makkelijk natuurlijk...
En verder is het natuurlijk ook belangrijk dat je zelf niet te moeilijk doet...vaak kan er veel en zijn mensen best bereid om te helpen, is mijn eraring
bedankt!
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 5:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

saunafreak schreef:
Ik vind de Zwaluwhoeve best wel rolstoel-toegankelijk. Zeker het nieuwe saunaplein met elec.schuifdeuren. Ook het restaurant en de verpozingsruimte beneden zijn goed te bereiken. Ik vraag mij wel af of een rolstoel-gebruiker uit de rolstoel gaat en gebruik maakt van de houten zit-ligbanken of juist in de rolstoel wil blijven zitten.
dat laatste lijkt mij erg warm...en of de luchtbanden het bij 100 graden uithouden??

De Zwaluwhoeve is inderdaad rolstoeltoegankelijk. Ik kom er regelmatig en heb al veel mensen met rolstoelen gezien. Je kunt met rolstoel en al de sauna in.
Niet het hele complex is geschikt, het oude saunaplein is bijvoorbeeld boven, en dat is lastig. De rest is echter op de begane grond en goed en ruim opgezet. In de tuin is ook goed te rijden met een rolstoel want er zijn verharde paden met klinkers.

Of er speciale rolstoelen in het complex zelf zijn weet ik niet, dat zou je moeten vragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
betzweter
Los entree

BerichtGeplaatst: Za Apr 05, 2008 9:45 pm    Onderwerp: rolstoel toegankelijk Reageer met quote

Beetje laat maar zie nu dit onderwerp: Beauty Sauna Peize onder de rook van Groningen is rolstoeltoegankelijk. Direct bij de entree zijn 4 parkeerplaatsen voor gehandicapten. De begeleider mag er gratis in. Voor de natte gedeeltes hebben ze een speciale rolstoel om bv te douchen, vraag er de altijd aanwezige employee die het saunaplein schoonhoudt naar. Je kunt het hele complex door, binnen en buiten. Heb ook rolstoelgebruikers in de kelo-buitensauna gezien bij de opgietingen. De brede toegang tot de horeca is buiten (vanaf saunaplein alleen normale deur). Groot complex, daar moet je natuurlijk wel van houden, met grote beauty en hamam afdeling. Maar wel erg schoon, er wordt continu gedweild.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
EvaS
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2009 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Han"]
saunafreak schreef:
Ik vind de Zwaluwhoeve best wel rolstoel-toegankelijk.

Ik heb het 'nieuwe' gedeelte niet gezien, maar ik ben er een aantal keer geweest en mijn gehandicapte partner (loopproblemen, niet in rolstoel) had veel moeite met de trappen naar boven.

Elke trap (ook kleine trapjes naar beneden) zijn een beletsel voor een gehandicapte ;-( Dat daar door nieuw gebouwde sauna's nog geen rekening mee wordt gehouden, vind ik eigenlijk heel erg.)
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2009 3:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk heb je volkomen gelijk Eva!!! Helaas echter hebben sommige sauna's te maken met een bestaand gebouw of beperkingen van een locatie waardoor toch soms een trap noodzakelijk is. Ik mag dan ook mijn stamsauna best complimenteren dat vrijwel alle faciliteiten (op zonnebanken, massages en een paar ligstoelen bij tv scherm) rolstoel vriendelijk zijn.
Verder nog een tip voor rolstoelers: in mijn stamsauna is een vaste gast in een rolstoel die naast zijn rolstoel ook nog een comfortabel geprepareerde skateboard meeneemt om zo wat gemakkelijker de saunacabines in en uit te kunnen gaan en daardoor ook niet meteen met zijn rolstoel anderen in de weg zit. Ik vind dit een hele goede inventieve oplossing!
Wink
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2009 6:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="EvaS"]
Han schreef:
saunafreak schreef:
Ik vind de Zwaluwhoeve best wel rolstoel-toegankelijk.

Ik heb het 'nieuwe' gedeelte niet gezien, maar ik ben er een aantal keer geweest en mijn gehandicapte partner (loopproblemen, niet in rolstoel) had veel moeite met de trappen naar boven.

Elke trap (ook kleine trapjes naar beneden) zijn een beletsel voor een gehandicapte ;-( Dat daar door nieuw gebouwde sauna's nog geen rekening mee wordt gehouden, vind ik eigenlijk heel erg.)

Het oude gedeelte was inderdaad boven en alleen met de trap bereikbaar.
Het nieuwe gedeelte is wel gelijkvloers.
Bovendien is het nieuwe gedeelte moderner en groter dan het oude deel.
Buiten is alles ook goed per rolstoel toegankelijk, maar ook voor mensen die moeilijk lopen. Ik zie bijvoorbeeld regelmatig een man die ťťn been heeft en met krukken makkelijk door de tuin heen loopt.

Wat je dus mist als je de trap niet op kunt is het oude saunaplein met daarin twee sauna's, een turks stoombad, een infrarood + de Loungeruimte.
Dit alles kun je ook in het nieuwe saunaplein vinden behalve de Loungeruimte. Dat is wel jammer vind ik.
De opkamer (relax- en zitruimte + bar) is ook boven.
Er zijn echter nog meer relax- en zitruimtes, zoals het Voorhuijs en Jenno's.
De plattegronden kun je op de website van de Zwaluwhoeve vinden, dan zie je ook het verschil met hoe het vroeger was.
Ik vergeet bijna nog wat, zonnebanken zijn ook boven, volgens mij zijn deze niet ergens beneden te vinden.

Zoals ik in het topic van de Zwaluwhoeve al schreef is de tuin de afgelopen weken nog verder uitgebreid. Het is nog ruimer van opzet met verharde paden. (klinkers). Goed met een rolstoel te berijden denk ik zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Kindvriendelijk- Prive - Met badkleding etc. Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: