SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Salounge Zwaluwhoeve (zoute lucht, goed voor je???)

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Nov 19, 2007 10:03 am    Onderwerp: Salounge Zwaluwhoeve (zoute lucht, goed voor je???) Reageer met quote

De Zwaluwhoeve (Hierden) heeft de zogenaamde Salouge geopend. Dat is een ruimte waarin zoute zuiverende lucht aanwezig is. De bedoeling is dat je daar ontspannen zuivere lucht kunt inademen en je hierdoor beter en gezonder gaat voelen.
De vraag is natuurlijk of dit ook werkt of dat het suggestie is.
Het is net nieuw dus de effecten zijn misschien nog niet bekend, maar ik zou wel graag willen weten wat anderen hiervan vinden.

Is het positieve effect (medisch) aangetoond?

De Zwaluwhoeve schrijft e.e.a. op de website: www.salounge.nl

Stelt u zich voor: U ligt op een heerlijke loungesofa, u ontspant, u luistert naar loungy tunes. U voelt u ontspannen en fris, u waant zich in de natuur en kunt de zoute zilte lucht bijna proeven!
TAKE A DEEP BREATH and salounge!
U ligt relaxed terwijl uw luchtwegen en uw huid worden gereinigd en uw afweersysteem wordt versterkt. Verblijf in de salounge werkt zuiverend en ontspannend. Enz .......

Ik ben zelf gisteren in deze ruimte geweest en de ervaring is positief. Ik kan nu niet direct zeggen dat ik me er gezonder door voel maar een ontspannen effect heeft het wel. Ik vraag me alleen af of het medisch gezien ook goed en gezond is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Nov 19, 2007 3:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit doet mij denken aan de Cavitosonic die al jaren bestaat in Lucaya in Oss en Kuur Thermen Vitalizee in Scheveningen. Dat is ook een soort lounge/relaxruimte waar je zilte zoute lucht hebt en op de achtergrond zachte rustgevende muziek.
Voor wat ik hierboven lees, lijkt het erop dat dit niets nieuws onder de zon is alleen de Zwaluwhoeve noemt het anders (misschien om interressant over te komen?)
Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Nov 19, 2007 8:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Dit doet mij denken aan de Cavitosonic die al jaren bestaat in Lucaya in Oss en Kuur Thermen Vitalizee in Scheveningen. Dat is ook een soort lounge/relaxruimte waar je zilte zoute lucht hebt en op de achtergrond zachte rustgevende muziek.
Voor wat ik hierboven lees, lijkt het erop dat dit niets nieuws onder de zon is alleen de Zwaluwhoeve noemt het anders (misschien om interressant over te komen?)
Wink

Daar kun je wel gelijk in hebben, het zal wel niet een uniek concept zijn maar iets wat al bestaat en misschien wat aangepast is. Ik ken de techniek erachter niet en heb geen idee hoe men die zilte lucht tot stand brengt. Misschien is het wel gewoon een beetje (zee)zout opgelost in water wat dan verneveld wordt. Verdampen gaat niet want dan blijft het zout achter en komt het niet in de lucht.
Ik speculeer maar wat want ik weet het niet en ben benieuwd of mensen het kennen en ook weten of het medisch gezien goed is.
Naar boven
Jan Kroes
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2007 9:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

In Geldrop heet dat Sole cabine.
Ik (longpatiŽnt) vond het aangenaam, mijn vrouw merkte er niets van.
Naar boven
Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2007 4:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vraag me af in hoeverre dit soort dingen niet gewoon een " laten we het proberen; het klinkt wel aannemelijk" gebeuren is...

Je verzint een ritueeltje en je roept er wat gezonde kreten bij en voila... Een nieuwe gezondsheidshype is geboren!
Naar boven
Erwin
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Nov 22, 2007 7:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De zoute lucht zal wel gezond zijn, zeelucht schijnt ook gezond te zijn.
Alleen zodra je de ruimte verlaat kom je weer in de "normale" lucht en als je thuis bent en in een grote stad woont weer in de vuile lucht. Crying or Very sad

Ik vraag me dus af welk nut deze ruimte heeft, buiten dat het ontspannend is.
Jan, je vind het als longpatient aangenaam maar heb je er ook nog baat bij als je de ruimte al een tijdje uit bent? Of is het aangename gevoel dan weer snel verdwenen?

Erwin

Sauna now, work later!
www.beautybylight.nl
www.iplopleiding.nl
www.bbl-ipl.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jan Kroes
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 8:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als je een dag naar de sauna gaat en allerlei cabines gebruikt is het achteraf moeilijk bepalen waar het voldane gevoel precies vandaan komt.
Ik voel me goed na zo'n dag, en als iemand dan zegt dat dat inbeelding is vind ik het prima, zolang ik het maar lekker vind.
Naar boven
Erwin
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 5:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jan Kroes schreef:
Als je een dag naar de sauna gaat en allerlei cabines gebruikt is het achteraf moeilijk bepalen waar het voldane gevoel precies vandaan komt.
Ik voel me goed na zo'n dag, en als iemand dan zegt dat dat inbeelding is vind ik het prima, zolang ik het maar lekker vind.

Jan,

Ik heb niet gezegt dat het inbeelding is.
Ik heb alleen gezegt dat zeelucht ook gezond schijnt te zijn en vroeg me af wanneer je de Sole cabine weer verlaat of dan het aangename gevoel niet snel verdwenen is.

Erwin

Sauna now, work later!
www.beautybylight.nl
www.iplopleiding.nl
www.bbl-ipl.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 9:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie reacties.
Er bestaan dus meer sauna complexen met een dergelijke "Zoute lucht" ruimte.

Er staat bij de Zwaluwhoeve Sanalouge wel aangegeven dat een verblijf van ca 30-45 minuten aan te bevelen is om het positieve effect te krijgen.

Eventjes gaan liggen en 5 minuten later vertrekken heeft dus niet veel zin.
Ik ga het nog wel eens proberen, ik kom er toch vaak genoeg.
Naar boven
Jan Kroes
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2007 8:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Erwin schreef:
Ik heb niet gezegt dat het inbeelding is.

Was ook niet tegen jou bedoeld, ik krijg die opmerking wel eens.
Naar boven
saunastudie.nl
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 11:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zonder een oordeel te geven of reclame te willen maken kunnen jullie kijken op http://www.microsalt.nl
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2007 7:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

saunastudie.nl schreef:
Zonder een oordeel te geven of reclame te willen maken kunnen jullie kijken op http://www.microsalt.nl

Bedankt!, deze informatie zocht ik dus.
Dit bedrijf heeft dus ook de apparatuur geleverd aan de Zwaluwhoeve als ik de info op de website lees.
Er staat ook veel meer informatie over de werking van het zout en dat is leuk om te weten.

Laatst aangepast door Han op Za Dec 01, 2007 11:58 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
saunastudie.nl
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2007 11:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Graag gedaan!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam
robbie
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 11:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik krijg 't idee dat een beetje zoute lucht/damp wel lekker is als je een beetje grieperig bent.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: